Bang konijn (spoed!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

Bang konijn (spoed!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 19:21

Hallo!
Vandaag heb ik twee konijnen gekoppeld. Een voedster en een ex ram. Over het algemeen gaat het prima alleen is de ram ontzettend bang. Hij zit al de hele tijd in een hoekje gedrukt en blijft doodstil zitten. Hij zit nu al een hele tijd zo en eet en drinkt dus ook niks. Het andere konijn is lief tegen hem, rijdt wel een beetje maar doet hem geen kwaad. Moet ik het zo laten zitten en wachten tot hij over zijn angst is of kan ik ze juist beter laten zitten?? Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik weet niet wat te doen en ik vind het eigenlijk een beetje zielig.
Groetjes

Odysseus

Re: Bang konijn (spoed!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:22

Je hebt ze pas een dag gekoppeld, het is nog even wennen.
Zolang er geen bloed vloeit niet zou ik de noodzaak niet zien om ze uit elkaar te halen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:23

Die van mij waren ook heel erg bang. Gewoon even een achtje zo laten, dan is het niet meer druk qua mensen en komt dat wel goed.
Juist afstand nemen dus.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 19:30

Ik ben dus een beetje bang dat hij vanuit angst misschien gaat bijten en dat ik morgen 1 of 2 gewonde konijnen ga vinden. Ook ben ik bang dat hij niet bij gaat trekken en dat hij dood gaat door gebrek aan water/eten/rust enz. Hoe denken jullie daarover?

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:33

Ik zou nog even wachten. Ik heb ook 2 konijnen bij elkaar gekoppeld, deden eerst ook heel vreemd en raar, maar het zijn nu de dikste vriendjes!!!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:36

Gewoon even wat te eten bij hem neerleggen en kijken of hij gaat eten... als hij niet gaat eten zou ik hem toch in ieder geval even in een andergedeelte van het hok zetten zodattie wel durft te eten..

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 19:48

Oke, ik kijk het nog wel even aan. Bedankt voor de hulp! :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:01

voer verbroederd, strooi de korrels gewoon door het hok ipv in een bakje en doe er wat lekkers bij als fruit of stukjes brood.
laat ze de nacht zo zitten iig en zorg dat je ze kan horen; vechtende konijnen doen dat niet geruisloos namelijk!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:05

Nee klopt begalique dat hoor je wel :j Gewoon lekker laten zitten en zo min mogelijk mee bemoeien. Ik kon ze goed horen vanwaar ik zat maar niet echt zien. Heb ze 6 uur op het neutrale terein laten zitten en dat ging zo goed dat ze naar hun vaste plek konden. Ben wel elk half uur even gaan kijken.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 20:50

Ik heb het idee dat hij nu wat meer ontspannen is. Het vrouwtjes wil nog steeds rijden maar hij gaat dan wegrennen. Daarna laat hij het wel toe en is hij weer heel angstig. Maar goed, hij beweegt tenminste weer. Ik heb zoals gezegd wat voer en stukjes brood gestrooid en hij begon wel wat te knabbelen. Ik hoop dus dat hij wat rustiger wordt!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:08

en hoe gaat het vandaag?

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 19:40

Het gaat nu prima! Ik ben blij dat ik ze heb laten zitten. Ze vinden het allebei erg gezellig en zijn lief voor elkaar, heel leuk om te zien :). Bedankt voor jullie hulp!