Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
GamblersCup schreef:Tja, normaal gesproken zeg ik dat je als katteneigenaar er voor moet zorgen dat je kat geen overlast bezorgd, maar in dit geval heeft ze het probleem zelf veroorzaakt... toen ie nog klein en schattig was hem binnenlaten... tuurlijk gaat ie daar nu naar binnen!
Ik denk dan ook dat in dit geval de buren mee mogen helpen met het gedeeltelijk door hun zelf veroorzaakte probleem: het kattenluikje met sensor vind ik in dit geval een gioede oplossing. Kost hun wat, maar dan had ze hem maar niet binnen moeten laten komen toen ie nog klein was.
En je wilt toch niet dat je poezenkind nog langer 1 poot in de buurt van zulke mensen zet... katten van het balkon gooien, is ze helemaal?!?
! 
Irma_Maandag schreef:Nou ja, niet meteen in de verdediging.... Lijn kun je heel lang maken hoor! Kan bijv. met een tuigje aan een lijn, waarvan de lijn weer aan een andere lijn loopt waardoor ie de hele tuin door kan gaan. Ik zal proberen een soort van tekening te maken.... (duurt even). Daarnaast zou ik het persoonlijk waarderen als katteneigenaren eens verder dachten dan enkel hun eigen kat. Die kan namelijk buiten in de buurt best wat overlast veroorzaken. Daartoe is mijn voorstel denk ik een prima en best diervriendelijke oplossing hoor.....
ik was even weg en vroeg mijn broertje van 17 toen om op te letten, kwam ik terug zie ik een kat die bijna stikt omdat ze zichzelf in de knoop heeft gekregen. Of ze ontsnapt uit het tuigje. Dus nee, dat is géén ideale oplossing
GamblersCup schreef:Het feit dat een kat zich daarmee in een knoop werkt zegt al genoeg... een lijn is niet geschikt voor een kat. Dus TS, laat deze "tip" svp aan je voorbijgaan.

GamblersCup schreef:Irma_Maandag schreef:Jammer dat de tip niet werkt, ik heb het ook weleens in werking heel goed zien gaan -onder toezicht.
Dat kan wel zijn, maar je maakt je kat er niet gelukkig mee. Dát is het probleem.