Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Faniek schreef:Zonde dat je, je konijn hebt laten dekken en dat nu 2 maatjes uit elkaar moeten. Hier is het in de opvang meestal goed gegaan, als ik niet wist dat dames dragend waren en bij elkaar zaten, maar ik raad het niet aan, simpel omdat het ook fout kan gaan.
En tjah ik heb een wachtlijst van 13 konijnen en er blijft maar gedumpt worden, idem geld voor collegaopvangen, jammer dat her konijntjes blijven geboren worden. Ik hoop dat je voedster niet ouder is dan anderhalf jaar in ieder geval.
Ze is een jaar en mochten er konijntjes komen dan heb ik daar al een huisje voor en desnoods hou ik ze zelf. hier wordt niet aan dumpen gedaan

Faniek schreef:Als je weet dat een konijn drachtig is dan ga ik er over het algemeen vanuit dat die gedekt is, want als het een mogelijk ongelukje is weet je niet zeker of die dragend is. Maar als ze nu al een nest aan het maken is, vraag ik me af wanneer ze zou moeten jongen? En heeft ze al haar geplukt?
met als gevolg dus waarschijnlijk een nestje. als "het" gelukt is dan zou ze rond moederdag moeten bevallen. ze is nu al een paar dagen druk aan het plukken. echt grooote plukken. dacht van de week dat ze d'r staartje in haar bek had.
Ze heeft het wc-tje in de hoek leeg gemaakt en keurig gevuld met stro, hooi en haar.