Ik wil graag een hond, maar....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ariegorn

Ik wil graag een hond, maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 09:14

Hoi
zoals de titel zegt ik wil dus graag een hondje erbij en kan er ook een krijgen.
Maar mijn lieve vriend (nu dus even niet) wil geen hond meer erbij.
Reden hiervan is: hij vind dat ik teveel wil dan weer een kat dan weer een hond
(dit klopt wel ik heb 4 katten en een hond) en ik wil idd al heel lang een langharige kat en een chihuahua
hij denk dat ik nooit stop en als ik het dan heb, hij benieuwd is wanneer ik begin over het volgende.

Ik zelf weet idd ook dat het moet stoppen op een geven moment en ik zal ook stoppen als ik het hondje heb. (ben soms zo'n puber terwijl ik al best oud ben haha)
Onze woon situatie is super wij wonen zeer groen en beesten kunnen binnen en buiten.

wie weet een leuke tip, zodat ik hem over kan halen?
daarna zal ik stoppen met de uitbreiding.

Ik heb er gewoon moeite mee als ik weer een advertentie zie met: lieve hond zoekt baas etc...
bij ons gaan de beesten ook nooit meer weg, ze blijven tot het eind.

bedankt voor de tips
gr

Britt20099

Re: Ik wil graag een hond, maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:20

Misschien moet je voor nu accepteren dat er even geen nieuwe hond bij komt...
Het is ook je vriend zijn huis...

Ik zou het even laten rusten en over een tijd misschien nog eens proberen maar maak geen haast.

Advertenties met lieve.... zoekt baasje zie je dagelijks, 100en op internet, die kan je ook niet allemaal helpen, net als deze hond.

Je relatie is toch belangrijker als een 2e hondje?
Laat het rusten.

(Herken het wel hoor! 1 hond werd 2, 1 cavia werd 2.)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:52

Héél herkenbaar! Ik heb namelijk zo'n man :D

Wat ik heb gedaan is me opgegeven voor noodopvang. Zo heb je er nu en dan een hond bij, kun je zelf ook even kijken of het wel bevalt. Maar, deze heb je alleen voor nood tot er een blijvende mand gevonden is. En als het heel goed bevalt, hou je hem/haar gewoon toch zelf :j
Win-win situatie dus _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:36

Niet doen, als je vriend het niet wil, gewoon niet doen :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:40

Ik zeg ook niet doen. Noodopvang vind ik een goede!!
Als je vriend nee zegt, zou ik dat respecteren, zeker als het daadwerkelijk zijn huis is(ik zie dat nergens staan :P?)!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:43

eerste hond zeker als pub genomen en nu is pub eraf en wil je er een pub bij?.

ggeniet van deze hond en dieren voordat je weer een nieuwe erbij haalt.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:44

Yamcha schreef:
Niet doen, als je vriend het niet wil, gewoon niet doen :)
Je haalt me de woorden uit mijn toetsenbord :) Je moet er BEIDE achter staan, niet 1, anders voelt de hond zich ongewenst of zul jij in je eentje alles moeten doen. De hond moet zich welkom voelen, niet ongewenst.
Ik had laatst dezelfde discussie met mijn vriend. We hebben 1 hond, ik had een optie om een zwerfhond te 'redden' die nu in DL in een asiel zit. Harstikke lief dier maar we hebben onze handen vol aan 1 hond. Hij wilde het gewoon niet, dus ik heb me erbij neergelegd. Ik koop wel een keer een vis erbij ofzo :D
Ik wil een hond het beste kunnen geven, en niet half.
Dus ik ga je geen tips geven om je vriend te overtuigen, alleen de tip geven om je er overheen te zetten en het dus niet te doen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:47

Hahaha wat klinkt dit bekend! (jou kant dan)
Ik heb ook 2 paarden en een hond, en ook ik zou toch wel heel graag nog een klein hondje erbij willen, een Pomeranian of een Chihuahua. En een kat (Kartuizer) lijkt me ook heel leuk.
En dan liefst volgend jaar mijn merrie een veulentje erin...

Maar ook mijn vriend vind dat we nu wel even compleet zijn.
En daar heb ik me bij neergelegd, misschien moet jij dat ook doen, want alsmaar zeuren heeft weinig zin.
Hier tenminste wel.

Misschien vind hij het uiteindelijk wel leuk, maar moet hij er gewoon nog even over nadenken.
Geef het tijd :D

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:50

Prisca schreef:
eerste hond zeker als pub genomen en nu is pub eraf en wil je er een pub bij?.

ggeniet van deze hond en dieren voordat je weer een nieuwe erbij haalt.

Nouja wat kort door de bocht zeg.. (het is trouwens pup).
Ts heeft ook nergens geschreven dat ze er een pup bij wil.
Meestal als je een advertentie leest met: 'lieve hond zoekt baas', gaat het om een volwassen hond.
En als ze de ruimte heeft, waarom niet ? Er staat nergens dat ze niet van deze hond geniet..

@ ts, Ik zou me eerst even bij de mening van je vriend neerleggen.
In de toekomst kan het altijd nog toch ? :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:05

waarom zijn je huidige katten en hond niet genoeg en wil je er nóg eentje bij? Omdat ze zo lief zijn? Wat als 1 van jullie wat overkomt of je verliest je baan of jullie gaan uitelkaar.... en wat als je kinderen wil....? Kun je het dan nog wel behappen zoveel dieren ook financieel?

