We hebben thuis 2 honden, en spaniel en een boomertje. Nou doet het boomertje niets anders dan de rug van de spaniel likken. Eerst stonden alleen de haren wat rechtop, maar later slikte hij de rug kaal. Dus, de boomer 's nachts in de badkamer en de spaniel in de bijkeuken. Alles kwam weer tot rust. Totdat ik ze vanavond in huis haalde. In anderhalf uur tijd heeft hij de rug tot bloedens toe open geslikt.
Is er iets wat ik er op zou kunnen smeren zodat de boomer de ander met rust laat? Zelf denk ik al aan Cribox, maar dan kan de hond niet meer in huis. Of is er iets anders? Iemand een idee?
Ibbel
Geplaatst: 15-04-10 08:12
Cribox op de open rug van de Spaniel? Lijkt me geen goed plan. Er zit rode peper in Cribox, daarom werkt het 'anti-bijt', maar dat brandt natuurlijk als een gek op die wonden. Muilkorfje voor het boomertje is misschien vriendelijker - in ieder geval voor de Spaniel. En laat Boomertje even door een DA onderzoeken of hij niet ergens gebrek aan heeft en daarom likt.
Inderdaad, ik zou even met allebei naar de dierenarts gaan. Voor de rug van de Spaniel, en kijken of het boomertje nergens last van heeft. Waarschijnlijk kan de dierenarts je ook wel iets voorschrijven voor de Spaniel zijn rug.
Bluebontje
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-10 09:04
Even voor de duidelijkheid: ik ga natuurlijk geen rommel op zijn rug wrijven, alleen op de haren!
Een gebrek aan iets! Hmmm, daar had ik even niet aan gedacht. Op naar de DA!