Toen ik zonet les gaf dwarrelde er opeens wel een heel gekleurd bolletje door de bak. Bij nadere inspectie bleek het een vogeltje, erg klein met zo ongeveer alle kleuren die je maar kan bedenken. Daarom denk ik aan een dwergpakietje.
Het vogeltje vloog niet maar werd dus echt letterlijk weg gewaaid door de wind. Mijn vogel kennis is beperkt maar dat een dwergpakiet met dit weer niet buiten overleefd wist ik nog wel. Dus vogeltje in een doosje met wat hooi meegenomen.
Er zitten luchtgaten in het doosje, heb er een bakje water in gezet en een stukje brood. Vogeltje ligt nu te slapen, heeft nog niet aan zijn eten of drinken gezeten. Maar het is ook donker in het doosje dus denkt dat hij nu gewoon bij probeert te komen van zijn avontuur.
Het vogeltje heeft een ringetje om zijn pootje, heb nog niet gekeken of er eventueel een nummer opstaat.
Hoe kan ik nu het beste voor dit vogeltje zorgen en kan ik zijn eigenaar terug vinden ?
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 21-04-10 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typfoutje verbeterd.