schreeuwende kat, wat moeten we hier mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenna_s

schreeuwende kat, wat moeten we hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 11:37

De laatste maanden, toch zeker wel een half jaar loopt 1 van onze katten de hele dag door te krijsen.
Niet zo'n lief miauwtje, maar echt met de volumeknop helemaal open dat de buren het zelfs kunnen horen.
Hij is 11 jaar, en ik heb het idee dat hij aan het dementeren is ofzo. De hele dag staat er eten, dus het kan niet zijn dat hij daar om vraagt. Ook 'snachts staat hij aan 1 stuk door te brullen. 'snachts buiten laten heeft geen zin, want dan gaat hij onder het raam zitten en krijgen we weer gezeur met de buren. In ieder geval, we zijn dat gezanik van hem helemaal spuugzat en het liefst plakken we een stuk tape over zijn snuit heen.
Heeft iemand enig idee over hoe we het geluid van hem kunnen dempen? of waar het uitknopje zit zodat we even rust hebben..

Anoniem

Re: schreeuwende kat, wat moeten we hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:38

Is er niets met hem aan de hand? Even naar de dierenarts voor de zekerheid?

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:39

Ik zou als ik jou was even contact met de dierenarts opnemen :j.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 11:40

volgens mij is hij wel gezond.
naar de dierenarts gaan zou een oplossing zijn, maar hij is (alleen bij de dierenarts) zo agressief dat ze hem niet eens in een vangkooi kunnen krijgen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:45

Als het een zware galm mauw is zovan whoooooow whooooown kan het zijn dat ze dement word inderdaad maar kan de dierenarts haar dan niet een roesje geven dan kan ze niet meer vechten klinkt banketstaaf maar soms nodig

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:48

Klink als hetzelfde als wat de kat van mijn mams had.
Helaas is ze er nooit precies achtergekomen, maar het vermoeden was dat hij een hersenbloeding gehad had.
Hij had er ook suikerziekte bij die we niet onder controle kregen en uiteindelijk hebben we hem hebben moeten laten inslapen.

Overigens heeft de DA iets van pilletjes om je kat wat rustiger te maken.

verder zou je Feliway spray kunen proberen. Daar zit ook iets in waar ze rustiger van worden.
Laatst bijgewerkt door Sabbientje op 20-04-10 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:49

katten die doof zijn mauwen ook zo... probeer es om te kijken of ie wel goed hoort?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:50

ja de onze had schildklier maar jankte ook zo maar vond het nooit zo erg hoorde erbij. ik kan me wel voorstellen dat je het lastig vind hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:52

Ik heb twee van die schreeuwlelijken gehad. Een Oosterse Korthaar die héle verhalen vertelde maar helaas ook schreeuwde soms, en eentje die Operazanger had willen worden en er achter kwam dat dat niet werkt als je vier pootjes hebt. Helaas bleef 'ie wel oefenen en concerten geven. Echt MROOOWWWW MOOOWWWWWWWWWWWWWWW, MRRROOOOAAAAAAUUUUWWWWWW, en echt hárd :=
Was niets maar dan ook echt niets aan te doen. Is gewoon niet te corrigeren...

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:53

ik lees even mee!
ik ken een kat die doet hetzelfde,heeft alles wat zijn hartje begeert,maar schreeuwd ook de hele dag door,deze kat is niet doof,maar wel oud!
de kat is gezond geestenlijk ook aardig bij.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:54

Sonja schreef:
Ik heb twee van die schreeuwlelijken gehad. Een Oosterse Korthaar die héle verhalen vertelde maar helaas ook schreeuwde soms, en eentje die Operazanger had willen worden en er achter kwam dat dat niet werkt als je vier pootjes hebt. Helaas bleef 'ie wel oefenen en concerten geven. Echt MROOOWWWW MOOOWWWWWWWWWWWWWWW, MRRROOOOAAAAAAUUUUWWWWWW, en echt hárd :=
Was niets maar dan ook echt niets aan te doen. Is gewoon niet te corrigeren...

dat bedoel ik dus

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 11:54

naar de dierenarts toegaan word al helemaal niks, want we krijgen hem het mandje niet meer in. Dan zou hij hier thuis inderdaad kalmerende pilletjes moeten hebben.. hoewel dat ook een drama is, want die krijgen we bij hem niet naar binnen.
Hij is niet doof, want als je hem roept of zegt dat iets niet mag luistert hij wel.
Ik heb echt het idee dat deze kat 100 jaar wordt en dat we er nooit meer vanaf komen. :') hij is hartstikke lief hoor, daar niet van. :) maar de woorden medicijnen, dokter of kattenluikje moeten niet vallen want dan word het een wilde tijger.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:55

issie niet gewoon op zoek naar vrouwtjes? als er krolse poezen in de buurt rondlopen doen ze dat meestal...

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:55

Mjay schreef:
katten die doof zijn mauwen ook zo... probeer es om te kijken of ie wel goed hoort?

