Voelt/merkt een kat een vroege zwangerschap aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Voelt/merkt een kat een vroege zwangerschap aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 22:37

Dit is het meest vage topic wat ik ooit geopend heb en mijn nuchterheid gaat er nu compleet aan..............

Wij hebben al jaren een kater een lieve schat die echt een maatje voor mijn man is, mij vind ie ook wel oke geloof ik maar verder niet.
Al bijna 2 weken heb ik het vermoeden dat ik zwanger ben, maar omdat maandag de dag is dat ik ongi zou moeten worden kan ik nog niet testen.
Naast wat vage klachten die ik mezelf wijs zou kunnen maken (omdat ik graag zwanger wil worden), maar wel bij een beginnende zwangerschap horen merk ik vrij weinig.
Het enige wat mij en mijn man opvalt is die gekke kat.....de kat die normaliter mij niet zo intressant vind, behalve als ik hem eten geef loopt de hele dag acter mn kont aan en wijkt niet van mijn zijde.
Als ik naar mn werk moet gaat hij zitten klaagmiauwen bij de parkeerplaats en zit erweer zodra ik thuis komen....hij loopt constant voor mn voeten, kortom hij gedraagt zich ineens (sinds 1,5 wk) compleet anders tegen mij.
Mijn man is ineens niet meer zo leuk als daarvoor.........kan een kat een vroege zwangerschap aanvoelen of zou dit complete onzin zijn?

Ik verzin dit nu zelf terplekke....en zal wetenschappelijk vast niet onderbouwd kunnen worden, vraag me alleen af of iemand hier ooit van gehoord heeft?

zonnebloem18

Re: Voelt/merkt een kat een vroege zwangerschap aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:40

Katten zijn wel heel gevoelig voor geuren en bij zwangerschap ga je door hormonen anders ruiken dus dat kan best.
Je hoort heel vaak dat katten tijdens een zwangerschap ineens aanhankelijk worden en niet meer weg te slaan zijn.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:41

Ja, ik merkte ook duidelijk verandering in het gedrag van enkele van mijn katten.
Aanhankelijker en continu voor mijn voeten lopen of in mijn nek willen liggen.

BTW..., Ik moest op dinsdag ongi worden, de zaterdag er voor teste ik al heel duidelijk positief ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:43

Ik heb er geen verstand van maar zou het wel grappig vinden (en zie een grote bui hangen als ik zwanger zou worden, met 3 huiskatten) :D

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 22:45

Ylana schreef:
Ja, ik merkte ook duidelijk verandering in het gedrag van enkele van mijn katten.
Aanhankelijker en continu voor mijn voeten lopen of in mijn nek willen liggen.

BTW..., Ik moest op dinsdag ongi worden, de zaterdag er voor teste ik al heel duidelijk positief ;)

Welke test heb jij gebruikt? clearblue?

Hmmm als ik niet zwanger verkoop ik die kat een schop.....hahaha nee zou ik nooit doen, mezelf kan ik makkelijk voor de gek houden maar die kat gaat het psychische spelletje toch niet meespelen hoop ik.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 22:46

opisop_shop schreef:
Ik heb er geen verstand van maar zou het wel grappig vinden (en zie een grote bui hangen als ik zwanger zou worden, met 3 huiskatten) :D

Haha jij hebt geen leven meer tegen die tijd.......

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:48

Tja we zullen zien ;)

Ik hoop dat je kat gelijk heeft aangezien je een zwangerschap erg verwelkomt, je hebt gelijk een maatje erbij nu in elk geval :)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 22:52

Haha misschien vind ie me ineens toch best leuk....gekke poezel.............

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:54

Onze vorige-vorige poes ging altijd pontificaal op mijn buik liggen als ik zwanger was. Beesten hebben het vaak heel snel in de gaten of je zwanger bent. De hond van mijn vriendin had dan de vervelende gewoonte om tegen je op te springen (niet tegen je op rijden, maar gewoon zijn poten ergens richting schouders neer planten). Normaal deed hij dat nooit, maar toen ik zwanger was begon hijopeens te springen. Is niet leuk hoor. ik ben niet bang voor honden, maar deze hond was gewoon lastig. bij een andere vriendin van ons deed hij dat ook opeens. Zij was zwanger, had nog niets verteld en prompt begon de hond tegen haar op te springen.
Dus ja, de kat merkt de veranderingen in je lichaam wel. we duimen voor je.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:55

Ja, die kunnen het aanvoelen. ;) hoor inderdaad vaker, katten en honden die normaal niet naar je omkijken en ineens wel bij je plakken en op schoot willen liggen. of juist altijd lomp zijn en nu ineens supervoorzichtig zijn.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:59

opisop_shop schreef:

Ik had er 13 :oo
En wanneer ik eens op de bank in slaap viel was ik letterlijk bedolven onder de katten. :D

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:01

cissie schreef:
Welke test heb jij gebruikt? clearblue?

Ik twijfel of het de gewone Clearblue was of het huismerk van de kruidvat.
Ik zou ze gewoon beide proberen :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 05:02

Mijn katten interesseert het niet, die zijn pas geinteresseerd tegen de tijd dat we verhaaltjes voorlezen aan mijn buik (de katten denken dat het voor hen is :+ )

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:55

Ik ben eigenlijk best wel benieuwd of de kat inderdaad iets voelde... :o

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:00

ja dat voelen ze. helaas werd die van mij agressief naar mij toe. mijn dochter is nu 13 weken en het is nu pas over.....

cocolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:20

volgens mij kunnen ze het voelen :)