Help, moeder poes dood!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FleurHunter

Help, moeder poes dood!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 20:52

Hoi,

Ik moet het verhaal even kwijt en ik zou graag ervaringen van andere mensen willen horen.
Onze poes is sinds donderdag vermist, dat is al erg maar ze heeft 5 jonge poesjes van 2 weken oud. Ze zijn sinds zondag officeel 2 weken. We zijn vrijdag meteen naar de dierenarts geweest om melk op te halen enz. Ze groeien goed, drinken goed, zijn bewegelijk enz. kortom gezonde katten. Maar wel veeeeeel werk. Min. 6x per dag flesje geven en laten plassen/poepen. Volgens de dierenarts zouden ze het allemaal wel gaan halen. Ik hoop het!!!

Wie heeft dit wel eens meegemaakt, dat moederpoes was overreden/dood was en je nog met jonge poesjes over bleef?

Groetjes Fleur
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 12-04-10 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:53

Volgens mij heb ik vanochtend een berichtje gelezen van iemand waarvan de kittens zijn overleden en ze kittens zocht voor haar poes.

[BB] [GZ]Weeskittens voor onze poes!

Misschien even contact opnemen?
Laatst bijgewerkt door LovingTweety op 12-04-10 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:55

veel kun je er nu niet aan doen.. ze moeten zelf sterk worden.
hoop dat ze het redden.. zelf hebben we wel een jong poesje op gevoed van 2 weken.. het zijn even zware weken. steeds fles geven.. maar als ze het halen voel je je echt trots.

maar weet je al zeker dat de moeder poes dood is?
zit hij niet bij iemand vast in de garage.. ( zit die van ons altijd )

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:06

LovingTweety schreef:
Volgens mij heb ik vanochtend een berichtje gelezen van iemand waarvan de kittens zijn overleden en ze kittens zocht voor haar poes.

[BB] [GZ]Weeskittens voor onze poes!

Misschien even contact opnemen?

Ik zou hier voor gaan, ik ken ook iemand waarbij de moederpoes vermist was en ze eerst geflest hadden en toen een pleegmoeder vonden. Deze kittens waren 3 weken en de pleegmoeder heeft het geweldig opgepakt en dat is altijd beter dan flessen.
Moederpoes is 2 weken later pas terug gekomen.

nancyimka

Re: HELP MOEDER POES DOOD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:12

Of misschien dierenambulance's bellen of die mensen met een moederpoes weten die de kittens verloren is. Zo hebben wij afgelopen week ook twee kittens weten te plaatsen op de ambu waar ik werk

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:16

__Orlando schreef:
maar weet je al zeker dat de moeder poes dood is?
zit hij niet bij iemand vast in de garage.. ( zit die van ons altijd )

Die van ons heeft zo eens vastgezeten in de schouw van de buren. De brave man heeft er toen een gat moeten inslagen om ze te bevrijden. Ze was dus ook enkele dagen vermist en ze had toen ook kittens maar die waren al iets ouder denk ik.

Veel succes nog!

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:18

onze moederkat is ook doodgereden, maar haar jongen waren al 9 weken. dus dat is wel wat anders. maar ik denk dat die moederpoes advertentie zegmaar wel een goed idee is.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:20

Wat vervelend voor jullie |(
Ik heb afgelopen oktober een nest kittens van oma op de boerderij gehad.
Kittens waren net geboren (nog helemaal bloederig) maar de moederpoes was doodgereden.
Het was een nestje van 3 maar al voor ik thuis was waren er 2 overleden, waarschijnlijk door kou en honger.
De derde heeft het wel gered! (Zie profiel, zwart witte poesje).

Het is enorm veel werk! Ik had een voetenzak van inventum gekocht die ik op 30 graden kon zetten waar de kitten in warm werd gehouden, verder ongeveer ieder uur a twee uur (Ook 's nachts in het begin!) een flesje met speciale kittenmelk bij de dierenarts vandaan.. opwarmen, voeren, laten poepen en plassen en weer slapen.
Het is goed te doen en kittens hebben een goede overlevingskans. Maar bij een andere moederpoes zou natuurlijk wel de beste oplossing zijn, dus ik hoop dat je die kan vinden.
Sterkte ermee en veel succes!

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:22

Ik zou het idd proberen met een pleegmoeder, is voor hun sociale ontwikkeling zowiezo heel goed

Wij hebben een keer gehad dat de moeder na 3-4 weken dood ging, toen hebben we nog een week ze moeten voeren met flesje, daarna gingen ze eten en kon het via een schoteltje..

