Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Volgens mij mollen onze katten de Areca palm.
Tenminste, we verdenken ze.
Momenteel hebben we plant nummer 2, nummer 1 heeft het jaren volgehouden tot er katten kwamen.
Toen gingen alle bladeren dood, en hebben we deze maar omgewisseld voor een nieuwe.
De nieuwe hield het enkele weken vol, tot deze dezelfde verschijnselen kreeg. Nu heb ik hem maar geknipt, al het dode eraf gehaald, maar er ligt meer op de grond dan dat er nog aan de plant zit. Het is gewoon een zielig plantje nu.
Heeft er iemand nog tips? Ga de plant in een grotere pot zetten met plantenvoeding erbij.
Zal de plant nog uitgroeien tot een mooie grote plant?
Heb al gegoogled en dan krijg ik het ene uiterste in het andere;
Veel water geven tot bijna geen water geven. Iemand enig idee wat het nu is?
En... Gaat dat eigenlijk wel, katten met een Areca palm?

Dit is een volle Acera Palm.
Wie kan mij helpen?
Liefs,
Milou

En dan zit ik in 1x zonder dieren, nee, doe maar niet. Plantje is wel zielig ja. Denk dat hij maar naar boven verhuist.
Ficus Benjamina doet het hier wel goed.
.
). Eigenlijk de plant zelf ook ff met 'rust' laten. Niet teveel water geven dus en lekker laten staan waar hij nu staat. Kunt proberen om de plant eerst nog in een andere pot te zetten, misschien dat hij dan ook opknapt. Zet ook kattengras erbij, daar zijn (de meeste) katten dol op en gaan daar dan wel mee aan de slag.