Hoe kat van balkon railing houden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Hoe kat van balkon railing houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 09:39

Een van onze katten loopt altijd op de railing van het balkon, niet alleen lopen maar ook omdraaien en zitten op deze smalle railing is voor hem geen probleem, tenminste dat denkt hij. Nu is hij gisteren voor de tweede keer naar beneden gevallen en we hebben hem pas s nachts terug gevonden terwijl hij al om 9 uur s ochtends gevallen was.

Nu maken we om het balkon heen gaas zodat hij niet tussen de spijlen door kan vallen maar hoe kunnen we er nou voor zorgen dat hij niet op de railing springt?

melaniepk

Re: Hoe kat van balkon railing houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:43

Misschien het gaas iets hoger doortrekken zodat er een opstaande rand ontstaat waardoor hij niet meer van de rand kan kukkelen ? dit kun je doen door bv wayt tentstokken of prikpaaltjes tegen je balkon aan de maken en daar het gaas tegen aan te spannen.

AlexandraM

als het balkon niet open is en dus niet uitsteekt maar tussen 2 muren zit, dan kun je daar ook gaas doen... katten houd je niet snel tegen namelijk ;)

als het open is kun je hetzelfde doen alleen dan dus boven ook dicht..je zit dan zelf wel ook in een kooi :S maar katten klimmen overal uit als ze willen... de manier hoe je ze in de tuin houd werkt niet echt omdat je niet zoon groot balkon hebt denk ik ;) (dat is een stuk gaas aan de railing schuin naar je toe doen) zo kunnen ze er meestal lastig uit echter heb je geen balkon ruimte meer vrees ik

zonnebloem18

Een kattennet??
Hier staan wel wat voorbeelden: http://www.nettenlijn.nl/ deze website is vrij duur maar bijv. bij Zooplus kun je ook netten bestellen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:44

melaniepk schreef:
Misschien het gaas iets hoger doortrekken zodat er een opstaande rand ontstaat waardoor hij niet meer van de rand kan kukkelen ? dit kun je doen door bv wayt tentstokken of prikpaaltjes tegen je balkon aan de maken en daar het gaas tegen aan te spannen.

ik denk niet dat dat werkt een beetje kat haar daar ook rondom klimmen :S

een kattennet is btw hetzelfde als gaas ;) dus eventueel een goede manier idd

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:47

zoek eens met de zoekfunctie, er zijn al meerdere topics geweest over balkonafscheidingen voor katten met prima ideeën.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:48

net doorspannen naar het balkon boven je
anders duivenprikkers op je richel plaatsen (kleine metalen pennen om duiven weg te houden)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 09:54

Balkon afscheiding zoek ik dus niet want wij hebben een open balkon zonder muren.
Het gaas om het balkon heen maken we gewoon vast aan de spijlen, dit komt dus helemaal rondom daar hebben we zelf dan ook verder geen last van.
Blijft dus alleen over hoe voorkomen dat hij op de railing gaat lopen en valt. We zouden kunnen kijken als we het gaas laten uitsteken rondom boven of het dan wel goed gaat. Als we dit gaas dan aan de binnenkant maken en het steekt uit kan hij toch ook niet daaroverheen en dan op de railing?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:59

LADPR schreef:
Blijft dus alleen over hoe voorkomen dat hij op de railing gaat lopen

draag ik net aan ;)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 10:03

Ja met duivenprikkers gaat hij gewoon er tussendoor lopen, tenminste met de duivenprikkers die ik gezien heb wel. Het is een heel klein katje met hele kleine pootjes, dan zouder en dingen op moeten die achter elkaar zitten maar niet in zijn pootjes prikken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:08

denk je dat ie alsnog springt dan als ie dat op de railing ziet?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 10:15

Heb geen idee, het is een wildebras maar ik zal eens kijken of ik zo n ding hier ergens kan halen, het is allicht te proberen natuurlijk!

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:47

Ik had heel soepelgaas op mijn balkon(zwart was dat)Volgens mij kan je dat wel halen bij de welkoop ofzo.In iedergeval een winkel die spullen voor de tuinbouw verkoopt.Als ik de naam weet gil ik nog wel even naar je.
Dat van onder af er aangemaakt.Idd aan de spijlen dan boven wat langer gehouden en dat dubbel gevouwen.Doordat dat bol was en mee veerde als de kat er op sprong schok hij zich een hoedje.Ook omdat het boller was aan de bovenkant hadden ze minder ruimte om op de reling te komen.
Bij ons werkte dat ideaal.Kan is niet meer naar de buren gegaan.

Ik gil...Volgens mij was het zwart aardbeiengaas.Flexibel maar toch stevig en roest niet want het is kunstof.
Laatst bijgewerkt door loontje op 20-04-10 14:50, in het totaal 2 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 14:48

Ja want als dat gaas inderdaad mee geeft en uitsteekt als hij er dan in wil klimmen beweegt het.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:51

Doordat het veerde,bewoog en breder boven de railing was vond mijn kat echt niet leuk.Eerste keer schrok hij zich rot maf beest.