Aidan (kraai) weer eens op de foto!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Aidan (kraai) weer eens op de foto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 17:02

Vandaag Aidan weer eens op de foto gezet. Althans... een poging gedaan tot. Meneer wil namelijk altijd alles onderzoeken (en het liefst kapotmaken ook) en dat moet natuurlijk met de snavel en van zo dichtbij mogelijk.

Afbeelding

:D Aidan is nu ongeveer 1 jaar. Ik heb hem ook bijna zo lang, aangezien ik hem als klein ukkie gevonden heb - ik vond hem op het fietspad, klein en hongerig. Waarschijnlijk is hij uit zijn nest gevallen. Ik heb hem met de hand opgevoed (toentertijd moest hij om het halfuur z'n "papje") en inmiddels is hij uitgegroeid tot een stoere kraai. Hij is nog steeds niet volwassen, pas als hij 2 is heeft hij echt zijn totale grootte bereikt. Maar hij schiet al aardig op!
Aidan heeft een aantal witte vleugelpennen. Het is een schoonheidsfoutje (leucisme genaamd, hierbij is er ergens een storing waardoor de pigmenten niet goed worden overgebracht en er witte veren ontstaan), maar ik vind dat het hem juist net een beetje meer geeft!
Aidan kan helaas niet goed vliegen omdat hij waarschijnlijk iets over heeft gehouden aan zijn val uit het nest. Een van zijn vleugels hangt een beetje en is minder krachtig dan de ander. We hoopten dat hij als hij ouder was gewoon los kon vliegen, maar dat zit er waarschijnlijk niet in. Alhoewel het de laatste tijd steeds beter gaat en hij flink aansterkt, dus hopelijk kan hij ooit nog echt de lucht in! (Nu komt hij niet hoger dan anderhalve meter).

En dan meteen maar de mooiste foto van vandaag :+: :

Afbeelding

Het is een ontzettend slim dier met karakter, hij kan een enorme mopperkont zijn (hij gaat letterlijk moppergeluiden maken als hij iets niet krijgt of iets hem niet lukt) en hij is ook heel grappig met zijn suffe acties altijd. Aidan heeft drie grote hobby's: eten, slopen en in bad gaan. En zijn lievelingshapje is kaas, als 'ie al ziet dat ik het tosti-ijzer tevoorschijn haal staat hij te springen voor de deur. :D
Hij vindt het heerlijk om door de tuin te scharrelen. Hij heeft zijn vaste slaapplek in de volière, maar overdag huppelt hij graag door de tuin. Hij is heel sociaal en mensgericht, krabbels onder zijn snaveltje vind hij heerlijk. Ook wil hij alles pakken wat er maar een beetje vreemd (of eetbaar) uit ziet, dus niks is veilig voor hem... soms waagt hij het nog wel eens naar je veters te pikken. Al weet hij heel goed wat 'nee' betekend en wat wel en niet mag. ;)
Zijn nieuwste spel is spelen samen met mijn vader en een stokje... mijn vader zwaait het stokje door de lucht, terwijl Aidan probeert het ding te pakken met zijn snavel en poten. Als hij het beet heeft zwaait/gooit mijn vader hem met stok en al een meter de lucht door, op het gras. Aidan vindt deze 'vliegles' helemaal geweldig en hij komt dan ook snel terugrennen met zijn stok. :D
Helaas kunnen we zijn stokje niet meer vinden... al zou het best goed kunnen dat hij hem ergens verstopt heeft (hij verstopt ook zijn eten, zodat andere vogels het niet op kunnen eten). Toen we 'stok' zeiden kwam hij aanzeulen met meerdere takjes/houtjes maar zijn stokje zat er niet bij. Maar een andere vinden die geschikt is dan (meneer is erg kieskeurig ;) ). Hier dus helaas geen foto's van, die komen wel een keertje als zijn stok terug is of hij een nieuwe heeft gevonden.

