Meubelen van leer of stof met katten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Meubelen van leer of stof met katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:06

Ik zat het me eens af te vragen, zelf heb ik een bank van een soort suede, het haar wat erop ligt gaat er eigenlijk best makkelijk af en vlekken ook wel. Maar je ziet wel haakjes her en der door de nagels van de katten.. Mijn vriend heeft een leren bank, maar volgens mij komen er op leer ook makkelijk krassen als ze er eens een sprint overheen trekken.. Persoonlijk vind ik zelf leer ook niet fijn zitten, het glijdt.. :+

Zelf vind ik echt die stoffen banken het fijnst, maar blijft het haar daar niet vreselijk in zitten?

Dus wat voor meubelen hebben jullie en hoe houden jullie ze haar- en/of krasvrij?

8nnemiek

Re: Meubelen van leer of stof met katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:08

Ik heb zo'n kleefroller van Ikea om de haren eraf te krijgen.
Leer is makkelijker schoon te maken, en beschadigd bij ons niet echt door de kat, maar ik vind dat vreselijk zitten :Y)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:42

Mijn schoonzus hadt leren banken en katten, daar kwamen binnen de kortste keren erge krassen op. Zo zonde. Nu heeft ze stoffen en daar zie je natuurlijk haren op maar dat kan je schoonmaken.

sweety-loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:44

Mijn moeder heeft een leren bank en daar zaten binnen de korste keren krassen op. Wat wel erg zonde is maar je doet er niks aan.
Mijn vader heeft een stoffen bank en die blijft mooi vind ik. Er blijven alleen meer haren liggen maar stofzuiger erover heen en het is weg.
Dus persoonlijk vind ik een stoffen bank met katten makkelijk en handiger. ;)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:46

MysticTinker schreef:
Ik heb zo'n kleefroller van Ikea om de haren eraf te krijgen.
Leer is makkelijker schoon te maken, en beschadigd bij ons niet echt door de kat, maar ik vind dat vreselijk zitten :Y)

hoi

werkt die kleefroller ook echt?
is dat zo 1 waarvan je steeds stukjes moet afscheuren
of zo 1 die je kan afdoen onder de kraan

mijn dochter heeft namelijk een zwarte bank en 4 katten waarvan twee met witte haren pppff

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:46

Wij hebben ooit een leren bank gehad, maar daar bleef helaas niet veel van over. Ook onze nepleren woonkamerstoelen zijn nog nauwelijks herkenbaar als stoel. 'k Moet er wel bij zeggen dat dit erg goedkope stoelen zijn (Leen Bakker-kwaliteit :D), dus het zou best kunnen zijn dat betere stoelen wat minder snel beschadigd raken.

Als bank hebben wij nu een stoffen bank van een soort ribachtige stof. Met 3 witbuikige katten zitten er natuurlijk wel haren op, maar ze trekken niet in de stof. Met een roller of stofzuiger kun je ze er zo afhalen. Als de katten een keer aan de bank krabben of een sprintje trekken dan zie je er ook niets van.
Tot nog toe heeft deze bank het het langst volgehouden en hij ziet er na een aantal jaren gebruik (ook met kittens ;)) nog fatsoenlijk uit. Ik zou je zo'n ribstof bank wel aan willen raden, het bevalt ons in elk geval goed :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:47

Wij hebben de bank van Alcantara, lijkt een beetje op suède, misschien heb jij dat ook? Ik vind het ideaal: haren kun je zo wegvegen met een rubber borstel, of opzuigen met de borstelzuigmond van de stofzuiger. Geen krassen, of haaltjes oid, maar wij hebben dan ook welopgevoede katten die de bank niet als krabpaal gebruiken :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:52

Mijn kat heeft (als wij er niet zijn uiteraard) de leren bank van mijn vriend wel als krabpaal gebruikt :oo
Hij ziet er niet meer uit :n

Gelukkig vinden wij leer ook niet lekker zitten. Ik heb zelf een bruine stoffen ikea-bank en je ziet wel de witte haartjes maar dat kan je wegstofzuigen.
Ik heb een bank met afneembare hoes zodat je 'm kan wassen. En vervangen eventueel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:56

mijn katten gebruiken de leren bank niet als krabpaal, maar toch zitten en krassen op
veroorzaakt tijdens het spelen of verkeerd springen waardoor ze zich vastgrijpen aan de bank om niet te vallen

ik vind leer nog steeds fijner, had eers met een stoffen banken werd gek van de haren en vlekken, ook veroorzaakt door de hond die eerst buiten ging rollen en dan de bank opvloog

liever paar krasjes dan die vlekken en haren, moest eerst elke dag de bank zuigen en rollen met zo`n plakding

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:01

Als je dat niet zoveel uitmaakt die krassen van verkeerd springen enz. is een leren bank idd fijner :j
Doekje erover en klaar.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:02

Wij hebben een stoffen bank, van dat geweven stof, zoals dit; http://www.meubelkampioen.nl/images/ban ... -taupe.jpg

Daar zetten ze regelmatig hun nagels in en dat begint langzaam te pillen. Maar de haren zijn heel goed te verwijderen met de stofzuiger, ze kunnen er overheen crossen en de schade valt alles mee moet ik zeggen. Gaat heel goed met twee katten :j
Onze bank is overigens wel behandeld tegen vlekken en vocht etc. Misschien dat dat ook helpt tegen de haren, dat ze er op blijven liggen?

