Hallo ik heb 2 konijntjes ze zijn nog jong. 1tje is van oktober en 1tje van augustus.
Weet niet hoe zwaar ze zijn want me weegschaal pakt ze niet. Wel heb ik op me school geleerd hoe je kan voelen of ze te dik, te dun of goed zijn.
Ze zijn wat aan de dunne kant, maar niet te.
Ze krijgen onbeperkt biks en hooi. Maar ze komen maar niet aan... Ze krijgen voer van hope farms. Veder krijgen ze ook groente en fruit en ontlasting is gewoon goed.
Geen idee, misschien kun je een foto plaatsen hoe dun ze zijn? Mijn konijntjes (nu 1,5) zijn ook aan de dunne kant. Tis ook gezonder als ze wat te dun zijn dan te dik zegt mijn DA altijd.
Foto wil ik wel plaatsen maar je ziet het toch niet want ze zien er goed uit ook in de vacht
Zwerte
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 17-04-10 18:17
waarom wil je ze zwaarder hebben? Je zegt zelf dat ze niet TE dun zijn. Wat noem je aan de dunne kant eigenlijk? De meeste mensen hebben een verkeerd beeld bij een gezond konijn, de meeste konijnen zijn juist veel te dik namelijk.
Eten ze wel goed van het hooi? Met onbeperkt biks eten de meeste nijnen veel te weinig hooi want de biks is veel lekkerder. Het is beter om de biks te beperken tot porties en verder onbeperkt hooi en dagelijks groenvoer (wat je dus ook al doet). Dat moet genoeg zijn om een konijn op een mooi gezond gewicht te houden.
Als de ontlasting goed is, ze goed eten, ze zijn vrolijk en speels, de vacht ziet er goed uit, dan zou ik vooral lekker niks doen en ze zo 'dun' laten!
chocobroodje
Geplaatst: 17-04-10 18:18
Mensen denken al snel (onterecht) dat hun konijnen te dun zijn. Zolang ze gezond zijn goed eten en keutelen zou ik me niet te druk maken!
Creatas
Geplaatst: 17-04-10 19:25
Ik zie staan dat je ze net (vandaag, van de week?) van binnen naar buiten verplaatst hebt (Buiten, of van binnen naar een schuur?) , hou je er rekening mee dat de nachttemperaturen momenteel nog wel tegen de 0 komen?
Anoniem
Geplaatst: 17-04-10 19:32
a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 07:25, in het totaal 1 keer bewerkt