Ik mag kippen! En nu? Kippenkenners advies gevraagd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

doei

Ik mag kippen! En nu? Kippenkenners advies gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 20:18

Hoi,

Vroeger hebben wij kippen gehad.
Wij dachten dat een vos de kippen te pakken nam, maar al snel kwamen we erachter dat een paard de kippen vermoorde |( .

Na heel lang zeuren :o , mogen er weer kippen komen, op voorwaarde dat ik alle zorg op me neem.
Ik heb nog nooit kippen verzorgd, behalve de eieren gezocht rond mijn tiende jaar. Dus ik wil voordat ik stappen onderneem goed op de hoogte zijn.

Wat komt er allemaal bijkijken?
Voer, water, verschonen, hoeveel kippen?, kunnen kippen tegen de kou? wat voor soort kippen (scharrelkippen? voor scharreleieren? :+ )?... Tell me about it!

Ik dacht aan een kippenren voor als we niet thuis zijn en voor de nachten, voor het geval dat er weer een kippenmoordenaar bij ons op stal rondloopt.
Kippen kunnen toch wel vrij rondlopen op het erf? Kan je ze dan weer de ren inlokken met voer?

Zoals jullie zien, ik weet er vrij weinig over :P
Ik ben benieuwd naar reacties!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:26

Je moet in ieder geval zorgen dat je in ieder geval 1 haan hebt bij meerdere hennen. Anders heb je grote kans dat de hennen met elkaar gaan vechten en een haan schept orde. Meerdere hanen raad ik af, aangezien die snel met elkaar gaan vechten.
Afhankelijk van de ruimte die je hebt zou ik kijken hoeveel kippen je neemt. En tja, welk ras vind je leuk, wil je grote of kleine kippen?
Kijk anders even op http://www.kippenforum.nl

De kippen zijn vrij makkelijk te lokken met voer en meestal blijven ze ook wel op hun eigen 'territorium'. Ik zou ze alleen wel de eerste paar weken in het hok houden (met ren eraan) zodat ze weten dat dat het territorium is en ze niet te ver gaan scharrelen. En probeer te zorgen dat ze niet bij de paarden kunnen, anders ben je zo weer je kipjes kwijt.
Voor meer info zou ik kijken op het kippenforum, daar zitten mensen die echt veel bezig zijn met kippen en veel verstand er van hebben.

Aprils_joke

Re: Ik mag kippen! En nu? Kippenkenners advies gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:28

altijd een ongelijk aantal kipjes nemen inverband met de pik orde

en natuurlijk een haantje

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:36