Met zijn waterbak (waar hij net zijn broodje in heeft lopen soppen :roll: hij sopt zijn voedsel graag, wordt het lekker zacht van. Maar het zorgt er ook voor dat ik maar water blijf verversen. :+ )

Afbeelding

Klompen (Friese vlag ja :D, cadeautje van opa & oma ooit aan mijn broertje), wasda? :o?

Afbeelding

En van de voorkant gezien is hij echt heel lelijk. :')

Ready for attack...

Afbeelding

Pak de camera!

Afbeelding

En toen was er iets in de tuin van de buren veeel belangrijker. ;)

Afbeelding

Knappe man! <3

Afbeelding

En deze kon ik jullie gewoon niet onthouden :)) _O- :

Afbeelding

Sani

Re: Aidan (kraai) weer eens op de foto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:07

Aidan!

Ik vind hem echt cool gewoon!

Hopelijk vind je die zwaaistok snel terug, want ik wil daar foto's/filmpjes van zien. :D

Leuk om te zien ook hoe hij gegroeit is door die laatste collage van foto's. :D

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:09

wat leuk! ik heb eerst ook samen met mijn vriendin een "babykraai" gevonden op het fietspad maar van haar vader moesten wij hem terug leggen omdat zijn moeder misschien naar hem zoch maar de volgende dag was hij dood :'(
we hadden heb blackjack genoemd :D
maar leuke fotos en wat leuk dat hij zo goed naar jullie luistert enzo!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:13

Wauw.... dit vind ik nou echt leuk om te zien!!

Loopt/vliegt hij nooit weg? als hij in de tuin speelt enzo?

Leuk dier :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 17:17

@Sani: als hij weer een stok heeft zal ik eens kijken of het kan filmen/foto's ervan kan maken. :)
En ja, hij was echt zo ontzettend lelijk die eerste maanden. :')

@jasminex: toen ik Aidan vond heb ik ook even getwijfeld met hem meenemen, maar mijn broertje was er een paar uur eerder ook al langsgereden en toen lag hij er ook al. Hij was echt te klein om al uit het nest te zijn en er was ook geen vogel te zien (heb eerst een tijd lang van een afstandje staan kijken). Ik zeg soms voor de grap wel eens dat ze hem er wss bewust uit hebben gekieperd omdat hij van die domme acties heeft af en toe. :+ :))

@Jolliegirl: zoals je kan lezen kan hij (nog) niet goed vliegen door zijn vleugel. Dus wegvliegen doet hij niet. ;) Lopen ook niet, hij blijft bij ons. Hij ziet ons ook als zijn familie en is het liefste zo dicht mogelijk bij ons (helaas kan hij niet in huis omdat hij dan alles onder zou schijten en dingen kapot zou maken, maar hij heeft zijn eigen kruk/stoel voor het raam staan zodat hij altijd naar binnen kan kijken. En verder krijgt hij veel aandacht, en zeker in de zomer zitten we altijd buiten).
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 25-04-10 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:19

Het blijft een hilarisch beest. :D
En een lelijkerd als baby. :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:23

Ja over zijn vleugel had ik gelezen :j hij kan tot 1.5 meter hoog komen. Ik wist niet of jullie schutting hadden ofzo ;)

maar leuk zeg, dit dier kan dus ook nooit meer de vrije natuur in. Die is te gehecht aan mensen.

Zorg er maar goed voor :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:23

Hij is zó cool ! 8-)

Juist die front-foto laat zien hoe wijs hij is, lekkere hautaine blik, hihihi!
Je hebt het goed gedaan om hem te redden! ;)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:25

Oooh wat gaaf dit!!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 17:42

Bedankt allemaal!

@Jolliegirl: nee, waarschijnlijk niet. We hebben een schutting maar daar komt hij niet overheen. :n Hij zou wel door het hek kunnen, of eronderdoor, maar dat doet hij niet. Heeft hij vroeger wel eens gedaan maar blijkbaar was het niet zo interessant bij de buren. :P
Ik hoop wel dat hij ooit nog eens echt kan vliegen, dan kan hij gewoon lekker een beetje zijn gang gaan, ook buiten de tuin. Hij komt toch wel terug voor eten ed.

