Ervaringen Trixie ren van tin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Ervaringen Trixie ren van tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 20:28

Hallo,
Ik heb onlangs al een eerder topic geplaats over het feit dat ik twee nieuwe konijntjes heb.
Bij de dierenwinkel een ren gezien en zag er opzich prima uit. Vond hem aan de lage en in verhouding best dure kant.
Het gaat om de konijnenren monaco.
http://www.boerenbond-welkoop.nl/produc ... x42cm.html

Nou ben ik aan het internetten en zie ik op de volgende link± http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... taal/49490

Een ijzeren konijnenren. Nou was ik benieuwd of iemand ervaringen hefet met deze rennen. Ik heb gelezen dat je andere ijzeren rennne uit elkaar kunt halen en daardoor kleiner of groter kunt maken. Gezien de prijs zou ik zelf kiezen voor 10,/ meer en een langere en grotere ren maar het probleem is dat ik nog bij mijn ouders woon en een beperkte ruimte heb voor de ren zolang ik bij hen woon. Ik vind het zonde om de kleinere ren te kopen trwijl ik voor 10,/ meer een veel ruimere ren kan kopen waar ik nu tijdelijk geen ruimte voor heb.

Overigens moet de ren afgedekt zijn van boven en ben ik niet handig met het zelf knutselen van een ren... :) Groetjes Chantal

Edit: zie op de site ook de volgende ren: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... aal/100555 deze is ehter niet afgedekt maar wel te verstellen geloof k in diverse vormen en groter/kleiner te maken?

Nickeltje

Re: Ervaringen Trixie ren van tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:32

BB-ITP > BB

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:38

De ijzeren ren die jij hier bedoelt is een vaste ren, deze kun je dus niet groter of kleiner maken. Ik denk dat jij een panelen ren bedoeld, die kun je inderdaad groter of kleiner maken. Dir is ook een fijne site met verschillende kooien :j
http://dierenverblijf.com/

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 20:41

Bedankt voor de link.
Net ff de tuin opgemeten, de ren van 144 x 116 x 58 zou wel passen, de andere is te groot. (Irritante is dat we bijvoorbeeld een parasol hebben met de voet onder de stenen, een hangmat die in de zomer moet komen te staan, en aangezien de tuin nie groot is.. :P

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:46

ChantalSmook schreef:
Edit: zie op de site ook de volgende ren: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... aal/100555 deze is ehter niet afgedekt maar wel te verstellen geloof k in diverse vormen en groter/kleiner te maken?

Daar kan je zoveel panelen als je wilt aan elkaar maken. Met een vijvernet/tuinnet kan je het makkelijk afdekken. Er zijn ook speciale netten voor, maar die kunnen alleen erover als je precies een zeshoek hebt staan.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:57

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:13

De link gaat over hokken, en niet over de ren. :)
Mijn keus was samen met mijn moeder toch gevallen op de trixie ren, alleen nou zag ik dat je de ijzeren pennen waarmee je de panelen aan elkaar maakt, diep in de grond moet steken. laten wij nou net tegels hebben..... iemand ervaring?De link gaat over hokken, en niet over de ren.
Mijn keus was samen met mijn moeder toch gevallen op de trixie ren, alleen nou zag ik dat je de ijzeren pennen waarmee je de panelen aan elkaar maakt, diep in de grond moet steken. laten wij nou net tegels hebben..... iemand ervaring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:17

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 23:10

Zou je niet bijvoorbeeld een rol gaas kunnen kopen en zelf de tuin af kunnen zetten? Misschien dat je daar goedkoper mee uit bent (:
Misschien dat je nog een paar paaltjes ergens kunt regelen en dan kun je zelf een ren maken (:

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 23:16

ChantalSmook schreef:
De link gaat over hokken, en niet over de ren. :)
Mijn keus was samen met mijn moeder toch gevallen op de trixie ren, alleen nou zag ik dat je de ijzeren pennen waarmee je de panelen aan elkaar maakt, diep in de grond moet steken. laten wij nou net tegels hebben..... iemand ervaring?De link gaat over hokken, en niet over de ren.
Mijn keus was samen met mijn moeder toch gevallen op de trixie ren, alleen nou zag ik dat je de ijzeren pennen waarmee je de panelen aan elkaar maakt, diep in de grond moet steken. laten wij nou net tegels hebben..... iemand ervaring?

Ik denk dat ie uitzichzelf zwaar genoeg is, en dat je hem niet perse hoeft vast te zetten. Je kunt hem altijd nog verzwaren (mits de bovenkant sterk genoeg is) met een zakje zand ofzo. Op www.bunnybunch.nl vind je ook veel informatie wat betreft hokken & rennen ;)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 07:51

Die site had ik inderdaad ook gezien, alleen de ren die me wel beviel was niet voorradig. Ik heb nu losse panelen besteld (8 x 80 cm x 75 cm geloof ik). Ben erg benieuwd :) ..

TaffjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 07:57

Ik heb die panelenren met een net erover, werkt prima en je kan hem makkelijk opzetten en afbreken.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:00

Ik gebruik ook een panelenren. Begonnen met 1 set van 6, inmiddels heb ik er ruim 20 aan elkaar gekoppeld. Via marktplaats zijn ze ook veel te krijgen. Ik vind ze super handig, ook omdat ik mijn konijnen vrij vaak verplaats. De prikpennen hoeven niet perse in de grond gestoken te worden, gewoon op tegels werkt ook prima. Voor de stevigheid misschien hier en daar een baksteen neerleggen, anders verschuift de boel als je nijn er tegenaan beukt.
Via tuincentra kun je goedkoop aan afdekgaas komen, een paar euro voor een boel m2.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 19:51

Bedankt voor de tip wimmus. Op marktplaats staat inderdaad zat, maar qua hoogte en breedte vind ik die ik nu besteld heb mooie panelen :) Kan als ze bevallen altijd nog op zoek gaan via marktplaats :) 20 is wel echt veel! (Super hoor! maar moet je best een grote tuin hebben :P )