wat vinden jullie huisdieren erg lekker naast gewoon brokken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Briiet

wat vinden jullie huisdieren erg lekker naast gewoon brokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 22:02

wij hebben een kat die gek is op chips.
als er een zak op tafel licht dan zit ze er bij en als we niet op letten pakt ze heel voorzichtig met haar pootje een chipsje.
en als we een zak vergeten op te bergen als we op bed gaan haalt ze hem leeg.
als we een ritsel tas in de kamer hebben zit ze er in ze kijkt wel eerst of die leeg is.
en dozen vind ze ook erg fijn om in te liggen. met sinterklaas ging ze in de doos met kadoos liggen.

hebben jullie huis dieren ook gekke eetgewoontes of tikken?

Anoniem

Re: wat vinden jullie huisdieren erg lekker naast gewoon brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 07:05

Ik ben liever wat zuiniger op mijn dieren, dus ik heb geen idee wat ze lekker vinden naast hun eigen gewone konijnen, katten en honden eten.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 07:18

mijn ene poes eet echt alles, dus moet ik heel erg uitkijken wat ze allemaal eet en mijn andere poes eet naast haar brokken alleen een beetje slagroom wat ze echt helemaal gek op is haha

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 07:22

Mijn honden en katten houden erg van ons avondeten, maar helaas voor hun is bedelen niet toegestaan en liggen we lekker in de mand.
De oudste kat vind tonijn heerlijk! Als ik dus 1x in de zoveel tijd een toastje met tonijn neem dan zit ze er gelijk naast.
Meestal mag ze dan het schaaltje uitlikken waar de tonijn in heeft gezeten, maar dit gebeurt niet vaak.
De andere kat lust helemaal geen vis, en houdt ook niet zo van vlees. Geef hem maar gewoon zijn brokjes dan is hij gelukkig.
De jongste kat vind duiven erg lekker, veldmuisjes eet hij niet op maar hij kreeg het wel voor elkaar om een hele duif op te vreten.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:49

Mijn hond lust eigenlijk alles wel. Maar toevallig op cursus laatst. Hij was eigenlijk niet meer geïnteresseerd in zijn eigen brokjes, dus iemand kwam met kaas aanzetten. Nou, er had volgens mij een bom kunnen ontploffen, maar die had niet weggekeken :D

Wel even erbij zeggen dat hij echt niet constant andere dingen krijgt hoor, maar sowieso iedere morgen een stuk boterham van mijn vader, en dan alles wat hij nog vindt :)

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:32

Mijn katten vreten alles als ik niet uitkijk....Vooral slagroom is erg favoriet en zullen ze zeker proberen te pakken.
Laatst bijgewerkt door Erna_ op 26-04-10 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:34

Mijn kat vindt het water uit het toilet ontzettend lekker..
Mijn hond het water uit de bak van de kat..
En mijn konijn het water uit de bak van de hond

:') Ach ja

Verder houd mijn hond enorm van Frolic brokjes, die krijgt hij als beloning.
Mijn kat is heel kieskeurig en eet geen snoepjes, alleen zijn brokken. Wel komt hij geregeld thuis met een muis/vogel waar weinig van over is.

Konijnen en kippen hier zijn gek op andijvie :)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:36

poes is gek op kaas, hond lust alles maar vooral appel..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:39

Poes lust helemaal niks! Alleen haar brokjes en haar natvlees, maar dingen als vis/vlees of andere digen waar een normale kat een moord voor doet dat blieft mevrouw niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:51

Mijn ene kat lust niks, want die komt eigenlijk nooit kijken als ik sta te koken, terwijl de ander dan smachtend naast me zit :+ Hoewel de ene kat wel komt als ik koekjes zit te eten (maar hij krijgt lekker niks :P )
De andere kat was de eerste weken van haar leven een zwervertje, ik denk dat het daarom komt dat ze nog altijd nieuwsgierig is naar wat ik eet of naar wat andere dieren eten. Laatst liet ik bijv. een stukje andijvie vallen dat ik aan de cavia's wilde geven. Ging de kat het opeten :oo
En een stukje banaan dat ik even neerlegde, vrat ze ook zo op...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:54

Ik koop elke week een doos frikandellen voor mijn honden. Deze krijgen ze rauw en doen er een moord voor. Ik weet dat het een vette hap is, maar ze krijgen daarnaast alleen honden eten. De frikandellen zijn echt hun lekkernij. Varkens oortjes, gedroogde luchtpijpjes en longetjes etc vinden ze heerlijk, maar frikandellen is toch echt wel hun drugs of choice!

