Artrose bij kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne007

Artrose bij kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 20:41

Hallo

ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met voedinssupplementen voor katten met artrose.
Wij hebben een kat van 16 en zij krijgt hier last van, stramheid,kreupelen etc. Ik heb meerdere supplementen van de DA doorgekregen zoals, seraquin,sashas blend en het hills JD voer.
Wat zijn jullie ervaringen met deze supplementen en waar gaat jullie voorkeur naar uit. Ben geen voorstander van het metacam gebruik.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:47

Ik heb een hondje wat qua maat ongeveer een halve kat is, mag dat ook? :D
Ik ben begonnen met druppels van Puur arthro , maar daar merkte ik niets van . Toen overgestapt op druppels van VSM osteocure, dit hielp heel goed. Na een hele poos ben ik er soulmate nutrition (http://www.soulmatecare.nl/ ) bij gaan geven omdat ze verminderde spierkracht had. Op een gegeven moment komt er blijkbaar toch een tijd dat deze middeltjes allemaal niet meer helpen. Ze staat nu 1,5 jaar op metacam/novacam en het gaat nog steeds super met haar. Ik geef haar trouwens de halve dosis en ze gaat nog steeds dagelijks mee voor de wandeling van 1 uur op de hei.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:06

ik kreeg voor mijn hond ook speciaal voer en sasha's blend mee. heb contact gehad met een ortopheet voor honden en deze vertelde dat het speciale voer onzin is en dat je i.p.v. dure dieren-supplementen, ook gewoon supplementen voor mensen kan geven.
mijn hond krijgt nu weer z'n oude vertrouwde voer en daarnaast glucosamine/chondroitine tabletten van het kruitvat. dit heeft dezelfde werking als sasha's blend. hij doet het hier super op.