@MarvanTom: dankjewel! Hij is vooral heel eigenwijs haha. :))

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:47

Wat een leuke foto's... die eerste vraagt toch gewoon om gebruikt te worden als avatar ;) . Veel plezier met je beestje!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:54

Wat een gave foto's! Heel mooi gedaan :j

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:29

Aidan *\o/* Hij is echt leuk bente :))

*verheugt zich ook op takje gooi filmpje :')*

Die eerste 2 zijn echt super maar dat had ik al gezegt ;). En die baby foto's _O- _O- die blijven grappig :')

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:15

Mooie Aidan! Vind hem zo "cool" 8-)
Die babyfoto's zijn zo lief! en zeker die van Juli :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 20:18

@Bramasole: eigenlijk wel hè. ;)

Bedankt weer allemaal. :) Ja, hij was gewoon... pluis. :')

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:20

Aahhw :+: hij blijft geweldig :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:24

Aiden is echt zo gaaf!! :))
Echt briljant en hij heeft echt humor. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:31

Jee wat een gaaf dier zeg! :wow: Wat kijkt ie stoer! En wat bijzonder, zoals ie met jullie omgaat en jullie met hem. Echt geweldig! :j

Hij heeft humor!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:15

Ik vind 'm zo gaaf joh!
Zo'n apart huisdier haha :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:19

Ik vind hem ontzettend stoer! Leuke verhalen ook over hem. :) Ik zou bijna ook een kraai willen omdat dat nou eenmaal een intelligenter soort beest is, maar ja, onzin om zoiets expres te doen natuurlijk.

(Sorry, bij ons op de studie zijn we allemaal zo. "Oh die is lief ik wil er later ook een!" en we vinden ALLES lief.)

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:25

leuk joh,
ik weet dat het een heel werk is een kuiken groot te brengen....en ook risicovol!
en ja gekke acties hebben mijn vogels ook .
ben benieuwd naar meer foto's filmpjes...

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:05

Aidan! *\o/*
Knappe vent!!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 23:16

Wat leuk, ik heb ook een tamme kraai gehad, ik had er zo'n plezier mee. Maar er zijn ook nadelen aan hun deugnietenstreken. Er was geen auto meer veilig voor Max, hij deed al de ruitenwissers stuk. :+ En kinderen pesten was zijn hobby, ik heb hem tweemaal van de speelplaats moeten gaan halen van een school hier in de buurt, omdat hij de kindjes hun boterhammen ging stelen. Ik gaf hem nochtans lekker te eten hoor. :D Hij is uiteindelijk weggevlogen, of iemand heeft hem gepakt; ik weet het niet, maar ik mis mijn jongen wel. Vorig jaar had ik een kauw opgevoed. Die was ook heel leuk maar is redelijk vlug zijn eigen leven gaan leiden.

zie topic.
Vanneke @ [ITP] Max, the crow with attitude!

Max had erg mooie vleugels en vloog als de beste, ik ging regelmatig wandelen, dat hij met me meevloog.
Afbeelding

En dit was Lex, mijn kauw, de laatste keer dat ik hem gezien heb, was in december, mijnheer had honger en kwam terug bedelen om voer.
Afbeelding

Filmpje van vorige zomer,

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:41

Wat een leuke foto's en wat is Aidan van een lelijk prul uitgegroeid tot een prachtig beest! Het zijn gave vogels, slim en bijdehand ook. Veel plezier nog met hem en doe maar meer foto's ;-)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:50

wat gaaf :D
Mijn opa en oma hadden vroeger, ver voordat ik er was, een kauwtje opgevoed nadat mijn opa hem ergens half dood in een regengoot had gevonden.
Japie, ja ja, Japie :') kon ook goed vliegen maar ging nooit bij mijn opa of mijn oom uit de buurt.
Hij ging altijd mee in de tram naar het zuiderpark, daar ging hij lekker rondjes vliegen en als hij moe was gingen ze weer naar huis. Japie zat ik een voliere in de kamer samen met papagaai bobo :P
hij was gek op sigaretten en ogen :+ die probeerde hij met alle gevolgen van die te jatten _O-