ik en mijn vriend (wonen nu al in een koopwoning samen), hebben een woning op het oog, twee-onder-een-kap, met als buurman een man 75 jaar die duiven houdt.
Nu vragen wij ons af, of je daar dan 'veel' last van zal hebben, qua bijvoorbeeld geluid e.d.
Kan iemand ons hier meer informatie over geven?
Alvast vriendelijk bedankt.
Lena01
Geplaatst: 14-04-10 19:58
2 huizen verderop hebben onze 'buren' duiven. Die doet wedstrijden, enzo.
Buurman die tussen ons in zat, (hij is inmiddels overleden) was hier heel boos om, zei dat hij altijd onwijs veel last van ze had. Wij wonen echter 1 huis verder, nooit poep in de was die buitenhangt, nooit poep in de tuin, we merken amper dat hij ze houd.
xmarliez
Geplaatst: 14-04-10 20:02
Totaal geen last van... buurman is een echte duivenman. Vliegen wel een aantal rondjes per dag boven ons huis en tuin maar daar hebben wij geen last van, zelfs niet in de zomer als we lekker in de tuin liggen en ook geen last van duivenpoep.
Jildau
Geplaatst: 14-04-10 20:08
Wij woonden in ons vorige huis naast 'buurman duif'. Nooit ergens last van gehad en m'n ouders ook niet.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 14-04-10 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Thioro
Geplaatst: 14-04-10 20:11
Onze buurman heeft ook duiven waar hij wedstrijden mee doet. In de zomer vliegen die duiven hun oefenrondjes boven de huizen en tuinen (ook de onze dus) en we hebben nooit last van vuiligheid of lawaai. De duiven landen ook altijd netjes in eigen tuin.
Ik zou me meer over het omgekeerde zorgen maken. Onze buurman is supervriendelijk en vind het ook niet erg dat we door z'n tuin lopen (moeten lans daar voor onze fietsen) maar er zijn duivenmelkers die op zondagen (of toch zeker wedstrijddagen) absolute stilte eisen en ook niet bepaald vriendelijk zijn voor katten bvb.
In onze straat woont ook een duivenhouder en die heeft ooit een kat met de hooivork aan zijn schutting gespiest omdat de kat een paar van zijn geliefde duiven had opgegeten.
Verder heb ik geen ervaring met duivenhouders, maar wij wonen ook te ver van hem af om het überhaupt maar op te merken dat hij duiven heeft.
Ik woon midden in de stad naast een duivenman. Er wonen hier naast tegen de honderd duiven. Of ik er last van heb? Nee, eigenlijk vrijwel niet. Ik vind het geluid wel leuk zo, net of je op het platteland woont
maar dit hoor ik alleen als ik er echt naar luister. IS gewenning geworden denk ik, heb het nooit storend gevonden.
Alleen was buiten hangen is niet zo een goede optie. Ook de vuilnis bij ons op het dakterras wordt in gepikt door de duifjes. Dus dit zijn geen aanraders. Enja, als je een tuin/dakterras hebt waar ze kunnen zitten. (wij hebben een reiling om het dakterras) daar gaan ze op zitten en poepen... Tjah, dit maakt lelijke vlekken.
Onze buurman is al niet blij als de konijnen (van buurman andere kant) loslopen. Dan durven de duiven niet naar huis te komen
Conclusie: Voor mij zou het dus geen reden zijn het huis niet te nemen.
Bij ons hebben de overburen duiven. Ik vind ze echt vreselijk, regelmatig een duivenpoep kwak in de tuin, daarbij hebben we 2 perzische katten en mijn chihuahua vind het leuk naar de duiven te blaffen als ze op het hek bij ons zitten( is namelijk zijn teritorium). Dit werd ons niet in dank afgenomen, deze beste man heeft over heel het achterpad!!( dus niet zijn tuin) rattegif gestrooid en als poezels daar doorheen lopen en dat oplikken ben je niet blij. Overgends een kitten die daar aan onderdoor is gegaan, gelukkig niet een van ons. Sindsdien houden we de katten in de tuin, het zijn echt geen killers juist hele lieve poezels die nog niet weten hoe ze een duif moeten vangen. Toch meerdere dreigementen ontvangen van deze beste man en dat kleine keffer zijn waffel moest houden anders zou hij daar wel voor zorgen. Daarbij heeft hij wedstrijd duiven en op de dagen dat die beesten terug komen mag ik niet mijn scooter starten in de straat oid want dan kunnen ze schrikken. Gelukkig zijn we hier snel weg en trek ik me niks meer aan van die zuurpruim, maar leuk is het zeker niet!
Mijn vroegere buurman had ook duiven. Nooit last van gehad.
En sorry, maar als je ergens last van wilt hebben, heb je dat toch wel. Ook onze buurman stond op zondagochtend bijvoorbeeld weleens met een bakje voer te rammelen en 'kommaar' te roepen. Daar kun je over gaan mekkeren, maar je kunt die man ook zijn hobby gunnen. natuurlijk zijn niet alle buurmannen gemiddeld zo aardig als die van mij. Dat verhaal van dat rattengif, dat is niet netjes natuurlijk.
Heb ook naast een duivenmelker gewoond en wij hadden echt nooit last van zijn duiven... Poep e.d. ook niet, ja dat kwam dan van wilde stadsduiven of de tortels die in de bomen zaten. Maar zijn duiven gingen na het rondje meteen naar binnen en zaten nooit bij ons op het dak of in de tuin.
