kitten bij andere poes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lynniiie

kitten bij andere poes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 21:33

Ik zat met een vraag en hoop dat jullie antwoord weten.
Mijn vriend en ik wonen nu een half jaar samen en hebben zo'n 5 maanden een hele lieve, maar wel bange poes van 2 jaar gered van een alcoholiste:P. Ze is nu al erg gewend en ze gaat zo haar gangetje bij ons. Nou mag ze alleen mij, van mijn vriend wil ze niks hebben en hij wou zo graag een poes. Nu wel ik hem een kitten cadeau doen, dat dat zijn poes wordt.
Maar is dat wel verstandig, om nog een kitten erbij te nemen?
Groetjes Lynn

Anoniem

Re: kitten bij andere poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:15

Ik heb sinds drie weken een kitten bij mijn twee oudere katten (15-17 jaar) en hond gedaan.
Een van die katten is best wel stresgevoelig dus ik zag daar best wel tegenop.
We zijn nu drie weken verder bijna, en nu pas merk ik dat ze zich weer gaat wassen, slapen en minder mopperd. Het kan dus wel even duren voordat je bange kat zijn plekje weer heeft gevonden.
Ik raad je aan je dr niet teveel mee te bemoeien, laat ze maar gaan. Niet gaan straffen als ze lelijk doen of troosten als ze huilen naar elkaar.
Echt een plezier doe je ze dr zeker niet mee als ze zo angstig zijn!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:20

Ik denk dat het geen kwaad kan. Ik heb ook een kitten genomen toen mijn poes 2 jaar was (die was ook stressgevoelig vanwege haar verleden).
Eerst wou ze er niets van weten, maar na 2 weken liep ze er mee rond te zeulen alsof het haar kind was.

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 22:31

ja het hangt natuurlijk ook van de poes af, hoe die gaat reageren. vind het best lastig.

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 21:06

niemand?
want nu heb ik 2 hele verschillende antwoorden.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:15

ik heb de situatie een beetje andersom gehad, ik kreeg een angstige kat bij mijn andere. merkte juist dat die veel steun had aan de andere en ze nadeed. Later nog een kitten bij genomen en de ex angstige en de jongste zijn de dikste maatjes

ik denk dat een kitten voor de kat minder bedreigend is dan een mens. Ook zal het onbevangen gedrag van het kitten een soort voorbeeld kunnen zijn. ze kan dan zien dat jullie het kitten niets doen en dan misschien ook meer durven