hoe honden in de auto houden (bench?) bij ophalen uit asiel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xanti

hoe honden in de auto houden (bench?) bij ophalen uit asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 14:34

We gaan vrijdag 2 boerenfoxen halen bij het asiel. Ze zijn niet zindelijk (wel volwassen)
Kunnen we ze het beste in een (gewone) bench doen? Of weten jullie nog een andere manier?
We moeten 2 uur rijden.

Vjestagirl

Re: hoe honden in de auto houden (bench?) bij ophalen uit asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:35

Ik zou ze in een bench in de achterbak zetten. Dekentje er bij in. Is misschien wel eventjes stressvol, maar dat wordt het hoe dan ook, en een grote hond houd je niet tegen als hij van de stress probeert weg te rennen in je auto...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:36

Als je een bench hebt die groot genoeg is voor 2, of 2 benches hebt die groot genoeg zijn voor 1 is dat een optie.
Anders een hondenrek? Misschien kun je dat lenen van iemand?

Of nog een andere optie (dat heb ik gedaan met een compleet geflipte boxer die ik uit een asiel in Gent mee nam en bijna 3 uur mee moest rijden) is op een lekker dikke deken aan de riem, riem ergens aan vast knopen kort genoeg dat hij niet over de bank kan klimmen, lang genoego mwel comfi te kunnen liggen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:36

Hoe oud en hoe groot zijn de honden? Is het mogelijk dat je een persoon op de achterbank hebt zitten, en dan de honden aan weerszijden naast je? Wij hebben twee honden, allebei uit het asiel, en beide honden vonden het allemaal heel eng om in de auto te gaan. Dan is het wel fijn om ze gerust te kunnen stellen ipv in een bench te hebben.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:44

Als de hondjes elkaar bekend zijn is dat denk ik de beste optie....................

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:45

linda_arnold schreef:
Als de hondjes elkaar bekend zijn is dat denk ik de beste optie....................

Als ze elkaar niet kennen ook, onze tweede hond heeft tegen de eerste hond geplakt gezeten toen we haar op gingen halen, ook op de achterbank zittend!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:47

als ze niet zindelijk zijn zou ik ze in elk geval in een bench doen. Zonde van de auto anders.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:48

dan kun je toch een zeiltje op de bank leggen?

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 15:34

De honden kennen elkaar wel, het zijn broertjes en ze zijn 7 jaar. Ze zijn niet veel gewend. Ik heb al van die matjes opgehaald. Misschien is het beter om op de achterbank de zeiltjes te leggen en dat ik tussenin ga zitten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:35

Dat zou ik inderdaad doen. Gaat vast goedkomen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:37

Tot een van de honden besluit dat hij jou niet vertrouwd, de auto niet vertrouwd en weg wil, en een sprong naar voren doet, daarmee de bestuurder laat schrikken en een ongeluk veroorzaakt.

Als je ze op de achterbank wilt hebben kun je twee keer een één honds bench op de achterbank zetten en deze vastmaken met de gordel, en dáár de honden in zetten. Dan kun je er alsnog zelf tussen gaan zitten, en iets minder kans op ongelukken.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 20-04-10 16:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:01

Ik zou in de kattenbak of op de achterbank twee benches neerzetten, met daarin een bot of iets anders lekkers (Kong) zodat ze zich daarmee bezig kunnen houden en afleiding hebben.
Wel apart houden omdat ze anders erom kunnen gaan vechten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:03

Ik zou tuigjes kopen en een riem die je in de gordelhouder kan klikken (kun je gewoon bij de DW halen), mocht je geen bench willen gebruiken. Zo voorkom je dat ze opeens een rare sprong maken. :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:45

Stress is het toch wel.
Toen wij onze hond gingen halen (ook 2 uur rijden) hebben we hond op de achterbank gezet, mijn vriend reed en ik zat achterin bij de hond.

Nu, 2 jaar later, hebben we een andere auto en een hondenrek, maar toen dus nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:25

Vjestagirl schreef:
Tot een van de honden besluit dat hij jou niet vertrouwd, de auto niet vertrouwd en weg wil, en een sprong naar voren doet, daarmee de bestuurder laat schrikken en een ongeluk veroorzaakt.

