Beleefdheid kent geen tijd....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Beleefdheid kent geen tijd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 10:28

Sjonge jonge jonge sommige mensen ook :?

Ik was heerlijk een lange wandeling aan het maken met mn hond, toen ik thuis kwam zat er opeens een klein hondje bij ons achter thuis, soort van shi tzu, Dus ik snel onze hond naar binnen gedaan en naar het kleine hondje gegaan.
Ik kon em gelijk aaien en heb em opgepakt, wat een schatje...
Toen ben ik rondjes gaan lopen, iemand die zn schatje kwijt is, moet toch wel aan het zoeken zijn ( dacht k )
Nou ik zag totaal niemand, ik heb bij mensen aan gebeld maar niemand wist van wie dat hondje was, ik had em ook nog nooit eerder gezien.

Onze achter buren zijn een soort van ''slobbers'' en ik wist dat zij een klein hondje hadden, maar niet wat voor hondje.
Dus daar ben ik heen gegaan, ik wist dat ze thuis waren want k zag hun zitten.
Aanbellen, deden niet open, op het raam kloppen, deden niet open....
Dus toen maar verder gegaan.

Uiteindelijk nog een keer naar die ene mensen gegaan, want k vond het raar dat ze niet open deden.
Ik heb er net zo lang gestaan tot dat ze open deden, en ja hoor, uit eindelijk deden ze open.
Ja het hondje was van hun, ik had het hondje nog steeds op me arm, dus ik dacht ik geef em aan haar zodat ze em op de arm kan krijgen.
Maar nee, mevrouw pakte het hondje in de nekvel, het hondje keek zo zielig toen die vrouw hem pakte.
Zielig beestje....en toen deed ze de deur weer dicht

Geen dankjewel of iets :? Toen viel mijn mond echt open....

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:57

Sja, ik heb precies zoiets meegemaakt.. Hond die naast een hele drukke weg liep, bijna werd overreden.. Dus ik die hond "vangen" bel de dierenambulance, uitgelegd waar ik was en hoe de hond eruit zag. Zeiden ze; ohh die, ja die komt van daar en daar.. Loopt dagelijks los ( alsof dat normaal is? ).

Dus ik bel daaraan, vrouw doet open pakt die hond bij zijn nekvel en sleept hem naar binnen en doet de deur dicht. Zei geen woord tegen me..

Hele bizar hoe raar mensen kunnen zijn.. Ik stond toen ook echt met mijn bek vol tanden..

WinSel

Re: Beleefdheid kent geen tijd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 16:18

Ja raar toch :? Kom op, wees blij dat iemand je hond terug brengt, Ik moet er niet aan denken dat mijn hond weg loopt en iedereen hem laat lopen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:57

Heel bekend... ongeveer anderhalf jaar geleden kwam ik thuis van de paarden met een vriendin en mijn 2 honden, kwam er een Labrador naar mijn honden toe. Net daarvoor was ik bij de BP geweest en daar vroeg iemand aan de BP-mevrouw of ze der hond hadden gezien. Goed... wij als een gek met die hond naar de BP gelopen, maar de eigenaresse was hem al gevlogen en had ook geen telefoonnummer achtergelaten.
We hebben de hond (en mijn honden) naar mijn huis gebracht, een kluif gegeven en zijn verder gaan zoeken (vriendlief thuis op MP en Amivedi etc. kijken), heel de buurt door gereden (en verder), aan iedere voorbijganger gevraagd, Amivedi gebeld ('s avonds niet bereikbaar) en uiteindelijk de DA gebeld of ze z'n chip konden aflezen. Weigerden ze, want het was avond, of ik de hond niet tot morgen in huis kon houden :? Nou nee!
Na een hoop herrie konden we dan eindelijk bij de DA langs, werd z'n chip gelezen, de eigenaar gebeld en zijn wij hem gaan brengen, dit was al tegen 00.00 uur, we zijn ruim 2,5 uur bezig geweest. Het enige dat zijn eigenaresse zei, was: 'ik wilde net gaan slapen en morgen het asiel bellen of hij binnen was gekomen'. Geen 'dank je wel' kon er vanaf, volgende keer negeer ik een loslopende hond wel!

Hoewel... eergister kwam m'n vriend ook met een Jack Russell thuis, die was met hem meegelopen toen hij de honden uitliet. Is hij ook door de omliggende straten gaan wandelen met het beestje, baasje was snel gevonden, die was wel druk op zoek.