Wij wonen ook langs een oudere man met wedstrijdduiven. Over het algemeen vrij weinig last van! Gaan in de avond ook gewoon naar binnen. Overdag zitten ze wel eens in de tuin, maar dat is niet erg.
Ok, dus je hoeft opzich geen last van ze te hebben. (Eerder van die eigernaar als ik het zo lees)
En Wiesje, tuurlijk kan je je altijd wel overal aan ergeren, maar zo zijn we zeker niet hoor:) Maar wil dit wel even uitzoeken, want stel dat ze wel 'alleen maar' lawaai en derlijke zouden maken dan denken we achteraf ook van, 'hadden we maar geinformeerd'.
We houden het huis zeker in ons hoofd, gaan vanmiddag naar nog een ander huis kijken, maar tot nu toe is het gevoel bij het huis van gisteren beter. We zullen zien!
Onze vroegere overbuurman had duiven. Ik heb nooit iemand horen klagen en het waren aardige mensen. Succes met je zoektocht naar een geschikt huis!
CM_
Geplaatst: 15-04-10 08:52
Ik heb helaas ook slechte ervaringen met duivenmelkers.
Een hele grote heeft enorm veel katten vermoord; vergiftigd, beschoten, in vallen laten lopen. Ik ben het er ondertussen mee eens dat mijn katten niet iemand anders mogen lastig vallen. Maar om klakkeloos, gewetenloos zoveel dieren te doden, kan ik met de pet niet bij.
OOk onze auto's zaten altijd onder de duivenpoep. Nu woont tegenover mij een hobbyduivenmelker. OP zich geen last van geluid, maar wel van veel poep op de auto's . De was hang ik niet buiten, dus geen last van. Hij moppert ook over katten, maar de mijne blijven mooi op eigen terrein.
Mijn opa heeft ook jarenlang duiven gehad en zijn buren ook. Sterker nog, de halve straat had daar wedstrijdduiven. Ik was daar altijd heel erg veel en hielp ook mee om en rond het huis. Wij hingen de was wel gewoon buiten op en nooit last gehad van duivenpoep. Ook de auto heeft er nooit onder geleden. Enkel positieve ervaringen dus.
holly
Geplaatst: 15-04-10 08:59
Brainless schreef:
Duiven poepen niet tijdens het vliegen, alleen als ze ergens zitten.
Dan zijn die flatsen tegen mijn raam, op mijn stoelen en tafel, op de tegels, in de planten etc allemaal van een musje ofzo
Traber
Geplaatst: 15-04-10 09:04
Haha torpedomeeuwen joh.
babydolll
Geplaatst: 15-04-10 11:46
Mmm ondertussen zit echt onze tuin onder, ik wil met dit weer lekker zonnen maar ben ergens bang om FPLATS te horen en onder de duivenpoep te zitten. Gisteren kwam de buurvrouw nog vragen, ze heeft een aantal katten en zag die vent weer door het achterpad heen gaan terwijl hij met iets strooide. Er schijnen verschillende hantekeninglijsten tegen die man te lopen, het is een huurhuis en hij heeft de schuur al 40 jaar geleden omgebouwd tot duivenhok. Illegaal dus.. Maar volgens mij hebben wij te maken met een aso duivenhouder en de bijbehorende aso duiven..
In het huis wat mijn ouders 7 jaar geleden hebben gekocht, zat een duivenmelker. hij had er zelfs een schuurtje en nog een apart bijgebouw voor. Dat bijgebouw is gesloopt, het schuurtje is nu het tuinhuisje. Vooral in het begin kwamen er nog regelmatig duiven in de tuin zitten, die dan vervolgens heel druk op zoek waren naar het bijgebouw dat er niet meer was, haha... Na een tijdje was het over en geen last meer van...
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 15-04-10 16:10
Ik heb zelf postduiven (26 stuks) gehad als hobby en ik fokte ermee om duivenmelkers in de buurt van goede duiven te voorzien. Ik bleek van een oude man die ermee stopte een paar hele goede duiven te hebben gekregen. Maar eigenlijk nooit last van ze gehad. Geen flatsen op de was, geen volgepoept terras of zo. En ook geen overdreven herrie. Alleen de doffers maakten soms hun typische verleid geluid maar dat vind ik zelf een leuk geluid. En die van mij mochten de hele dag los vliegen.
Als ze net losgelaten worden zullen ze vooral in een grote boog om hun huis heenvliegen, wat je dan hoort is het ruisen van de vleugels. Als ze landen op normaal hun eigen dak zul je wat gekoer horen. En een vliegende duif poept echt niet als ze net los zijn en al helemaal geen dunne flatsen. Een gezonde duif poept een mooie wat harder poepje net als een kip eigenlijk zolang ze niet te veel groenvoer krijgen en wat zeker geurloos is ook nog.
brennie85
Geplaatst: 15-04-10 16:14
Wij hebben ook een buurman met duiven. Helemaal geen last van. Af en toe vliegen ze los, moeten ze oefenen, dan gaan ze keihard door de lucht, volgens mij hebben ze dan geen tijd om te poepen. De beste buurman heeft geen katten vermoord voor zover ik weet. Eigenlijk merk je het niet eens dat hij duiven heeft alleen als ze ff rond vliegen ofzo. Maar geen last ervan!