Een kado

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Een kado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 22:42

Ik zit in een dubio :P en ik ben dringend jullie advies nodig ;)

Mijn vriend en ik wonen nu bijna 1,5 maand samen :) ontzettend wennen voor mij, want ik had een hond :+: en die hond, werd tot vervelends aan toe doodgeknuffeld door mij :P

Nu een hond nemen, nu we samenwonen.. is geen optie, we werken allebei fulltime ik 40 uur en maar één van ons komt in de pauze thuis. Geen doen dus om een hond te nemen ;(
Maar !

Misschien wel een kat! Hij wil heel erg graag een kat, alleen weet ik dus niet hoe je een kat opvoed :P nog nooit gedaan haha :') en ik weet ook niet (los van het feit of het een asielkat wordt of een kitten) of het een jong ding wordt of een wat oudere die zindelijk is etc. Ivm het werk..

Jah.. wat is nou de cloe..

Zou ik mn vriend voor z'n verjaardag (30 mei) wel of niet een kat geven? En zullen we dan kijken voor een kitten of een iets oudere kat..

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:48

dat zou wel super leuk zijn. ik denk dat hij dat wel heel erg kan waarderen!
ik zou gewoon eens gaan kijken in het asiel. je kan daar met die mensen bespreken wat voor jullie de beste optie is.
een kitten is wel echt heel erg leuk, alleen vind ik dan in jullie geval (haaden wij zelf ook) als je zoveel werkt dat 1 kitten eigenlijk wel een beetje sneu is. daarom hebben wij er ook 2 genomen. dan hebben ze nog wat plezier van elkaar.
maar het is soms wel een heel karwei om ze goed op te voeden.
je krijgt vaak bij het asiel informatie mee over het opvoeden en omgaan met een kitten dus dat meot wel helemaal goed komen.
alleen zou ik bv wel zorgen dat je een paar daagjes thuis bent zodat je ze goed kan leren waar de kattenbak etc is. want je kan het beter meteen goed doen als dat je wat aanmoddert en ze overal en nergens piesen.
een kitten kan in 1 dag zindelijk zijn als je hem consequent laat weten waar de bak is. maar hier kan of een DA of bij het asiel, alles over verteld worden.

jah ik kan maar 1 ding zeggen, dat het super leuk is :D

[edit] kitten kan je ook bij het asiel halen hoor, geef ik toch meer voorkeur aan, want particulieren kittens vinden altijd wel een huis.
en bij het asiel zijn ze vaak al geent, ontwormd en gechipt en zit vaak casteratie/sterrelisatie bij op hun kosten. ik heb vorrig jaar twee kittens (broer en zus) bij asiel gehaald, koste me 95 euro per kitten, maar als ik ga bekijken wat een casteratie en een sterrilisatie alleen al kost en wat chippen kost, tsjah dan was het echt een koopje.
Laatst bijgewerkt door blue_kim op 19-04-10 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:50

Ik zou ook kijken voor een oudere kat. Maar ik zou gewoon eens kijken op marktplaats. Daar staan ook zat iets oudere katten op die een nieuw huisje zoeken ;)

Wel een heel leuk idee! :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:51

Als er iemand weet hoe je een kat opvoed:laat het me weten!!!!
Mij nog nooit gelukt,ze pakken nog net het eten niet van mijn bord maar voor de rest ben ik slaaf van mijn katten.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 22:52

Haha :) ja ergens in mij heb ik zoiets van ik denk dat een kat die wat ouder is beter bij ons past..

Hij is namelijk vrij in-consequent :')

Misschien dat ik hem op z'n verjaardag meeneem naar 't asiel :) ik zag al dat ze best leuke hier hebben zitten. Marktplaats heb ik ook al hele leuke katten zien staan!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:53

Een dier als cadeau geven vind k eigenlijk nooit een goed idee, maar je kan t natuurlijk wel in samenspraak met m doen.
Als je allebei 40 uur pw weg bent zou ik of een wat oudere kat nemen of als je t echt wilt 2 kittens. Vindt eigenlijk dat je die kleintjes niet zo lang alleen mag laten zitten. Met die kleintjes moet je wel consequent zijn dus misschien is dat dan niet zo'n goed idee :P
Wij hebben na afgelopen zomer een kitten uit t asiel genomen (allebei studerend) en madam is nu 10 maand en werkelijk een geweldig beest, ben echt gek op dr :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:54

Nou, katten zijn niet op te voeden. Tenminste, bij mij is het jammerlijk mislukt. :')
Toen we eraan begonnen hadden we nog zo gezegd, oke, ze mogen niet op de salontafel, niet op de eettafel, niet op de bank en niet op de bedden. Nou, op al de bovengenoemde zitten ze... :')
Maar alsjeblieft, alsjeblieft, neem er wel 2. Ik word hier thuis altijd zo blij als ik zie hoeveel ze aan elkaar hebben. Wij hebben er dan zelfs nog 3. Samen spelen, slapen, eten, stoeien, wassen. Bovendien werken jullie allebei veel en dan is het zo fijn als ze overdag als ze alleen zijn wat aanspraak van elkaar hebben.
Je zou kunnen kijken in het asiel, of je twee leuke, wat oudere poezen kunt vinden die het ook goed met elkaar kunnen vinden. Dat weten ze in het asiel wel vaak.
Maar 2 kittens is ook heel leuk hoor. Zooo veel werk qua opvoeding is het niet, niet zoals met puppy's o.i.d. Voordeel daarvan is, is dat je ze echt samen kan laten opgroeien en dat ze dus ook echt goede maatjes kunnen worden, omdat ze elkaar vanaf jongs af aan kennen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:55

ambre schreef:
Mij nog nooit gelukt,ze pakken nog net het eten niet van mijn bord maar voor de rest ben ik slaaf van mijn katten.

consequent zijn! en dat is zo lastig!
ik heb vanaf dag in de plantenspuit bij de hand gehad, bij alles wat niet mocht kregen ze de volle laag. en tuurlijk die van mij doen ook wel eens wat stouts, bv op het aanrecht zitten en dan heel trots kijken zo van, kijk eens wat ik durf! maar over het algemeen zijn het voorbeeldige kittens (katten ondertussen) nooit in mijn gordijnen gehangen etc (klopt het even af)
tis alleen jammer dat wij geen tuin hebben, maar heb ze ondertussen zo getraind dat ze los met me meewandellen als een soort hond :P gaan we even rondje uitlaten.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:56

Ik had altijd het idee dat mijn kittens (altijd 2 tegelijk genomen) alleen maar sliepen als ik er niet was en zodra ik thuis kwam helemaal 'los' gingen!
Beetje jammer als je moe bent.Katten kunnen makkelijk alleen blijven voor langere tijd,maar kittens slopen natuurlijk wel sneller je huis.
Een leuk koppeltje uit het asiel is natuurlijk een aanrader,MP mag ik van mijn vriend niet meer kijken.Moet steeds bijna huilen als ik al die dieren zie die afgedankt worden.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 22:58

Nou hij gaat wel mee hoor :) ik zoek er gewoon een aantal uit.. en dan gaan we gewoon kijken :D

Heb nu 2 hele leuke gezien.. op marktplaats.. net 1..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:58

blue_kim schreef:
ambre schreef:

consequent zijn! en dat is zo lastig!
ik heb vanaf dag in de plantenspuit bij de hand gehad, bij alles wat niet mocht kregen ze de volle laag. en tuurlijk die van mij doen ook wel eens wat stouts, bv op het aanrecht zitten en dan heel trots kijken zo van, kijk eens wat ik durf! maar over het algemeen zijn het voorbeeldige kittens (katten ondertussen) nooit in mijn gordijnen gehangen etc (klopt het even af)
tis alleen jammer dat wij geen tuin hebben, maar heb ze ondertussen zo getraind dat ze los met me meewandellen als een soort hond :P gaan we even rondje uitlaten.

Ik heb al zeker 8 katten gehad en de 1 is voorbeeldig en de ander een draak.Denk dus niet dat het wat met opvoeden te maken heeft.
Als ik er bij ben dan gedragen ze zich,je draait je om en ze doen waar ze zin in hebben. ;(

Meraki

Re: Een kado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 23:01

Oh jah.. wat me net te binnen schiet.. :P ik heb nog een konijn.. dat is dus ook wel een behoorlijk struikelblok.. zou dat wel goedgaan ?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:03

ambre schreef:
Ik heb al zeker 8 katten gehad en de 1 is voorbeeldig en de ander een draak.Denk dus niet dat het wat met opvoeden te maken heeft.
Als ik er bij ben dan gedragen ze zich,je draait je om en ze doen waar ze zin in hebben. ;(

hmm daar verschillen we dan van mening :) bij mijn ouders hebben we 6 katten versleten (3 ervan zijn na een paar jaar aangereden) maar die zijn allemaal perfect opgevoed, draak of geen draak, ze wisten precies wat ze wel en niet mochten en gedroegen zich daar keurig naar.

NonaWen schreef:
Oh jah.. wat me net te binnen schiet.. :P ik heb nog een konijn.. dat is dus ook wel een behoorlijk struikelblok.. zou dat wel goedgaan ?

uuhm loopt die los dan?
Laatst bijgewerkt door blue_kim op 19-04-10 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:04

Oei,die van mij hebben wel eens een konijn(of haas) bij de acherdeur gelegd. :D :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:07

Nee, geen dier geven als kado. Gewoon echt nooit, nooit, nooit doen.

