Ik heb een sluierstaart die sinds zaterdag achteruit aan het gaan is. Het begon met een een beetje sloom ogen en inmiddels is het zo erg dat hij zelfs ondersteboven hangt. Hij is duidelijk zijn evenwicht kwijt, probeert ook achteruit te zwemmen. Hij vertoont geen uiterlijke afwijkingen. Inmiddels heb ik al een aantal keren gedacht dat hij overleden was, maar telkens leeft hij eventjes op. Een andere sluierstaart heeft ook wel een poos veel gehangen, maar die ging drijven en zwemt nu weer vrolijk rond. De huidige vis zinkt en hangt nu standaard op zijn zij. Hij lijkt nu zwaar te ademen af en toe, overdreven te happen. De overige vissen vertonen geen afwijkingen, water is zaterdag direct voor 1/3 ververst.
Ik wil niet dat een dier onnodig lijdt (dat doet ie misschien al 3 dagen), maar ik wil hem ook niet meteen uit zijn lijden verlossen, wetende dat die andere nu weer gewoon rondzwemt. Wie weet wat dit is en kan hier een prognose voor geven? Of kan ik hem beter maar verlossen?
Laatst bijgewerkt door Jana_en_Ik op 20-04-10 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt