2 Honden, 1 overleden.. Nieuwe hond ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

2 Honden, 1 overleden.. Nieuwe hond ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 19:37

Helaas is mijn Bouvier 17-04-2010 overleden aan een hersenbloeding...

Nu is mijn Jack russel helemaal alleen.. Hij is nog nooit in zijn hele leven alleen geweest, Alleen als de Bouvier naar de trimmer ging.. Nu is hij dus helaas weg, Met heel veel pijn en tranen komen we erdoor. Maar volgens mij onze kleine Jack russel niet,

Vandaag zou hij voor het eerst 4 uurtjes alleen zijn, We hadden de radio opgezet, Eten gegeven knuffels gegeven, heel veel dekens en speeltjes. Ik kwam om 5 uur even checken hoe het met hem ging ( Gescheiden ouders helaas, ) Hij heeft alle dekens van boven naar beneden gehaalt, Alles op een hoopje gedaan en is er onder gaan liggen. Toen ik binnen kwam lag hij helemaal te trillen en te piepen, Ik riep hem en hij kwam en trillend aankruipen.. Ik begon hem te aaien en hij klom gelijk op schoot.. Dit was zo zielig om te zien dat ik gewoon moest huilen..

Ik heb mijn moeder gebelt dat het niet gaat en ze is dus eerder van haar werk gegaan.

We overwegen nu om een hond erbij te nemen.. Maar wij zijn hier nog niet klaar voor.. we willen eerst rustig er overheen komen en het dan overwegen.. Maar dan zitten we weer dat onze JR de hele buurt bij elkaar jankt omdat hij eenzaam is..

Is dit iemand anders ook overkomen ? Tips ? Help alsjeblieft.

Hier is het verhaal van mijn overleden Bouvier.
[BB-ITP] Vaarwel, Lieve Bayco

Iris82

Re: 2 Honden, 1 overleden.. Nieuwe hond ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:45

Och wat een zielig verhaal. Wat moet JR zich rot voelen. Arm diertje... Zou ook moeten huilen als ik zoiets aan zou treffen... Ik begrijp heel goed wat het probleem is, ben alleen zelf niet bekend hiermee.

Misschien kun je een advertentie op Marktplaats zetten voor een 'leenhond'? Mijne zou je zo mogen lenen, zij het dat ze helemaal geen behoefte heeft aan hondengezelschap. (Beetje oude doos)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 20:33

Iris82 schreef:
Och wat een zielig verhaal. Wat moet JR zich rot voelen. Arm diertje... Zou ook moeten huilen als ik zoiets aan zou treffen... Ik begrijp heel goed wat het probleem is, ben alleen zelf niet bekend hiermee.

Misschien kun je een advertentie op Marktplaats zetten voor een 'leenhond'? Mijne zou je zo mogen lenen, zij het dat ze helemaal geen behoefte heeft aan hondengezelschap. (Beetje oude doos)

Dankje voor je reactie.. Maar wat hebben we aan een leenhond ? die moet dan uiteindelijk toch weer weg..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:54

Ik herken mezelf heel erg in je verhaal!
Mijn hondje is 6 weken geleden overleden, zij was ook echt het maatje van mijn oudste hond. Zij mist haar ook echt, ze laat het niet merken door piepen o.i.d. (ze is zo makkelijk wat dat betreft), maar ze pakte bijvoorbeeld wel haar eigen botje, ging gauw terug naar haar mandje, pakthet botje van Bijou(die dus overleden is), legt ze bij elkaar en ging erbij zitten kijken van 'misschien komt ze nu terug?'

Wij nemen wel een nieuw hondje, niet zozeer voor haar, maar meer voor ons. We missen gewoon een klein zonnestraaltje in ons huis nu zij voor altijd weg is.

Ik lees even mee in dit topic, maar ik zou -als ik jou was- zeker een nieuwe hond erbij nemen, desnoods een wat oudere. Ik zou geen dominante hond nemen, dat zal jouw hondje niet op prijs stellen denk ik..

