Aangewaaid dwergparkietje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Aangewaaid dwergparkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:02

Toen ik zonet les gaf dwarrelde er opeens wel een heel gekleurd bolletje door de bak. Bij nadere inspectie bleek het een vogeltje, erg klein met zo ongeveer alle kleuren die je maar kan bedenken. Daarom denk ik aan een dwergpakietje.
Het vogeltje vloog niet maar werd dus echt letterlijk weg gewaaid door de wind. Mijn vogel kennis is beperkt maar dat een dwergpakiet met dit weer niet buiten overleefd wist ik nog wel. Dus vogeltje in een doosje met wat hooi meegenomen.
Er zitten luchtgaten in het doosje, heb er een bakje water in gezet en een stukje brood. Vogeltje ligt nu te slapen, heeft nog niet aan zijn eten of drinken gezeten. Maar het is ook donker in het doosje dus denkt dat hij nu gewoon bij probeert te komen van zijn avontuur.

Het vogeltje heeft een ringetje om zijn pootje, heb nog niet gekeken of er eventueel een nummer opstaat.

Hoe kan ik nu het beste voor dit vogeltje zorgen en kan ik zijn eigenaar terug vinden ?
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 21-04-10 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typfoutje verbeterd.

Anoniem

Re: Aangewaaid dwergpakietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:04

Parkieten eten geen brood, ze hebben parkietenzaad nodig. Zorg ervoor dat hij dit zsm krijgt, de vogel kan niet lang zonder eten en zal sterven!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:07

Naar een vogel opvang/centrum brengen daar vinden ze de "eigenaar/fokker" wel.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:11

Uit het donker halen want anders gaat hij niet eten en kromsnavels kunnen niet lang zonder eten en sterven dan. Je kan hem een druplletje opgelost druivensuiker in het bekkie doen.

En heb je misschien zo'n rode warmtelamp? knappen ze ook enorm van op. Nog beter naar iemand brengen die er verstand van heeft. Hier is hij welkom weet niet waar je woont? (ik in de buurt van Enschede,

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:34

Ligt te slapen? Hopelijk niet op zijn zij. :=
Ken je niemand met een parkiet waar je wat zaad kan gaan halen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:35

soesita schreef:

Geheel offtopic: _O- _O- _O-

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:20

Kun je een foto plaatsen? Ben wel benieuwd naar je aangewaaide dwergparkietje.

Monster_tos

Re: Aangewaaid dwergparkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 11:34

kan wel een foto plaatsen, maar dan is het een dood aangewaaid parkietje. Ik wou hem vanochtend naar de vogelopvang brengen. Maar vogeltje was al overleden. Helaas :(

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:37

Focussed schreef:
soesita schreef:

Geheel offtopic: _O- _O- _O-

Flauw, ze probeert te helpen geeft aan er geen verstand van te hebben (opmerking is vast niet zo bedoeld, maar ik vind het flauw)

TS, je hebt je best gedaan! Misschien dat het vogeltje al een paar dagen ontsnapt was en helemaal uitgeput/uitgehongerd.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 11:43

Dank je sleeper :) Gelukkig is mijn verstand groot genoeg om te weten dat een vogeltje niet op zijn zij slaapt. Ja het is erg jammer. Maar hier in de buurt, en dan spreek ik ongeveer over 5 km, zijn geen mensen met vogels. Dus beestje moet al een behoorlijk vlucht hebben gemaakt.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:59

Wat jammer dat het vogeltje dood is gegaan. Ik denk dat je je best hebt gedaan, je kunt helaas niet van alle diertjes verstand hebben. Je typt het wel grappig: een gekleurd bolletje door de lucht :)
Zo had ik vorige week ook opeens iets raars: ik stond in de tuin naar mn bloemen te kijken, viel er ook een gekleurd bolletje langs me heen, boem, op de grond. Was een het pimpelmees, zo'n gele, maar die was wel harstikke dood. Kwam echt zo uit de lucht vallen en was nog helemaal warm!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:34

TS: jammer van je vogeltje, maar je hebt wel je best gedaan voor het beestje.
Op deze manier zijn wij ook aan een dwergpapegaaitje gekomen. Die vloog al een paar weken door de tuinen hier in de buurt, maar we kregen hem niet te pakken. Totdat een of andere roofvogel hem wel te pakken kreeg. En vervolgens boven onze tuin weer liet vallen. Bij ons viel er een rood met groen gekleurd bolletje door de tuin. Het vogeltje was gewond aan een vleugel en een pootje. Dat is weer bijna goed gekomen. Hij heeft er weinig last van. Soms zie je het wel dat zijn pootje wat scheef is. Sinds een paar jaar heeft tie er een vriendje bij en zitten ze gezellig samen in de buitenkooi. Het vriendje komt van een fokker af, maar hij heeft scheef in het ei gezeten waardoor deze ook een scheef pootje heeft. De fokker had er niets aan, dus mochten we die gratis meenemen.