Wat te doen met een hond....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Wat te doen met een hond....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 17:58

Die steeds ontsnapt.

Wij hebben een ontzettend leuke lieve jonge hond van 1 jaar.
Maar meneer vind het ook erg leuk om te ontsnappen.
Hij heeft een grote tuin voor zichzelf, helemaal omheind met muren.

Maar dus met 1 schuttingdeur, er staat aan de buiten kant een bordje Pas op Hond !
Maar meneer ziet altijd wel kans om te ontsnappen

Is het niet bij de achterdeur, dan wel bij de voordeur als we post willen pakken ( brievenbus is buiten )

Wie herkent dit en wat moet ik hier aan doen ?

eva1969

Re: Wat te doen met een hond....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:05

Opvoeden, duidelijk maken dat binnen blijven ook daadwerkelijk 'binnen blijven' is. Belonen als ie het goed doet. Kent ie het commando 'blijf'? Dan zou je daarmee kunnen oefenen. Hij zit natuurlijk nu wel net in zijn puberteit, dat maakt het er niet makkelijker op ;).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:06

Als je de deur open doet kijken waar de hond is, dus laten merken dat je hem in de gaten houd.En dan woorden zoals wachten of blijf gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:06

Tuin hermetisch afsluiten en hond opvoeden.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:08

Wij hebben em nu een paar maand en zijn eerste levens jaar heeft ie absoluut GEEN opvoeding gehad, heel irritant...
Hij kent zit, en verder.... niks

Ik ben nu wel druk bezig met comando's en als ie het goed doet belonen...

Maar het na deel is, hij luistert ontzettend goed naar mn vader ( zware stem )
Maar naar mn moeder en mij luistert hij veel minder, en me vader werkt overdag.

We zijn wel druk bezig dat hij ook naar ons luistert, maja hij is nu echt aan het uitproberen

Het enige waar hij langs kan is de deur als er iemand binnen of buiten komt ( in de tuin )

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:09

Idd goed het commando blijf erin prenten, hij mag niet maar dan ook absoluut niet opstaan voordat jullie een commando geven. Uiteraard korte tijden beginnen en niet gelijk een hele minuut laten zitten. Zo kun je in geval je zelf de deur open maakt commando blijf geven.

Voor buiten zou ik eventueel kijken naar een schrikdraad, eventueel een schrikdraad zonder draad (kom even niet op de naam).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:11

Wss gebruikt jou vader zijn stem bevelend, en stellen jullie het commando vragend?
En bij de deur weghouden, hoort ook bij de opvoeding, éérst jullie dan als laatste pas de hond.
Je zit wel in een vervelende leeftijd om nog aan de opvoeding te beginnen, hij is al zo goed als gevormd en zit nu in de pubertijd.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:13

Ja daarom is het ook heel irri dat hij niks kent behalve zit
DIe mensen hebben niks aan opvoeding gedaan.
Wij stellen de commando niet vragend, maar hij loopt ons gewoon voorbij, als hij ook ontsnapt, dan is ie wel ff een tijdje weg, we wonen in een rustige wijk dus dat scheelt
Maar als ie ontsnapt en me vader is erbij, dan roept me vader em terug en komt ie gelijk

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:13

Wat ik me nou afvraag... als je weet dat de hond een meesterontsnapper is, hoe moeilijk is het dan om hem binnen de deur te houden?

Ik bedoel, als je post gaat pakken dan zet je hem toch even in de keuken? Of je maakt de deur zo op een kiertje open dat je hem met je voet terug kunt duwen ofzo?

Zo lastig kan het toch niet zijn?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:14

k zou zeggen neem Snowy een tijdje in huis en je praat wel anders ;)

Hij is vaak achterthuis en ja als er dan iemand de schutting deur open doet ben je al te laat.

