Op dit moment zit ik een beetje met mijn handen in het haar over mijn valkparkiet.
Net zoals elke andere valkparkiet is het een beestje die van geluid maken houd en veel actief bezig is in zijn hokje, geen probleem zou je zeggen.
Het probleem is alleen dat zijn geluid mij enorm afleid van het huiswerk terwijl ik die tijd en rust heel erg nodig heb.. Tuurlijk heb ik er goed over nagedacht bij de aanschaf van het beestje. Maar ik had daarvoor ook al een jaar of 4/5 een grasparkietje die plots was overleden. En hoefde toen nog geen huiswerk te maken of iets in die zin. En dacht op het begin dit is gewoon eventjes wennen
En de tijd om hem elke dag een uur of 4 uit zijn hokje te hebben heb ik helaas niet. Terwijl hij zelf heel erg de behoefde heeft om even lekker rond te vladderen.. Ik had de gedachten om een 2e maatje erbij te halen, maar aangezien dat nog meer herrie op gaat leveren en nog meer afleiding en irritatie op.
En hem zo op marktplaats te zetten en hem weg doen aan mensen waarvan ik niet weet ofdat die wel goed terecht komt vind ik ook geen strak plan, omdat ik wil dat mijn beestjes ALS ze weg gaan op een goede plek terrecht komen waar ze het goed krijgen en als het nodig is medische hulp.
Mijn vraag, wat zouden jullie in zo'n situatie doen?