Wil je graag een kat gewoon met hem overleggen en wil hij dat ook dan samen een geven. Dan zou ik gewoon een hint geven in de vorm van een kattenspeeltje als kado en al vind hij het leuk dan samen een leuke kat uitkiezen :j

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:11

Thats_Me schreef:
Nee, geen dier geven als kado. Gewoon echt nooit, nooit, nooit doen.

Wil je graag een kat gewoon met hem overleggen en wil hij dat ook dan samen een geven. Dan zou ik gewoon een hint geven in de vorm van een kattenspeeltje als kado en al vind hij het leuk dan samen een leuke kat uitkiezen :j

dat gaat ts toch ook doen? samen een kat uitzoeken, ze komt er niet met 1 aanzetten op zijn verjaardag.
hij mag er zelf 1 uitzoeken die hij leuk vind en hij heeft al aangegevebn dat hij een kat wilt als ik dat zo begrijp.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:14

Een konijn hoeft geen probleem te zijn als je een kitten(s) neemt en die er al vanaf jonge leeftijd aan laat wennen. Dan kunnen ze waarschijnlijk het konijn nog niet zoveel kwaad doen als grote katten. En dan zijn ze nog ongeveer even groot als het konijn zelf, waardoor ze het sneller zullen accepteren (gok ik zo).
Mijn kat is bang voor mijn konijnen :+
Ik kan em gewoon bij ze in de ren zetten, en hij weet niet hoe snel ie weg moet komen.

Maar ook oudere katten die al aan konijnen zijn gewend kunnen hoor :j
Het verschilt erg per kat hoe ze erop zullen reageren.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 19-04-10 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:15

LZP --> BB

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 07:58

Nee, 't knien loopt niet los :)

@ That's me, dat was ook niet de bedoeling ;) Ik wlde met hem naar het asiel, er zitten hier een aantal met leuke koppies op de website :D

@ Lynn, jah :p als onze toekomstige kat(ten) net zo zijn als bobby ben ik wel een gelukkig mens :')

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:56

Het idee, om je vriend op zijn verjaardag mee te nemen naar het asiel vind ik erg leuk.
Zo kan hij zelf gaan kijken wat hem aanspreekt. Twee katten zijn idd leuker als 1 maar
dat wist jij al. Ik vind het ook een heerlijk gezicht als ik ze samen zie liggen, of als de
een de ander opzoekt voor een wasbeurt, of als ze elkaar uitdagen voor een spelletje.

Ik heb ook een konijn. Het konijn heeft hier vanaf eind december tot vorige week binnen
gelogeerd. Hij had geen hok, maar zat op fleece in een ren. Een van de katten ging regelmatig
bij hem op bezoek, even in het 'hok' liggen. Ook mocht het konijn gewoon op de bank en
lag dan tussen de katten. Ze hebben hem nog nooit iets gedaan, zijn eerder bang dan
aanvallend. Konijn is wel met katten opgevoed, maar had ze toen inmiddels 5,5 jaar niet
gezien omdat hij buiten leefde.

Over opvoeden. Hier hebben we in totaal 4 katten gehad (helaas 2 overleden aan FIP) en
alle 4 waren ze opgevoed. Ze komen niet op het aanrecht en de tafel ed. Gewoon consequent
zijn. Mijn zusje zei altijd voor de gein dat wij een drilkamp hebben voor katten. Maar ik houd
er niet van dat katten schooien als je eet en op het aanrecht zitten. Kun je ze heel goed leren
hoor. Zolang je zelf ook je best doet ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:58

Bleu_kim:Kom ik mijn volgende kitten bij jou brengen,haal ik ze wel op als ze geprogrammeerd zijn!Gelukkig heb ik nu 2 hele nette...

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:29

haha van mij mag het hoor, denk alleen dat vriendlief eerst heel hard portesteerd en dat hij ze daarna niet meer mee terug geeft :D

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:40

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:30

Klopt, heb er over na zitten denken.. en ik zei eigenlijk de hele tijd al dat ik een iets oudere kat wil.. ze mogen van mij zelfs nog maar 1 zijn.. maar inderdaad, we zijn zoveel van huis.. dat is niet eerlijk tegenover ze..
Uiteráárd komen er foto's als we een kat hebben of twee :o

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:41

NonaWen schreef:
Nu een hond nemen, nu we samenwonen.. is geen optie, we werken allebei fulltime ik 40 uur en maar één van ons komt in de pauze thuis. Geen doen dus om een hond te nemen ;(
Doen wij ook hoor. En gaat prima!