Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. 
johanne schreef:als hij ontsnapt is krijg hij dan aandacht ook al is het negatieve aandacht. niet doen waarschijnlijk wil hij aandacht. Als mijn hond stout was pakte ik haar op zonder iets te zeggen of nam haar mee toen ze groter was. is nu niet meer op te tillen. en zetten haar in haar bens zei helemaal niks en liet haar na bijv 10 min weer vrij.
op de cursus als ze eigenwijs ging doen bijv. na een aantal commando's down (liggen bij ons) en ze deed dit perfect en had ineens geen zin meer ,dan kreeg ze een time out. we bonden haar met de riem aan het hek zodat ze niet kon zitten maar alleen kon staan. zeiden echt helemaal niks. na 2 min haalde ik haar los vroeg weer commando deed ze niet weer vast zelfde manier. dit deed ik 3 keer en toen gaf ze zich over. ik vroeg weer down en ze wist niet hoe snel ze moest gaan liggen.
misschien heb je er iets aan. en het vast zetten aan het hek is niet zielig want gewoon normaal staan kan ze dan gewoon. en laat ze natuurlijk geen uren staan.

goeroe schreef:Misschien is het een idee om tot de hond beter opgevoed is te voorkomen dat de hond kan ontsnappen. Bijvoorbeeld met een schuif op de deur van de schutting zodat je die niet van buitenaf open kunt doen en de deur van de hal dichtdoen zodat de hond niet bij de voordeur kan komen. Verder erg lastig. Komt de hond wel gewoon bij jullie als jullie hem buiten los laten of is hij altijd aangelijnd?
WinSel schreef:Hier heb ik wel wat aan
Maar hij zit snachts in de bench, zijn slaapplek, is het dan niet verwarrend voor hem als hij ook voor straf in de bench moet ?
Ik heb hier wel vaker aan gedacht, maar dan is het en zn slaap plek en zn straf hok....
WinSel schreef:k zou zeggen neem Snowy een tijdje in huis en je praat wel anders

ThePast03 schreef:WinSel schreef:k zou zeggen neem Snowy een tijdje in huis en je praat wel anders
Met alle plezier en zeker weten dat hij hier niet ontsnapt. Wij hebben juist voor de honden een dubbele poort gemaakt en de buitenste poort zit altijd op slot.
Niemand doet de voordeur open zonder te controleren of de honden in de kamer zijn en dus niet bij de voordeur kunnen.
Heel ingewikkeld is dat niet hoor.
Zorg eerst dat je voorkomt dat je hond kan ontsnappen en ga dan rustig en geduldig trainen.
WinSel schreef:Dat dacht ik al...
Dan moeten we dus een andere 'strafhok' verzinnen, zodat als ie stout is geweest dat ie daar heen kan
Ow en hij vind het ook errug leuk om alles van de tafel te halen, papiertjes te versnipperen, oorbellen te slopen enz enz
Opvoeding is ver te zoeken
Een hond is geen kind dat kan nadenken over wat het fout heeft gedaan en waar je daarna nog een gesprekje mee kunt hebben. Het is volgens mij veel belangrijker om goed gedrag te belonen en slecht gedrag zoveel mogelijk te voorkomen. Dat is wel arbeidsintensief want je moet dus zien te voorkomen dat de hond spullen vernielt. Daarvoor moet je hem goed in de gaten houden en zien af te leiden op het moment dat je ziet dat hij iets van plan is. Als je hem niet in de gaten kunt houden kun je hem beter in de bench doen, maar het is natuurlijk ook weer niet de bedoeling dat hij daar de halve dag in zit.