Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Unseen schreef:Wat reageert iedereen hier gemakkelijk zeg...
Nee, het is niet makkelijk om een oplossing te vinden, maar om al die dieren dan maar gewoon af te slachten? Even goed (!) zoeken en de tijd ervoor nemen om een tehuis te vinden, en er hoeft niet gemoord te worden.![]()
Ze hoeven toch niet allemaal naar hetzelfde adres... En als je echt de moeite niet wilt nemen, probeer en dan op zijn minst een paar te redden.
Zomaar dieren afslachten omdat dat de makkelijkste oplossing is vind ik zo laf.
Grin met dit bijltje hebben wij al eens moeten hakken. Gewoon wachten tot ze savonds gaan zitten. Ze zullen als jullie geen hokken hebben daarvoor bomen ed uitzoeken. Wachten tot het goed donker is. zaklampje mee en met een man of 3 zachtjes zoeken. Haan gevonden pak je hem zo van de tak af. Zolang ze in het donker zitten fladderen ze niet zo snel weg. Evt kan je dan altijd nog kijken of je er een andere plek voor kan krijgen, met voer en water kunnen ze wel een paar dagen in een kooi overleven.
upendo schreef:Wat is volgens jou dan de oplossing als de kinderboerderijen ed in de omgeving ze niet willen hebben?
Viennanova schreef:@Unseen: Face this: alle dieren die onderling door natuurlijke instincten elkaar het leven ontnemen zijn ook moordenaar?
En face this ook nog maar even: je kunt mensen je eigen ethische opvattingen niet opdringen.
Jullie geven een mening, doen een suggestie. Ik geef mijn mening, geef een andere suggestie. Ik loop hier helemaal niemand iets aan te dringen. 
wimmus schreef:Het resultaat dus van mensen die slachten zielig vinden en hun verantwoordelijkheid niet nemen
Ik neem mijn verantwoordelijkheid wel, aangezien ik ervoor zorg dat er bij onze kippen niet eens eieren uitgebroed worden. Geen eieren die uitgebroedt worden, geen overschot aan hanen.
Als er niet eens andere ideeen dan 'in de soep ermee' gehoord willen worden. De TS zei zelf dat ze liever niet wil dat de dieren geslacht worden, geef ik een andere oplossing, ben ik hier de boosdoener. Unseen schreef:wimmus schreef:Het resultaat dus van mensen die slachten zielig vinden en hun verantwoordelijkheid niet nemen
Is dat tegen mij bedoeld?Ik neem mijn verantwoordelijkheid wel, aangezien ik ervoor zorg dat er bij onze kippen niet eens eieren uitgebroed worden. Geen eieren die uitgebroedt worden, geen overschot aan hanen.
Nouja. Zoek t maar uit.Als er niet eens andere ideeen dan 'in de soep ermee' gehoord willen worden. De TS zei zelf dat ze liever niet wil dat de dieren geslacht worden, geef ik een andere oplossing, ben ik hier de boosdoener.