Mandarijneend met ring gevonden... en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Mandarijneend met ring gevonden... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 15:26

Ehm tsja ik hoorde donderdagavond een hoop gefladder en zag onze 2 katten rennen in het donker, dus ik er maar achteraan want dat klonk alsof ze weer wat te pakken hadden en idd er zat een klein eendje, met wat moeite en hulp van mn moeder het beestje kunnen pakken.
Omdat het zo donker was hebbn we hem maar in onze wei gedaan, veel verder dan 'het is een soort eendje' kwamen we niet.

Bij daglicht gezien en wat een gaaf diertje is het! veel kleiner dan een gewone eend en gaaf van kleur!

Afbeelding

Afbeelding

Beestje kan niet (meer?)vliegen en leek toen we hem van de katten hadden gered erg moe, dus we dachten dat ie na een nachtje rust wel weer fit zou zijn en weg zou gaan.
Maar hij zit nogsteds in onze wei, gezellig met de ganzen van de buren en er kwam ook al een gewone eend kijken vandaag(ook van de buren)
De paarden doen er niets tegen en de kippen zijn wel gewend dat er vaker een aparte logée hier is haha(laatste tijd nogal veel vogels en vooral watervogels gevonden in de wei of die suf waren nadat ze tegen een van onze ramen waren gevlogen, maar alles vertrekt vanzelf weer, deze dus niet)

Beestje heeft een ring om zn pootje, nr kon ik niet volledig lezen.
Hij is dus van iemand, die hem kwijt is en ik ken niemand in de buurt met zulke eenden dus heb geen idee waar die vandaan zou kunnen komen.
Kan je ergens melden dat je een diertje hebt gevonden en dat ze aan de hand van het nr weten van wie die is?
Papegaaienpark(wat meer soorten vogels enz heeft en waar ik weleens een gewonde vogel heen breng) wat hier vlakbij zit neemt de telefoon niet op.

tis een leuk diertje, hij zwemt nu in het allerlaatste mini plasje bij ons achter, maar dat droogt hard op nu in de zon haha!
En als de sproeiers van de bak aan gaan blijft ie gewoon zitten.

heb wat brood gegeven maar hij eet nog niet echt, maargoed tips zijn dus welkom :)

Nikka

Re: Mandarijneend met ring 'gevonden'... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:26

Amivedi bellen en ook doorgeven aan de plaatselijke dierenambulance.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:28

Ik wist niet dat die eenden in Nederland voorkwamen maar dus wel. Kan je niet met de dierenbescherming bellen misschien dat zij je verder kunnen helpen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:34

ze komen ook niet voor, ze worden geimporteerd en gefokt, vandaar ook de ring. Je kunt hem vangen, de ring lezen en vragen of ze je hier: http://www.aviornis.nl kunnen helpen. Soms staat er een telefoonnummer op de ring