Aidan is nu ongeveer 1 jaar. Ik heb hem ook bijna zo lang, aangezien ik hem als klein ukkie gevonden heb - ik vond hem op het fietspad, klein en hongerig. Waarschijnlijk is hij uit zijn nest gevallen. Ik heb hem met de hand opgevoed (toentertijd moest hij om het halfuur z'n "papje") en inmiddels is hij uitgegroeid tot een stoere kraai. Hij is nog steeds niet volwassen, pas als hij 2 is heeft hij echt zijn totale grootte bereikt. Maar hij schiet al aardig op!Aidan heeft een aantal witte vleugelpennen. Het is een schoonheidsfoutje (leucisme genaamd, hierbij is er ergens een storing waardoor de pigmenten niet goed worden overgebracht en er witte veren ontstaan), maar ik vind dat het hem juist net een beetje meer geeft!
Aidan kan helaas niet goed vliegen omdat hij waarschijnlijk iets over heeft gehouden aan zijn val uit het nest. Een van zijn vleugels hangt een beetje en is minder krachtig dan de ander. We hoopten dat hij als hij ouder was gewoon los kon vliegen, maar dat zit er waarschijnlijk niet in. Alhoewel het de laatste tijd steeds beter gaat en hij flink aansterkt, dus hopelijk kan hij ooit nog echt de lucht in! (Nu komt hij niet hoger dan anderhalve meter).
En dan meteen maar de mooiste foto van vandaag
:
Het is een ontzettend slim dier met karakter, hij kan een enorme mopperkont zijn (hij gaat letterlijk moppergeluiden maken als hij iets niet krijgt of iets hem niet lukt) en hij is ook heel grappig met zijn suffe acties altijd. Aidan heeft drie grote hobby's: eten, slopen en in bad gaan. En zijn lievelingshapje is kaas, als 'ie al ziet dat ik het tosti-ijzer tevoorschijn haal staat hij te springen voor de deur.

Hij vindt het heerlijk om door de tuin te scharrelen. Hij heeft zijn vaste slaapplek in de volière, maar overdag huppelt hij graag door de tuin. Hij is heel sociaal en mensgericht, krabbels onder zijn snaveltje vind hij heerlijk. Ook wil hij alles pakken wat er maar een beetje vreemd (of eetbaar) uit ziet, dus niks is veilig voor hem... soms waagt hij het nog wel eens naar je veters te pikken. Al weet hij heel goed wat 'nee' betekend en wat wel en niet mag.

Zijn nieuwste spel is spelen samen met mijn vader en een stokje... mijn vader zwaait het stokje door de lucht, terwijl Aidan probeert het ding te pakken met zijn snavel en poten. Als hij het beet heeft zwaait/gooit mijn vader hem met stok en al een meter de lucht door, op het gras. Aidan vindt deze 'vliegles' helemaal geweldig en hij komt dan ook snel terugrennen met zijn stok.

Helaas kunnen we zijn stokje niet meer vinden... al zou het best goed kunnen dat hij hem ergens verstopt heeft (hij verstopt ook zijn eten, zodat andere vogels het niet op kunnen eten). Toen we 'stok' zeiden kwam hij aanzeulen met meerdere takjes/houtjes maar zijn stokje zat er niet bij. Maar een andere vinden die geschikt is dan (meneer is erg kieskeurig
). Hier dus helaas geen foto's van, die komen wel een keertje als zijn stok terug is of hij een nieuwe heeft gevonden. Met zijn waterbak (waar hij net zijn broodje in heeft lopen soppen
hij sopt zijn voedsel graag, wordt het lekker zacht van. Maar het zorgt er ook voor dat ik maar water blijf verversen.
)
Klompen (Friese vlag ja
, cadeautje van opa & oma ooit aan mijn broertje), wasda? 

En van de voorkant gezien is hij echt heel lelijk.

Ready for attack...

Pak de camera!

En toen was er iets in de tuin van de buren veeel belangrijker.

Knappe man!

En deze kon ik jullie gewoon niet onthouden
:

Hij zou wel door het hek kunnen, of eronderdoor, maar dat doet hij niet. Heeft hij vroeger wel eens gedaan maar blijkbaar was het niet zo interessant bij de buren. 
Hij is echt leuk bente
Wat kijkt ie stoer! En wat bijzonder, zoals ie met jullie omgaat en jullie met hem. Echt geweldig!