Ik heb een onwijs lief, geholpen katertje van ca 1 jaar. Nu we ruim 2/3 maanden in hetzelfde appartement wonen en hier van plan zijn te blijven wonen, willen we hem graag naar buiten hebben.
Ben al begonnen met hem met regelmaat op het balkon te laten. Het is een beetje een schijterd, het enige wat hij doet op het balkon is laag liggen en zo'n gek geluid maken (wat meer katten doen als ze een vogel zien). Af en toe sluipt hij wat rond, en als er een vogeltje komt over vliegen rent meneer met spoed naar binnen
Nu ben ik sinds een aantal dagen ook hem op de galerij aan het los laten. De deur laat ik op een kiertje, zodat, mocht hij ergens van schrikken, wel terug kan. Maar hij houdt het echt niet langer vol dan 5 minuten, dan heeft hij het gehad of schrikt ie ergens van.
Ik wil hem erg graag gewoon lekker buiten, kan hier makkelijk, het is een rustige buurt en velen katten (ook hier uit het complex) struinen gewoon de hele dag lekker rond.
Is mijn kat nou gewoon een echte binnenkat? Ik ben echt al een tijdje bezig, vooral met het balkon, omdat dat goed afgeschermd is komt ie daar al zo'n 6-8 weken op buiten.
Iemand de tip of ook zo'n kat?
Ik weet dat er op Bokt de laatste tijd veel discussies zijn geweest over het wel/niet buiten laten van een kat, daar gaat het mij niet om, ik wil gewoon het beste voor mijn kat. Bij voorkeur dus naar buiten, maar als ie dat eng vindt vraag ik mij af of het wel het beste voor hem is..
) . We hebben haar wel eens aan een tuigje mee naar buiten genomen, maar het was toch wel heel eng. Een keer hadden we per ongeluk de buitendeur open laten staan, maar mevrouw zat een half uur later toen we het ontdekten gewoon voor de deur naar buiten te kijken
. Denk dat onze kat een echte binnenkat is, en die van jou misschien ook wel.
Als de balkondeur openstaat loopt ie even naar buiten, maar 5 minuten later zit ie binnen vanaf de drempel te kijken.
Af en toe heeft hij inderdaad meer wat van een hond, hele tijd achter je aan lopen, vooral veel knuffelen. Hij is ook echt mega ingesteld op ons, vrij eenkenning, nieuwe mensen moet ie altijd echt aan wennen. 
. De buitenkat van ons vind het heerlijk maar aangezien wij niet willen dat ze 'echt' buiten komt zit ze in de tuin aan een lijntje.
Krijg het helemaal zuur als Bloempje haar rokje laat wapperen voor vreemde kerels (ze is dan wel gesteriliseerd, maar wel mijn kleine meisje en moet gewoon in de buurt blijven). Zei vanavond tegen vriendlief (nadat we een half uur hebben lopen zoeken): 'morgen gaan we eerst een nieuwe poort halen en dat afzetten!'.
) zich opeens een stuk langer weet te vermaken op het balkon en als hij de voordeur open hoort gaat er met een drafje op af gaat (om 5 minuten later weer terug te keren, maar toch).