Kat aan komen lopen, wat nu? omg. Zwolle/ Dalfsen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sisco4life

Kat aan komen lopen, wat nu? omg. Zwolle/ Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 17:11

Sinds gisteravond is er een jonge kater aan komen lopen bij ons. T beesje is erg mager en loopt constant te mauwen naar aandacht/ loopt mij de hele dag al achterna. Vind het toch een beetje sneu aangezien het erop lijkt dat het beestje geen baasje heeft (geen band om, is mager, heeft teken en heeft last van zijn pootjes (waarschijnlijk door het lopen) ).

Vandaag hebben we de kater maar wat water gegeven, beesje heeft drinken nodig (en phoe, wat had hij een dorst :(:) . Eten kan hij zelf wel vangen hoop ik... Daarnaast heb is mij altijd verteld dat een kat terug blijft komen als je hem eten geeft en dat willen wij juist voorkomen, hij moet gewoon terug naar z'n baasje.

Wat moet je hiermee? Natuurlijk is ie lief/schattig/ zielig maar wij gaan hem niet houden (in geval van geen baasje). We hebben de dierenambulance geprobeerd te bellen ( 0900 0245 ) en het plaatselijke asiel. Beiden nemen niet op/ krijgt een automatisch bandje...

Wat gegevens over de kat:
- kater
- leeftijd wordt op 4/5 maanden geschat
- bruin met zwarte strepen/ partoon
- witte bef

Evt kan ik een foto maken en plaatsen maar ik weet niet of je zomaar een foto van andermans dier online mag publiceren...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:14

Melding maken bij amivedi : http://www.amivedi.nl/ :) . Op dieren is volgens mij geen portretrecht van toepassing, dus volgens mij mag je gewoon een foto online plaatsen hoor.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:15

Eventjes aankijken, of woon je heel landelijk? Anders kan je hem best eens voeren zodat hij in de buurt blijft en opnieuw het asiel kan proberen te bereiken. Lokale da weet vaak ook wel welke dieren waar horen en wellicht is hij al als vermist opgegeven.

Succes

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:17

Misschien nu even iets eten geven en hem morgen langs een asiel brengen? Het is dan wel zondag maar er is altijd wel iemand aanwezig op een asiel. Of morgen de dierenambulance weer bellen. Wij hebben het ook gehad en ze kwamen hem de zelfde dag nog ophalen. In de dierenambulance konden ze zien dat hij een chip had, en hij was weer terug naar zijn baasje die hem al een half jaar kwijt was.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:25

Het kan ook zijn dat als hij aansterkt dat tie dan verder trekt heeft hij een chip? succes

Nadia
Oppermuts

Re: Kat aan komen lopen, wat nu? omg. Zwolle/ Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:58

LZP --> BB

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:46

Tip die je zal krijgen van de dierenambulance is een bandje omdoen met een kokertje met jou gegevens erin en de vraag of er een eigenaar is.
Als hij echt heel mager is kunnen ze hem wel ophalen en zullen ze kijken of hij gechipt is en zo niet naar het asiel brengen.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 20:07

Bedankt voor de reacties.
Stom toeval, maar kwam vanmiddag iemand tegen met connecties bij de dierenambulance/ asiel Dalfsen. Meteen gebeld en de kater is vanmiddag opgehaald. Hij krijgt daar wat antibiotica kuren en ze gaan kijken of ie gechipt is.

Gelukkig is het goed afgelopen :)