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:55

Mijn oudste poes is heel gek op meloen :Y)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:57

Onze katten lusten alles, zelfs alg.. :')
Onze kippen krijgen de restjes en de konijnen zijn dol op fruit, knabbelstokjes en groenvoer. :))

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:08

Mijn hond is helemaal gek van dropjes :D
Omdat ik weet dat die eigenlijk niet goed zijn voor hem krijgt hij er 2-3 x per week maar eentje.
Oja, frikandellen vind hij ook heerlijk, rauwe wortel en kaas zijn ook een van zijn favorieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:10

Geen idee... Mijn hond krijgt hondenvoer.
Geen mensenvoer :P
Veel producten voor mensen zijn ook schadelijk voor je huisdier, dus daar begin ik gewoon niet aan. Er zijn genoeg verwennerijen voor dieren beschikbaar :)

Ik voer KVV, maar als ik 's avonds zelf een kip gerecht maak, krijgt ze wel eens de minder mooie stukjes van de rauwe kip, die ik er zelf af snij.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:11

Mijn hond eet bijna alles maar houdt van aardbei en de kat is zot van zalm.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:12

Het kan echt geen kwaad als je af en toe eens wat geeft hoor, er zijn zoveel dingen ook niet goed voor mensen maar met mate is het goed te doen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:13

Mijn konijn vind witte yoghurtsnoepjes wel érg lekker. Doet ze dan ook alles voor, ook al moet ze tien keer je achtervolgen :Y) maar voorderest ook wortel is geliefd, en gewone brokjes.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:17

wortels, hahahaha, ik heb altijd een zak met wortels in mijn auto liggen voor mijn paarden en dan maakt hij een 25 kilo zak open (mijn duitse 1 jarige herder) en dan begint hij de versnipper sessie. At hij het nou op dan kon ik er mee leven, maar het draait alleen om versnipperen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:21

Lauratje_88 schreef:
Het kan echt geen kwaad als je af en toe eens wat geeft hoor, er zijn zoveel dingen ook niet goed voor mensen maar met mate is het goed te doen.

Hangt er maar net vanaf wát je ze geeft...
Er zijn mensen die hun hond druiven en chocola geven als tussendoortje.
En laat dat nou net giftig zijn. En dat kan dan wel kwaad.

Waarom zou je ze mensen eten geven, als er ook heel erg veel gezonde dieren snoepjes zijn?
Ik zie daar de noodzaak niet zo van in ;)

Bovendien vinden ze lekkere voer-dingetjes die bij hun eigen soort horen, ook vaak veel lekkerder dan mensen snoep.
Ik denk dat een hond eerder lekker wat kip op snoept dan een handje vol chips.
Het is gezonder én lekkerder. Dus waarom zou je ze dan het minder gezonde mensen snoepgoed geven? :)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:29

Haha, mijn hond vind bijna alle hondesnoepjes vies, dat is voor hem echt geen traktatie. En van de paar die hij wel lekker vind moet hij overgeven. Dus die krijgt hij van mij ook niet meer.

Chocola wist ik dat dat echt slecht is voor honden, maar druiven had ik nog nooit van gehoord.
Weer wat bijgeleerd ;)

Het is trouwens ook geen noodzaak, maar af en toe wat lekkers, waarom niet??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:30

alles wat eetbaar is???????? :D :D :D en zelfs wat niet eetbaar is ook :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:33

Mijn teckel zou graag een hapje van onze kat willen nemen... lijkt haar wel lekker :)

Tevens wordt ze wild van net geschoten wild...... al met al, teckel ding vreet alles wat vers is :)

Mjin andere hond eet ALLES behalve augurk.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:38

Mijn kat is gek op gekookte kip! Soms krijgt hij een stukje als ik kippensoep maak en dan zit hij keurig naast me te wachten tot hij zn stukje krijgt.
Verder vind hij cheese onion chips ook lekker. Als hij de kans krijgt wil hij mn vingers aflikken en als je een stukje voorhoudt eet hij het op. Net als maria biscuit trouwens. :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:28

Aan onze 2 oudste katten kun je alleen maar brokken kwijt, die lusten verder niets. De 'kleine' is altijd erg geinteresseerd in Danoontjes, hij mag altijd het dekseltje aflikken :D