Bij de voordeur is het ook niet zn probleem, want we hebben een tussen deur

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:15

als hij ontsnapt is krijg hij dan aandacht ook al is het negatieve aandacht. niet doen waarschijnlijk wil hij aandacht. Als mijn hond stout was pakte ik haar op zonder iets te zeggen of nam haar mee toen ze groter was. is nu niet meer op te tillen. en zetten haar in haar bens zei helemaal niks en liet haar na bijv 10 min weer vrij.
op de cursus als ze eigenwijs ging doen bijv. na een aantal commando's down (liggen bij ons) en ze deed dit perfect en had ineens geen zin meer ,dan kreeg ze een time out. we bonden haar met de riem aan het hek zodat ze niet kon zitten maar alleen kon staan. zeiden echt helemaal niks. na 2 min haalde ik haar los vroeg weer commando deed ze niet weer vast zelfde manier. dit deed ik 3 keer en toen gaf ze zich over. ik vroeg weer down en ze wist niet hoe snel ze moest gaan liggen.

misschien heb je er iets aan. en het vast zetten aan het hek is niet zielig want gewoon normaal staan kan ze dan gewoon. en laat ze natuurlijk geen uren staan.

ik zou zeggen ga samen met je moeder met de hond naar een cursus. bijv een martin gaus opleiding. die kunnen je heel goed helpen.
Laatst bijgewerkt door johanne op 27-04-10 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:15

dan maak je toch een slot op de deur dat niet iedereen die meer zomaar open kan doen?

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:16

Ik doe de voordeur alleen open als de honden in de huiskamer zitten met de deur dicht. Meeste mensen laat ik binnen via tuinhek maar ook dan moeten honden of eerst naar binnen (bij onbekenden) of ze ik stuur ze eerst een eindje naar achter. Ze weten sowieso dat ze zich niet langs mij heen naar buiten mogen wringen dus dat proberen ze ook niet.
Is het als jullie zelf naar binnen/buiten gaan dat ie ontsnapt of komt er ook bezoek door die tuindeur? want in dat laatste geval zou ik die dus echt wel afsluiten en mensen langs de voordeur laten komen, je hebt anders geen zicht op wat de hond doet dus dan kan je hem ook moeilijk leren om binnen te blijven.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:16

Misschien is het een idee om tot de hond beter opgevoed is te voorkomen dat de hond kan ontsnappen. Bijvoorbeeld met een schuif op de deur van de schutting zodat je die niet van buitenaf open kunt doen en de deur van de hal dichtdoen zodat de hond niet bij de voordeur kan komen. Verder erg lastig. Komt de hond wel gewoon bij jullie als jullie hem buiten los laten of is hij altijd aangelijnd? :=

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:17

johanne schreef:
als hij ontsnapt is krijg hij dan aandacht ook al is het negatieve aandacht. niet doen waarschijnlijk wil hij aandacht. Als mijn hond stout was pakte ik haar op zonder iets te zeggen of nam haar mee toen ze groter was. is nu niet meer op te tillen. en zetten haar in haar bens zei helemaal niks en liet haar na bijv 10 min weer vrij.
op de cursus als ze eigenwijs ging doen bijv. na een aantal commando's down (liggen bij ons) en ze deed dit perfect en had ineens geen zin meer ,dan kreeg ze een time out. we bonden haar met de riem aan het hek zodat ze niet kon zitten maar alleen kon staan. zeiden echt helemaal niks. na 2 min haalde ik haar los vroeg weer commando deed ze niet weer vast zelfde manier. dit deed ik 3 keer en toen gaf ze zich over. ik vroeg weer down en ze wist niet hoe snel ze moest gaan liggen.

misschien heb je er iets aan. en het vast zetten aan het hek is niet zielig want gewoon normaal staan kan ze dan gewoon. en laat ze natuurlijk geen uren staan.

Hier heb ik wel wat aan :)
Maar hij zit snachts in de bench, zijn slaapplek, is het dan niet verwarrend voor hem als hij ook voor straf in de bench moet ?
Ik heb hier wel vaker aan gedacht, maar dan is het en zn slaap plek en zn straf hok....

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:18

goeroe schreef:
Misschien is het een idee om tot de hond beter opgevoed is te voorkomen dat de hond kan ontsnappen. Bijvoorbeeld met een schuif op de deur van de schutting zodat je die niet van buitenaf open kunt doen en de deur van de hal dichtdoen zodat de hond niet bij de voordeur kan komen. Verder erg lastig. Komt de hond wel gewoon bij jullie als jullie hem buiten los laten of is hij altijd aangelijnd? :=

Als we met em lopen is ie eerst vast en dan op een plek waar geen autos komen, dan doe ik em wel los
Maar dan peert ie em ook, hij blijft wel in de buurt, gaat geen kilometers ver van me vandaan bijv, maar het duurt wel ff voordat ik em weer heb...