Succes

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:29

Ik heb ook meegemaakt dat moederpoes werd doodgereden, met 3 kittens van 2 weken oud.
Heb ze met de fles grootgebracht en het zijn prachtbeesten geworden, maar voor de sociale ontwikkeling zou ik wel op zoek gaan naar een pleegmoeder. Drie kittens om de 2 uur de fles geven is zwaar werk.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:31

wij hebben hetzelfde gehad en wij gaven de kittens om de 2 uur melk met een papfles.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:34

Wat een boel dode moederkatten zeg := Bah

Ik zou ook voor de pleegmoeder gaan :j

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:35

Nou mijn poesjes zijn wees, hun moeder is na 1 week overreden. Die mensen hebebn heel wat werk gehad aan die 3 kittens. Ze hebben het wel allemaal overleefd op die melk van de dierenarts. Er gaat wel veel tijd in zitten inderdaad.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:38

Wij hebben ook wel eens jonge poesjes opgevoed, eentje toen die drie weken oud was maar ook een nestje waarvan de moeder de kittens gelijk ging opeten :oo. We hebben ze toen met een spuitje met melk gevoerd en dat ging eigenlijk prima ;) .

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 21:51

Super bedankt voor zoveel reacties!
Om eerlijk te zij is het nog wel te doen het fles geven ( zijn met ze 4en thuis). Ik weet dat moederpoes de beste oplossing is, maar dan moeten ze wel weg van huis... en dat is zo jammer. Het is wel leuk als ze hier thuis mogen blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:55

katie_hvjOuw schreef:
Super bedankt voor zoveel reacties!
Om eerlijk te zij is het nog wel te doen het fles geven ( zijn met ze 4en thuis). Ik weet dat moederpoes de beste oplossing is, maar dan moeten ze wel weg van huis... en dat is zo jammer. Het is wel leuk als ze hier thuis mogen blijven.

Niet aanvallend bedoelt, Maar je gaat toch voor het welzijn van je kittens? en niet voor je eigen plezier. Ookal zijn kittens zo verschrikkelijk leuk lief en schattig

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:57

idd.. zou toch ook voor de moederpoes gaan hoor.

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 22:00

Ik heb het meisje gemailt. Ik weet het wel, tuurlijk ga je voor het welzijn van de kittens. Maar ze zijn levenvatbaar, topfit, en daarbij we houden ze ook zelf.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:02

Ik zou ook zeker weten voor een pleegmoeder gaan. Voor de sociale ontwikkeling is het veel beter. Die moeder geeft waarschijnlijk nog gewoon melk en dus krijgen ze nog beter de voedingsstoffen binnen die ze moeten hebben.
Ik zou dus echt niet zelf gaan flesvoeden als er een pleegmoeder aangeboden wordt. Als ze groot genoeg zijn kan je ze gewoon weer terug halen en alsnog zelf houden, maar dan hebben ze in ieder geval wel de opvoeding van een kat gehad.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:03

Wij hebben een moeder poes met een baby'tje van 2 weken! Heb je nog een moeder poes nodig? Dan overleg ik even met mijn mams!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:04

katie_hvjOuw schreef:
Ik heb het meisje gemailt. Ik weet het wel, tuurlijk ga je voor het welzijn van de kittens. Maar ze zijn levenvatbaar, topfit, en daarbij we houden ze ook zelf.

Dat ze nu goed zijn betekend dat niet dat ze dat over een week ook nog zijn. Dieren met de fles op voeden is zwaar. Heel erg zwaar. Het is niet iets dat je even in een weekje doet.
Zelf heb ik ook wel eens een lam met de fles gevoerd. Moeder was ook overleden. Na 5 dagen was ik gesloopt. En mijn lam werd er ook niet beter op(ondanks dat hij geregeld melk kreeg) uit eindelijk heb ik mijn lam. Ook naar een schapen houderij gebracht. Waar ze veel ervaring hadden met moederloze schaapjes. Je wil niet weten hoe kapot ik er van was. Maar ik weet wel dat mijn lam nu nog leeft. En dit waarschijnlijk mede omdat ik hem weg gebracht heb. Natuurlijk is een Lam en kittens niet helemaal te vergelijken. Maar weet waar je aan begint, En als je de mogelijkheid heb om een moederpoes te vinden. Zou ik dat zeker doen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 23:24

katie_hvjOuw schreef:

Ik denk dat het heel goed is dat je nu even eigen gevoel aan de kant zet in belang van de diertjes. Het beste bel je zsm even, dat is kortste klap, volgens mij zitten jullie nog niet eens zo ver van elkaar.

Elmee

Re: Help, moeder poes dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:31

En hoe gaat het nu met de kittens?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:32

Mijn katten hebben dit meegemaakt, 1/2 weken en moeder overreden, maar die moeder was een zwerver. Zij zijn toen met de fles grootgebracht, zijn wel altijd wat kleiner gebleven, en deze hebben behoorlijk wat kwalen maar of het daar aan ligt weten we niet, kan ook pech zijn. ze zijn nu 8 jaar

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 08:25

Hoe gaat het nu met de kittens???