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:04

Jeetje, die mensen lijken niet te geven om hun hond als ze er zo mee omgaan :n
Ook geen dankjewel of dergelijk iets..
Ik zou dolblij zijn als iemand zoveel moeite voor mij had gedaan :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 16:03

Nou we zijn nu paar week verder en heb inmiddels de hond al 4x terug gebracht
Ik laat em gwoon niet op straat lopen, een kind laat je toch ook niet aan zn lot over ??
Er komt nu een simpel dankjewel achter aan, geen gelukkig gezicht ofzo als ik em weer terug breng

En vandaag was het weer raak
Ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet, ik heb zelf een topic lopen over mn hond die het leuk vind om te ontsnappen, maar ik ben altijd dolblij als iemand hem terug brengt, en ik ga ook zoeken en er achter aan.
Deze mensen blijven gewoon in huis en zien em vanzelf wel weer terug.
Ik had vandaag bijna de dierenambulance laten komen om hem op te halen, misschien merken ze het dan als ie een tijdje weg is en letten ze voor taan beter op..
Maar heb het niet gedaan, toch maar weer gewoon het hondje naar de eigenaren gebracht

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:21

Heel rot, maar ik zou hem dan toch laten lopen...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 16:21

Ik denk niet dat ik dat kan....
Vind het zn zielig hondje, hij knort en heeft een vies oogje
Ik kan em niet laten lopen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:25

Zou wel melding maken bij de DB of de ambulance inderdaad, maar het is de vraag of die wat doen. Zou de baas van het hondje er niet meer op attenderen. Of een keer oppakken en naar het asiel brengen, gaan ze hem daar maar halen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 16:26

Ja dat dacht ik dus ook
Ik had wel de dierenambulance gebeld net, en die wilden hem wel gelijk op komen halen...
Maar heb hem toen uiteindelijk toch terug naar de eigenaren gebracht
Ik dacht misschien gaan ze hem wel missen als ie een nachtje niet thuis komt

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:05

Het hondje van onze buren loopt hier ook altijd rond, en het hondje van de buren daarnaast ook, die lopen vanzelf weer naar huis. Maar wij wonen dan wel op het platteland met boerderijen, daar is het iets 'normaler' dat honden van het 'erf' aflopen. In een woonwijk is dat toch anders. Misschien vinden die mensen het wel normaal om een hondje zo los te laten lopen, net als een kat? Misschien moet je ze even vertellen dat dat in een woonwijk niet kan? En als ze niet willen luisteren de dierenambulance inschakelen zodat ze gaan snappen dat dat niet kan?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 21:19

Nee ze vinden het niet normaal want hij ontsnapt onder de schutting door
Maja ze doen er niks aan, ook geen halsbandje met adres ofso

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:49

Raar verhaal... aparte mensen.
Hoewel het doet me eraan denken aan die mensen bij m'n ouders in de straat. Die hadden een boxer die altijd de hele buur doorliep. Niemand bracht hem naar huis, want iedereen wist dat die hond zichzelf uitliet. Heel grappig. Waren wel leuke mensen trouwens. Ze waren ook hondenoppas/uitlaatservice.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 15:03

Deze hond laat zichzelf ook uit alleen is het niet de bedoeling....
Ze hebben ook nog een jonge herder, daar zie ik ze ook nooit mee lopen.
Heb het hondje nu nog niet weer gezien....

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:17

Volgende keer gewoon naar het asiel brengen, met een beetje geluk komen ze het hondje nooit ophalen en vind ie een leuk nieuw baasje ;).

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 15:24

Dat was ook mijn gedachten
Maar kan ik dat zo doen... Is die niet erg oneerlijk
Ik had zo iets van, misschien gaan ze em wel missen als ie nachtje niet thuis komt

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:27

Misschien wel... dat heeft dan ook als voordeel dat ze er een keertje moeite voor moest doen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:50

en dat het ze geld kost :D wie weet denken ze er dan wel beter om

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:54

Ik was je topic aan het lezen en ik wilde meteen dezelfde tip geven die hier al genoemd is. Oplaten halen door de dierenambulance! Dan moeten ze sowieso de kosten van het rijden betalen en evt dus ook nog asielkosten als de hond daar een nacht heeft moeten blijven. Dan denken ze de volgende x wel na.

Ik heb het zelf met de dierenambulance regelmatig meegemaakt als we een hond terugbrachten. Mensen doen lelijk tegen hun hond of vragen of we m niet kunnen houden (nee, ze moeten zelf naar het asiel gaan en een afstandsverklaring tekenen en betalen)