Als je ze op de achterbank wilt hebben kun je twee keer een één honds bench op de achterbank zetten en deze vastmaken met de gordel, en dáár de honden in zetten. Dan kun je er alsnog zelf tussen gaan zitten, en iets minder kans op ongelukken.

Hier ben ik het mee eens, je honden moeten zowiezo vast in een gordel doe ze anders in een bench.
Levensgevaarlijk om ze los te laten je kan er ook een boete voor krijgen en terecht.

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 18:27

Ik heb nu de tijd om wat uitgebreider te reageren.
Ik dacht ook in eerste instantie om een grote bench te kopen waar ze alle twee in kunnen. Toen ik dat vandaag vertelde op mijn werk, zeiden de collega's dat dat te veel stress opleverd en dat ze best op de achterbank kunnen.

Ik ken helaas niemand met een hondenrek.

Ik vind het idee van 2 benchen ook wel een idee. Ik dacht zelf steeds aan 1 grote bench, maar 2 kleinere en dan in de gordels lijkt me een goed idee.

Met een tuigje ben ik toch bang dat ze, ondanks dat er zeiltjes liggen, ze zoveel bewegingsvrijheid hebben dat ze ergens hun behoefte kunnen doen.

114677

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:32

stress hebben ze toch wel, ik zou ze gewoon in een bench doen en dan achterin, los op de achterbank is echt gevaarlijk.

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 18:55

Kunnen ze dan niet in de gordels? Als ik 2 kleinere benchen heb?

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 19:36

Weten jullie trouwens ook wat voor maat bench ik moet hebben als ze er met z'n 2en in zitten? Moet ook nog in de auto passen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:34

Xanti schreef:
Kunnen ze dan niet in de gordels? Als ik 2 kleinere benchen heb?

Als ze in de bench zitten doe je ze toch niet ook nog eens in de gordel dat is helemaal niet nodig.
En qua maat bench, zouden wij je niet kunnen vertellen jij kan het beste met je maten langs een benchen winkel gaan, jij kent die maten alleen.

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 20:36

Ja daar heb je gelijk in.
Die veiligheidsgordels lijken me ook wel wat en dan met zeiltje.
Het is gewoon erg lastig dat we de honden nog niet gezien hebben.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:37

Je hebt ze niet gezien maar neemt ze wel mee?

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 23:44

We hebben ze nog niet gezien.
We gaan vrijdag voor het eerst kijken en als het goed lijkt van beide kanten kunnen we ze meenemen. Aangezien we 2 uur moeten rijden, zullen we dus niet eerst gaan kijken en als het goed lijkt ze daar laten zitten om ze de volgende dag weer te halen. We willen dus op alles voorbereid zijn, als het wel goed lijkt.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:19

En heb je ze al?
We willen een volledig verslag :D

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 21:08

We kwamen om 2 uur aan na 2 uur rijden. De asielmedewerkers hadden de beide honden gewassen dus ze waren lekker schoon.
We mochten met de honden het bos in om te kijken wat we van hun vonden.
In het bos ging het hardstikke goed. Ze zijn weinig gewend, maar viel het me erg mee. Het leek ons leuke hondjes, dus we konden ze gelijk meenemen. Toen de auto in. Tuigje om ik in het midden op de achterbank. De ene ging direct liggen, de andere was erg nerveus en wilde alles zien.
We zijn om 15,15 uur weggereden bij het asiel.
Mijn vriend is verkeerd gereden (3 kwartier), we kwamen in de file en we zijn om het half uur gestopt, omdat ze niet gewend zijn om in de auto te zitten. We waren om 7 uur thuis.......
We hebben een mooi verblijf voor hun afgezet met een hok van 3x3 meter erbij. (deze honden komen van een boerderij en niet gewend binnen te komen, hier waren we ook naar op zoek, omdat we de honden buiten willen laten)
We hadden wat speeltjes neergelegd in hun hok en de ene hond ging direct op het tennisballetje af en die kwam hij mij brengen, zooo lief om te zien. Ik moest steeds het balletje gooien. Tot het neurotische aan toe (hondje is ook erg mager, omdat het zo nerveus was in het asiel) Als ik in de buurt ben wil hij dat ik steeds het balletje ga gooien, ik ben vrij snel naar binnen gegaan om hun te laten wennen. Ik ben net stiekum wezen kijken en ze lagen allebei al op hun kussen. Ik ga binnenkort een nieuw topic maken met foto's van beide.