Konijn met schurft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Konijn met schurft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 17:01

Begin januari ben ik met een van mijn konijnen naar de da geweest. Da constateerde schurft.
Met vier wasbeurten met shampoo zou het probleem verholpen moeten zijn...

Niets is minder waar.. ik was dus al vanaf januari iederen week (eerst om de 7 nu om de 5 dagen) en de schurft is nog niet weg.
Ik heb het wel onder controle..zodanig dat het niet erger wordt, maar sommige plekjes blijven.

Da geeft aan dat de volhouder wint en dat ik moet blijven wassen. Andere shampoo is geen optie, want daar kunnen konijnen niet tegen..
Dan is de schurft zeker weg, maar het konijn dood. Dat lijkt me erg drastisch..

Langzamerhand wordt ik nu een beetje wanhopig. Konijn laat zich bijna niet meer wassen en zelf ben ik er ook een beetje klaar mee..
Het is enorm veel werk. Niet alleen het wassen, maar het verschonen van de kooi na iedere wasbeurt en het soppen van de badkamer..
Zeker nu konijn in de rui is, vliegen de haren in het rond..

Heeft iemand tips of dezelfde ervaringen??

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:26

Heeft de DA ook verteld wat voor soort schurft je konijn heeft, of waardoor het veroorzaakt word?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:47

-Namiro-

Re: Konijn met schurft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 17:52

@Wimmes; niet in zoveel woorden. Hij heeft wat haren onder de microscoop gelegd en daar zag je duidelijk beestjes in rondkruipen... (krijg er nog jeuk van als ik eraan denk!!)

@Faniek; dat lijkt me het proberen waard! Ik heb de hoop met shampoo een beetje opgegeven...