Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Waves schreef:Ik denk dat het leven zo kan lopen dat een dier uit het buitenland op je pad komt. Moet je die dan laten zitten omdat er in NL ook dieren in een asiel zitten?
Het is toch geen eigen dierenvolk eerst?
Elk gered dier is er eentje. Waar ie ook vandaan komt.
WildWings schreef:Ik ben het met Waves eens, die verwoord het mooi. Ik snap ook nooit waarom het 'eigen land eerst' moet zijn met dieren.. ieder dier wat je er redt is er eentje, als ik toevallig in het buitenland verliefd wordt op een beestje dat ik mee kan nemen.. waarom zou ik het dan laten? Is dat dier minder dan eentje die ik uit Nederland haal?
Daar gaat het dus helemaal niet om. Als je problemen wilt oplossen moet je naar lange termijn oplossingen kijken of doneren aan goede doelen die dat doen. Maar als je gewoon een leuke hond wilt, vind ik persoonlijk dat het ieders eigen keuze is of die nou uit binnen- of buitenland komt.
WildWings schreef:Ik ben het met Waves eens, die verwoord het mooi. Ik snap ook nooit waarom het 'eigen land eerst' moet zijn met dieren.. ieder dier wat je er redt is er eentje, als ik toevallig in het buitenland verliefd wordt op een beestje dat ik mee kan nemen.. waarom zou ik het dan laten? Is dat dier minder dan eentje die ik uit Nederland haal?
Equidea schreef:Ik zou denk ik liever een structurele donatie willen doen aan een mooi project voor ditsoort beesten in het buitenland.
Denk dat ik op die manier op langere termijn meer goed doe dan wanneer ik een zielig dier adopteer. (hier zijn ze ook zielig).
Ook denk ik hierbij aan het 'blind kopen van een dier'. Als je via internet een dier 'besteld' weet je niet wat je in huis haalt. (klikt het wel?). En wat als je ontevreden bent (hond blijkt bijvoorbeeld aggresief tegen kinderen), moet je het beestje weer wegdoen...
orion_ schreef:Je lost problemen niet op door dat soort dieren hier heen te halen. Hoe afschuwelijk hun toestand ook is....
Maar uiteindelijk is het ieder zijn eigen keuze
orion_ schreef:Je kunt het inderdaad zien als; wees blij dat er één iemand een hond redt.
Hond die gered wordt zal het zeker ook beter hebben dan waar hij eerst zat. Ben ik ook alleen maar positief over.
Maar in mijn ogen heeft het vrij weinig zin. Voor die hond die gered is, zullen er snel weer nieuwe zijn die hulp nodig hebben.
De lokale bevolking geeft er immers weinig om.
Daarom denk ik dat het beter is om iets aan het grotere probleem te doen. Eén hondje weghalen heeft vrij weinig zin.
Dan kun je in mijn ogen beter een hond hier uit het assiel halen.
(Die het naar mijn idee ook niet echt goed heeft....)
gabjj8 schreef:de dieren hier hebben het wel goed in het asiel,
de dieren in het buitenland meestal niet....