Ik zal es met me ouders overleggen over de schuttingdeur

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:18

WinSel schreef:
Hier heb ik wel wat aan :)
Maar hij zit snachts in de bench, zijn slaapplek, is het dan niet verwarrend voor hem als hij ook voor straf in de bench moet ?
Ik heb hier wel vaker aan gedacht, maar dan is het en zn slaap plek en zn straf hok....

Volgens mij is het inderdaad niet slim om de bench als strafhok te gebruiken. :n

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:19

eventueel een ander kamer ofzo waar hij niks kan slopen.

martin gaus opleiding had het erboven al bij getypt. Die helpen je echt goed. heb met verschillende honden verschillende cursussen gedaan maar dit was toch echt de beste. Zit op meerdere plaatsen in nederland.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:20

Dat dacht ik al...
Dan moeten we dus een andere 'strafhok' verzinnen, zodat als ie stout is geweest dat ie daar heen kan

Ow en hij vind het ook errug leuk om alles van de tafel te halen, papiertjes te versnipperen, oorbellen te slopen enz enz
Opvoeding is ver te zoeken

Ik ga es opzoek naar een Martin Gaus cursus in de buurt bedankt voor de tip

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:22

WinSel schreef:

Met alle plezier en zeker weten dat hij hier niet ontsnapt. Wij hebben juist voor de honden een dubbele poort gemaakt en de buitenste poort zit altijd op slot.
Niemand doet de voordeur open zonder te controleren of de honden in de kamer zijn en dus niet bij de voordeur kunnen.

Heel ingewikkeld is dat niet hoor. ;)
Zorg eerst dat je voorkomt dat je hond kan ontsnappen en ga dan rustig en geduldig trainen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:22

Misschien iets meer uit laten i.p.v. alleen maar de tuin?
Of lees ik dit nu verkeerd??
Met buiten laten een schietlijn aanschaffen, zodat je iets meer controle over hem gaat krijgen.
Aan de schietlijn commando's geven als ..zit..blijf..kom hier enz. enz.Daar is vooral de beloning erg belangrijk.
Lukt dit niet zelf, dan toch maar een cursus gaan volgen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:24

Ik heb opgezocht bij Martin Gaus hij geeft wel curussen in Groningen.

Hij gaat niet alleen in de tuin hoor, komt er ook vaak genoeg uit, maar als het mooi weer is zit ie ook gewoon lekker in de tuin.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:25

ThePast03 schreef:
WinSel schreef:

Met alle plezier en zeker weten dat hij hier niet ontsnapt. Wij hebben juist voor de honden een dubbele poort gemaakt en de buitenste poort zit altijd op slot.
Niemand doet de voordeur open zonder te controleren of de honden in de kamer zijn en dus niet bij de voordeur kunnen.

Heel ingewikkeld is dat niet hoor. ;)
Zorg eerst dat je voorkomt dat je hond kan ontsnappen en ga dan rustig en geduldig trainen.

Wij hebben binnen ook eerst een tussen deur en dan de voordeur
Maar buiten hebben we een schutting deur

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:26

WinSel schreef:
Dat dacht ik al...
Dan moeten we dus een andere 'strafhok' verzinnen, zodat als ie stout is geweest dat ie daar heen kan

Ow en hij vind het ook errug leuk om alles van de tafel te halen, papiertjes te versnipperen, oorbellen te slopen enz enz
Opvoeding is ver te zoeken

Ik denk eerlijk gezegd dat een strafhok sowieso weinig nut heeft. :o Een hond is geen kind dat kan nadenken over wat het fout heeft gedaan en waar je daarna nog een gesprekje mee kunt hebben. Het is volgens mij veel belangrijker om goed gedrag te belonen en slecht gedrag zoveel mogelijk te voorkomen. Dat is wel arbeidsintensief want je moet dus zien te voorkomen dat de hond spullen vernielt. Daarvoor moet je hem goed in de gaten houden en zien af te leiden op het moment dat je ziet dat hij iets van plan is. Als je hem niet in de gaten kunt houden kun je hem beter in de bench doen, maar het is natuurlijk ook weer niet de bedoeling dat hij daar de halve dag in zit.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:28

Ik ben vooral bezig met de hond, maar mn moeder heeft een hersenbloeding gehad 2 jaar geleden en die is minder snel meer enz
En daar maakt hij gebruik van
Hij pakt een zakdoekje van de computer tafel en gaat snel onder de grote tafel liggen, daar kan me moeder nooit bij

Ik ben met Clickter training begonnen en daar reageerd hij goed op, alleen ik ben de enige die er mee bezig is, me ouders niet