Sterkte nog in ieder geval!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:01

Mijn hond is pas geleden ook overleden. Ik was ontzettend bang dat mijn andere hondje het niet ging trekken alleen. Maar het gaat uitstekend. Hier ben ik erg blij om want ik wil er geen andere hond bij. Daarvoor mis ik mijn mooie meid nog teveel. Maar ik kan nu niet echt aan mijn andere hond merken dat hij zijn maatje mist. Hij ligt lekker heel de dag te slapen. Sterkte met het grote gemis. Mijn hond is twee maanden geleden overleden maar als ik erover praat moet ik elke keer weer huilen. ;(

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:02

Ga met de jack russel naar het asiel en kijk eens in de hokken met de hond samen.
IK denk dat jullie je eigen hond goed genoeg kennen om te zien waar zijn hart naar uit gaat en bij welk hok hij blijft staan.
De herinnering aan je oude hond blijft echt wel, het verdriet gaat vaak sneller weg als er weer een nieuwe in huis is die alle aandacht nodig heeft.
Sterkte met het verlies van jullie trouwe vriend.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:04

Sommige honden doen het goed, maar sommige trekken het echt niet. Zeker niet als een hond het nooit geleerd heeft. Ook al zijn jullie er niet aan toe, soms heb je geen keuze.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:26

Wij hebben het wel gedaan. onze oude collie overleed en de andere van 9 jaar bleef achter. Die was nooit alleen geweest en ze werd heel angstig en down. en tamelijk nerveus.het was al een nerveus dier, maar dat werd nu erger. ze had geen lol meer in haar leven. Wilde niet spelen met andere honden, want dat kon ze alleen met de oude. na een maand of 3 (ja nog zo lang gewacht) zagen we een advertentie in de krant: aangeboden collie-reu van 3 jaar. Wij zijn wezen kijken en hebben er een dagje overnagedacht en hebben hem opgehaald. Op de gok dus. Vanaf dag 1 ging het goed. De hond van 9 jaar werd weer vrolijk. Ze was vooral niet meer nerveus met wandelen, want nu had ze weer een maatje. Die reu kwam van de boerderij en kon niet spelen, maar dat heeft zij hem wel geleerd. We wilden dus bewust geen pup, omdat het teefje al zo nerveus was. Helaas hebben ze samen een jaar lol gehad want toen overleed het teefje van toen 10 jaar. Daarna hebben we weer een hond erbij genomen als gezelschap. toen hebben we bewust gekozen voor een pup. De reu was er niet echt blij mee, maar is er uiteindelijk wel aan gewend. Nu is de reu overleden (vorig jaar augustus) , maar we houden het voorlopig bij 1 hond. het teefje van nu vindt het wel prima zo.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 22:20

heel erg bedant voor jullie reacties !!

Als ik weer bij men moeder ben gaan we overleggen.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:33

Als eerste, sterkte!

Als jullie nog helemaal niet klaar zijn voor een nieuwe hond, dan kan je ook de oplossing zoeken in het vinden van een oppasadresje, waar al een hond is en de JR bij kan voor die paar uur?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:36

Allereerst heel erg veel sterkte met het verlies van je hond!

Met een hond naar een asiel gaan? Denk dat veel honden een trauma krijgen als al die andere honden helemaal gek worden als je langs loopt. :=

Ik zou het nog even afwachten met een nieuw hondje.
Vorig jaar is onze teckel helaas ook overleden terwijl we nog een hondje hadden.
In het begin is het erg zwaar, maar ze wennen er wel aan.
We hebben nu een hondje op logee en we merken dat onze hond helemaal gek word van z'n gezelschap en toch liever alleen wil zijn.

Als je hondje jong is, tja dan kun je misschien over een tijdje toch overwegen om een nieuw maatje te zoeken. :)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:29

Wat take-one zegt is bij mijn hond ook het geval. Eerst was hij altijd samen met zijn maatje en nu alleen. Maar als mijn vader langs komt met zijn hond, moet die van mij er ook niks van hebben en wil er ook niet mee spelen. Daar zat ik eerst echt van te kijken.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:34

Toen onze oude labrador van 14 overleed was onze pyreneese berghond van toen 7 ook helemaal alleen. Ook nooit alleen geweest, treuren en doen, was niet leuk.
Toen zijn we na aantal maanden 2 pups (verschillende rassen) gaan halen.
Maar direct 2, omdat die pyreneese berghond misschien nog 3 jaar of 4 jaar leeft (hopelijk nog langer natuurlijk), en dan zou de jonge weer alleen zijn. Nu blijven er dan 2 over die even oud zijn. En hopelijk op dezelfde oude leeftijd ongeveer overlijden. En dan zit je niet meer met 1 hond die alleen is, en kan je als je wil even een tijdje hondloos blijven...