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:07

een kat heeft weerhaakjes aan zijn haren zitten.....gaan er niet zomaar af met stofzuigen....je hebt hier een speciale borstel voor die op de stofzuiger kan.
als ik weer moest kiezen koos ik voor stoffen bank.

pak maar eens een kattenhaar en bekijk hem van dichtbij.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:09

Dan zal die behandeling wel geholpen hebben tegen haren :+ Ze gaan er hier zo af met het gewone opzetstuk. Gelukkig :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:11

Ik heb drie katten en twee donkerblauwe stoffen banken. En twintig kilo spijt dat ik er ooit aan begonnen ben :D Gelukkig heb ik een Dyson dus ik krijg de haren wel weggezogen hoor, maar als je 's avonds thuiskomt zijn je banken weer helemaal wit, het ziet er echt smerig uit. Terwijl we elke dag stofzuigen.
Bij een volgende aankoop zou ik denk ik toch liever voor leer gaan...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:13

Haren jullie katten dan zoveel? Wij hebben een donkere bank en een donkere en een lichtgrijze/witte kat, maar we hoeven echt niet elke dag te zuigen om te kunnen gaan zitten :=

Leer zou ik persoonlijk nooit aan beginnen, vind het niet lekker zitten, het glijd idd en het is altijd koud.
Mijn schoonouders hebben een grof bewerkte leren bank en die is wel mooi, maar die kat ligt nooit op de bank en gebruikt hem ook niet als krabpaal dus dan is het wel ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:14

Mijn tip is een stoffen bank met afneembare en wasbare bekleding. Tweede tip is om goed naar het voer te kijken, sinds ik ander voer geef is mijn kat aanzienlijk minder gaan verharen. Tip 3: koop een kleefroller bij de dierenwinkel, die kleven beter dan die van ikea.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:14

Is wel per kat verschillend, maar ik heb 1 lapje en 1 wit/grijs gevlekte en die verharen inderdaad het hele jaar door als een stelletje dwazen. Mijn halve Pers valt wel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:15

Lovely wat voor voer ben jij gaan geven dan?
Die van mij zitten mooi in hun vacht, glimmen als een spiegeltje, zijn niet te idioot dik enzo, maar ze blijven echt het hele jaar ruien.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:15

Wij worden echt knettergek van alle witte pluishaartjes die onze kat achterlaat op onze zwartstoffen (viltachtige) bank. Je bent er al gauw een half uur op aan het stofzuigen en met zo'n roller is het geen doen. Alhoewel de bank nog van prima kwaliteit is, zijn we nu op zoek naar een goede leren bank.

En dan bij voorkeur inderdaad zo'n dikke (skai)leer. Met mijn ex had ik een dure bank van Italiaans leer, de kat wandelde er 1x overheen en er zat al een haakje in :oo Wij hebben sinds een jaar stoelen van skaileer en die zien er nog prima uit, ook al liggen de katten er graag op en lopen (vallen) ze er regelmatig overheen..

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:19

Ik heb een stoffen bank, er blijven niet echt veel haren op zitten.
Poes heeft m echter wel gebruikt als krabpaal. Wat ik op zich niet zo erg vond, bank was 30 euro en tis maar een studentenkamertje.
Ze doet het nu trouwens, bijna, niet meer.

Mijn ouders hebben leren banken en daarbij eigenlijk nooit last van krassen. Waren wel dure banken, dus goed leer denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:27

Sonja schreef:
Lovely wat voor voer ben jij gaan geven dan?
Die van mij zitten mooi in hun vacht, glimmen als een spiegeltje, zijn niet te idioot dik enzo, maar ze blijven echt het hele jaar ruien.

Purina Pro Plan. Eerst Light omdat mevrouw wat aan de zware kant werd en nu Adult 7+ omdat ze na 2 operaties niet meer echt wilde eten en te licht werd. Ze is 16.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:29

Bij ons krijgen ze Royal Canin Indoor en daar doen ze het goed op. Verharen valt redelijk mee en voor de rest borstel ik ze eens per maand ofzo en dan komt er vooral onderwol uit, niet echt de gewone haren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:34

Ja mijn katten haren ook wel continu door hoor, maar ze krijgen prima voer, Indoor van Prins. Ik dacht altijd dat ze bleven haren omdat ze altijd binnen zijn?

Die kleefrollers heb ik idd ook, die gebruik ik na het stofzuigen voor de hardnekkige haren (zal idd door die weerhaakjes komen)

Bij de Ikea heb ik idd banken gezien met wisselbare hoes, leek me idd handig, maar dat werkt dus ook echt?

Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Zoals ik er nu tegenaan kijk hebben beide banken nadeel, dus maar gewoon met de eigen voorkeur rekening houden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:36

Die van mij (ehhh de banken :D ) hebben wisselbare en wasbare hoezen en dat is best prettig. Maar ze blijven ontzettend veel haren vasthouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:41

Sonja schreef:
Die van mij (ehhh de banken :D ) hebben wisselbare en wasbare hoezen en dat is best prettig. Maar ze blijven ontzettend veel haren vasthouden.

Ja dat lijkt me dus ook.. Had zelf over 1 stoel een fleecekleed liggen, maar dat was uiteindelijk zelf ook 1 haarbom (ook wel logisch bij fleece, maar goed) Lijkt me dat dta bij die hoezen op den duur ook gebeurt..