Even een situatie schets ; Mijn neef woont bij mijn opa en oma, mijn oma heeft een hoge bloedruk en is zich nu letterlijk en figuurlijk aan het dood roken.
Vorig jaar wouden wij al een hond aan mijn oma geven zodat ze wat te doen heeft, de hond moet uitlaten, spelen etc. En dat ze dan iets anders doet als alleen maar roken.
Maar mijn opa was het daar absoluut niet mee eens ! Zijn woorden toen der tijd ; Of een hond, of ik.
Wij zijn toen gestopt met de zoektoch en mijn oma omgepraat om geen hond te nemen, maar nu wilt mijn neef ook een hond.
Wat hij wilt is het liefst een boxer,labrador,golden retriever of een stafford.
Helaas denkt mijn oma dat hij nog een zielig jongetje is dus stemde daar in mee.
Mijn opa wilt absuluut geen grote hond, maar is nu wel op de gedachte gekomen dat er een hond mag komen, ook omdat dat veel beter voor mijn oma zou zijn.
Als onze honden bij hun zijn, is mijn oma daar gek op en dan vooral mijn teckel.. Zoiets is dus ook wat voor haar, een hond die ze op schoot kan nemen en daar stoort mijn opa zich ook niet aan. Maar als onze grote der is ( labrador/goldenretriever ) is hij heel erg gespannen, bang voor krassen op de vloer, haren op het tapijt, poten op de bank en mag niet echt spelen.
Dus een grote hond word het hem zowiezo niet, daarvoor hebben ze ook een te klein huis.
Maarja wat voor hond zou der dan passen ? Iets tussen een teckel en labrador in.
Mijn neef wilt er mee spelen, wandelen, rennen ( met onze hond is hij zo 1 uur weg )
Mijn oma moet er mee kunnen wandelen,spelen en het liefst op schoot kunnen nemen.
Dus, wat voor hondjes zijn klein, groot uithoudings vermogen en gewoon een leuk karakter?
Volgens de HA is mijn oma als er niks aan de situatie verandert dat ze de heledag niks doet, binnen nu en een jaar de pijp uit.