Ik geef je vriend eerlijk gezegd wel gelijk, waarom na deze pas stoppen, waarom niet gewoon nu?
Straks zie je weer een ander heeeeel sielugh hondje ;) en dan stop je daarna en dan nog een....
Je kunt niet alles willen hebben in het leven. Krijg een beetje het idee: "'help! mn vrouw heeft een hobby!" :D

even zonder gekheid, je vriend heeft duidelijk aangegeven dat hij niet meer wil, je woont bij elkaar en je hebt elkaars mening te respecteren en je moet er beide achter staan, ga een goed gesprek met hem aan en beslis dan pas.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:08

5 niet genoeg?

Ik zou het niet doen.....Ik vind 5 beesten al een hoop verantwoording....En dat voor 2 (?) mensen...

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:14

Haha, ik wil ook van alles tot grote ergenis hier :P
Hoewel het nog steeds bij 1 kat is gebleven, o en wat guppen :P
Als je even rationeel nadenkt, je hebt er al 5, na de 6e wil je stoppen... maar dan komt er een leuke foto van nummer 7.....

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:14

ariegorn schreef:
Ik heb er gewoon moeite mee als ik weer een advertentie zie met: lieve hond zoekt baas etc...
bij ons gaan de beesten ook nooit meer weg, ze blijven tot het eind.

edit: pc bericht niet helemaal goed geplaatst.

Maar wat ik zo ongeveer wou zeggen:
Die advertenties staan er straks ook nog als je nog één nieuwe aanwinst koopt, en ook
als je er daarna nog eentje koop om het af te leren ... ect ;)
wordt het dan gemakkelijker om de adverenties te negeren? Ik denk het niet.

Knijp in je handen voor wat je nu hebt en respecteer dat je vriend misschien wel een beetje gelijk heeft
en dat je niet alle dieren kunt kopen omdat je het diep van binnen zielig vind dat ze te koop staan :)
Laatst bijgewerkt door xNursiex op 16-04-10 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:15

Zo denkt mijn vriend nu ook hihi. :D
Maar nu ben ik zelf wel klaar met het aantal dieren wat hier nu rond loopt.
Ik heb nu 3 paardjes, 3 chihuahua's 1 chi/keeshond en 1 boerenfox/jackrussel en nog 3 katten maar die zijn voor de muizen dus redelijk wild.
Worden natuurlijk wel allemaal gevoerd.
Ik heb zoiets er is hier plek zat :P maar helaas mijn vriend wil niks meer erbij, en eerlijk gezegd heeft hij groot gelijk. :P
Ik heb het al zo goed met al mijn beestjes en de rust en de ruimte.
Dus ik ben zeer tevreden met wat ik al heb. ;)
Veel dieren hebben is natuurlijk leuk, maar wat als je eens lekker een weekje weg wilt?
Dan heb je altijd iemand nodig die er voor gaat zorgen.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:20

Ik zou ook graag een hond willen, maar mijn vriend wilt helemaal geen een dier in huis.
Dus ik vind dat je de mening van je vriend moet respecteren, dat je al geluk hebt met 5 dieren en daar lekker van moet genieten.
Ik wacht nog steeds geduldig op die ene dag dat mijn vriend van mening veranderd haha.. :')

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 11:43

ohhh jullie hebben gelijk
maar het leuke is dat al onze beesten hier zijn via mijn vriend, mensen bellen hem op met de vraag of ze hun kat mogen brengen. snap je.
al mijn katten zijn zo gekomen, hij wou helemaal geen katten, tot het 1e telefoontje kwam.
na de 3e wou ik dus een langharige maar hij vond het toen al genoeg.
tot ie aan het wandelen was en nr 4 heeft gevonden langs een glas container gedumpt als fles kitten en dus mee heeft genomen en kijk ik zeg dan natuurlijk geen nee.

wat ik bedoel hij zegt altijd zo: alles wat je vind mag je houden (dump beesten dan)
dus als ik in het bos zou wandelen en en hond aan een bom vind mag ik hem houden, maar als ik zo'n zielige advertentie zie helaas niet.
nu zullen jullie zeggen dan haal je er toch een en zeg je dat je hem gevonden hebt, maar dat kan ik niet.
ik wil eerst uit zijn mond horen schat haal je er een.

En op de reactie je hebt zeker een pup die nu geen pup meer is: nee idd niet
pupies vinden altijd een huis, ik wil geen pup en mijn hond is 7 en nog steeds pup qua uiterlijk dan

Gr en bedankt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:47

Ik heb ook zo'n man, maar ben wel blij met de remming. Geloof dat er anders hier echt teveel beesten zouden rond lopen en ook ten koste van onzelf want ze moeten ook allemaal een goede verzorging krijgen.

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:26

Ik zou zeker niet zeggen: haal er één en zeg dat je hem gevonden hebt! Wat een relatie heb je dan als je dat zou doen. Laat staan dat wij dat zouden zeggen!!

Ik snap wel het dubbele eraan! Hij wilt het niet maar ondertussen heeft hij al die beesten in huis genomen en zou hij waarschijnlijk zelfs morgen een hond meenemen als die gevonden is. Maar via een ad 'mag' niet.

Toch maar bij neerleggen denk ik, het is toch je vriend en je moet er samen achter staan.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:21

ik heb ook zo een man en ben blij dat ie het doet anders was het hier een dierentuin.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:27

Tja, ik heb ook een huisdierenstop gekregen en terecht.
Het blijft anders echt niet bij...... nog eentje, echt waar.

Voor je eigen gevoel denk je dat echt, maar naar een tijdje gaat het weer kriebelen en begint alles weer van voor af aan.

Al mijn beesten zijn hier gekomen met een reden (ja, echt het is maar voor even.... totdat er ik een nieuwe baas heb gevonden....).
Ik heb zo: 2 katten, 3 honden, 1 konijn, 2 paarden (en 1 komt van de zomer er `tijdelijk` bij).