Oh misschien dat onze oude kat (17 jaar) daarom de laatste tijd zo schreeuwt..
Ze is idd wel doof aan het worden

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 11:56

Eva_Arno schreef:
issie niet gewoon op zoek naar vrouwtjes? als er krolse poezen in de buurt rondlopen doen ze dat meestal...

hij is gecastreerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:59

Dat zegt niet alles, onze jeweetwelkater (kletskont maar gelukkig geen zanger :D ) heeft echt voorjaar in de bol hoor :j ondanks dat we al drie jaar geleden hakkietakkie gedaan hebben :=
Maar jij geeft aan dat het al een half jaar zo is dus dat kan het niet zijn. Heb je 'm naar Popstars of Idols ofzo laten kijken? Misschien heeft 'ie ook het idee opgevat om zanger te worden :D (probeer d'r de humor maar van in te zien, verhelpen kun je 't waarschijnlijk toch niet)

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:02

Herkenbaar! Wij hadden er ook zo een. Na een paar jaar kwamen we er achter wát hij nou per se wou... Geen eten maar Antwoord. Hij wou gewoon een gesprek met je aangaan ofzo. :+ daar leek het op tenminste.. gewoon voor de aandacht.

Maar het was niet dé oplossing, want hij bleef miauwen. Uiteindelijk is hij aangereden op de snelweg.. T gemiauw was over. Maar t was daarna gelijk zó stil! Je kon wel weer lekker doorslapen. maar je kon niet meer dat -soms- gezellige gesprek aangaan..

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 12:05

zijn knikkers zijn er toen hij 3 of 4 was al afgehaald, dus lijkt me sterk dat hij nu nog eens op vrouwenjacht gaat. Misschien dat hij zo erg dementeert dat hij denkt dat hij nog een jonge god is. :=
haha, ik denk inderdaad dat dat het is.. hij is vast aan het oefenen voor Idols. :)

Inderdaad, als je tegen hem praat schreeuwt hij altijd terug. Ik denk ook dat het héel stil in huis gaat worden als hij er niet meer is en dat we hem dan stiekem wel een beetje missen.

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:13

Mijn kat heeft precies hetzelfde. Hij is inmiddels bijna 21 jaar en volgens de dierenarts komt dat geschreeuw doordat hij (door ouderdom) doof is. Hij hoort zichzelf niet meer en heeft het idee dat hij niet genoeg geluid produceert waardoor de volumeknop nog ietsjes meer open gaat.. Ook is hij licht dementerend en dat kan ook een oorzaak zijn. Het is inderdaad niet te corrigeren.. Kwestie van wennen, ik hoor het al niet eens meer.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:25

Dementie zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Je kat is nog niet echt superoud, maar net zoals bij mensen krijgt de ene het op jongere leeftijd en de andere wanneer ie stokoud is.
Wij hebben ook een kat die aan het dementeren is, ze is nu een jaar of 14. Soms zit ze met zo'n wazige blik in haar ogen en is op zoek naar...... nou ja, naar 'iets', maar niemand (inclusief zijzelf) weet naar wat :))
Soms is het gemiauw kort maar hevig, er zijn ook momenten dat ze het wel een paar uur vol kan houden. 't Beestje kan er ook niks aan doen en bestraffen heeft geen zin (en is imo. ook best zielig, ze weet immers niet wat ze 'fout' doet), maar irritant is het wel. Dat gejank gaat soms echt door merg en been, 't is soms echt niet te harden :n

Misschien toch eens naar de DA bellen en de situatie uitleggen en vragen of ze misschien wat tips voor je hebben? :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:31

Ik zou toch eens kijken of je hem niet mee kan nemen naar de dierenarts voor een senioren check.
Even met een licht roesje wat bloed af nemen om te kijken of zijn nieren enz. allemaal nog goed werken.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 12:38

hij is inderdaad wel eens op zoek naar 'iets' dan loopt hij rondjes door de kamer te blèren, net of hij iets zoekt. Of hij gaat naar buiten, loopt 2 meter en wil dan weer naar binnen. :?
We denken erover om zo'n hondenkooi (het woord dat ik zoek weet ik zo even niet, het klinkt als bensh?) van iemand te lenen, die in de kofferbak te zetten en dan hem erin te doen (hoe weten we nog niet, maar dat zien we dan wel weer). Alleen is de vraag nog hoe we hem er bij de dierenarts weer uit krijgen. Zelfs de leren handschoenen van de DA heeft hij al kapot gebeten.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:52

Je bedoelt waarschijnlijk een bench, zo'n stalen 'kooi' met een deurtje erin :)
Onze Oscar is op haar demente momenten ook op zoek naar 'iets', maar niemand weet naar wat, zijzelf ook niet. Ze blijft dan rondjes draaien met zo'n afwezige blik in haar ogen, daarbij loopt ze dan constant heel apart te miauwen.

Als je overweegt om naar de DA te gaan dan zou ik wel vooraf even advies vragen. Je bent (helaas) niet de enige met een onhandelbare/niet te vervoeren kat en meestal kunnen ze je wel wat goede adviezen geven.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:01

Wat voor ras is je kat?

Als je hem niet in het hokje krijgt moet je hem er omgekeerd in doen, dus kont eerst zeg maar.
Ik zou toch echt naar de dierenarts gaan met hem, het kan ook zijn omdat hij pijn/ wat anders heeft.
Onze katten kregen dit later ook, maar toen waren ze wel al 18 of ouder, dus die waren gewoon dement, en twee begonnen het te doen nadat er een dood was gegaan.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 15:17

een bench inderdaad.
gewoon een vullesbakkie. :D
de DA heeft gezegd dat als hij echt ziek is te komen en anders maar gewoon thuis te blijven.