Kosten verzekering kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Kosten verzekering kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 20:11

Vorige week plotseling mijn kat moeten laten inslapen. Het verdriet heeft redelijk een plekje en ik ben nu aan het zoeken naar een nieuwe huisgenoot en na veel nadenken en lezen is de keus zo goed als gevallen op een Ragdoll.
Ik kies opnieuw bewust voor een volwassen dier(herplaatser) en niet voor een kitten.

Nu zit ik er ook over te denken mijn toekomstige kat te verzekeren voor ziektekosten.
Is er iemand die zijn kat verzekerd heeft en kan je mij vertellen wat het kost per maand en wat er allemaal mogenlijk is kwa verzekering(wat valt eronder).

Ik wil dit doen omdat ik de laatste 2 weken behoorlijke kosten heb gemaakt aan al mijn dieren en de spaarpot aardig op begint te raken. En aangezien ik op dit moment geen baan heb dus er ook niks of nauwelijks iets overblijft eind van de maand denk ik me op deze manier in te dekken.

zonnebloem18

Re: Kosten verzekering kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:59

Ik zou eens goed kijken op www.proteq.nl en www.petplan.nl .

Ik heb mijn katten verzekerd bij Petplan dat kost me in totaal 40 euro per maand en heb nu al 2 dikke declaraties terug gekregen.
Heb het komende jaar de premie er alweer uit.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 00:39

Mijn siamees kost me rond de 10 euro per maand. Mijn HTK is ruim 12 euro geloof ik, maar die was al wat ouder toen hij de verzekering in ging (asielkat)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:02

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:53

mijn ragdoll is verzekerd bij Hema, basisdekking voor 8 euro per maand. Mijn eigen risico is €45 per jaar.
Vergelijk de verzekeringen goed (vooral de kleine lettertjes).

Weet je al waar je je ragdoll vandaan wilt? Er is een Nederlandse en een Benelux'se Rasvereniging.
Meestal hebben catteries geen herplaatsers op hun site staan maar moet je ze een mailtje sturen.

Succes, het zijn geweldige beesten!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:04

Hou er rekening mee dat er bij de Ragdolls nog wel eens HCM bijvoorbeeld voorkomt, dan is een verzekering afsluiten wel slim want dat kan aardig oplopen als je kat er toevallig aan lijdt.
Je zou m kunnen laten testen bij je DA (dmv echo) om het zeker te weten of je zou een herplaatser moeten zoeken die al getest is.

Wat verzekering betreft, ik heb er vier en de premie zou me teveel gaan kosten dus ik ben niet verzekerd, ik heb een potje voor onvoorziene uitgaven. Ik heb al jaren katten en ik had van de uitgespaarde premie riant op vakantie gekund want ze zijn nooit ziek geweest.

flappie2

Re: Kosten verzekering kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:42

ik had mijn kat verzekert bij proteq. ik was geloof ik iets van 10 euro per maand kwijt. medicijnen, foto`s operaties enz worden allemaal vergoed. meestal kreeg ik het bedrag binnen 2 weken op mijn rekening gestort.
dieet voer, entingen vallen niet onder de verzekering.
wel moet je een gezondheidsverklaring van de dierenarts hebben, en de kat moet gechipt zijn.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:46

Misschien eens navragen bij verschillende verzekeringen?
Wij zitten met de hond bij Petplan, prima service!

Aangezien een Ragdoll hier en daar gevoelig voor is zou ik even persoonlijk na gaan vragen bij verschillende
verzekeraars welke dingen je in de verzekering het beste kunt opnemen en hoeveel dat dan gaat kosten.