Puppie misschien vergiftigd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Puppie misschien vergiftigd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 16:14

Ik heb een goed advies nodig... Wellicht dat iemand hier het weet. Ik heb een pup van vier en een halve maand oud. Kruising boxer-labrador. Echt een geweldig beestje. Wij wonen sinds een tijdje op het eiland La Palma en in ons dorp zitten wij inmiddels in een juridisch conflict om een restaurant. Het hoe en wat doet niet ter zake, dit om aan te geven dat wij vijanden hebben.

Gister avond had pup rond 12 uur zijn late poep gedaan, doet hij altijd rond die tijd. Niets aan de hand! Hij heeft nog even gespeeld en toen gingen we slapen. Wij in bed, pup in zijn hok op ons terras (dat kan hier het hele jaar rond). En pup wilde maar niet slapen. Eerst was hij nog druk met zijn kluifje, vervolgens ging hij rennen en uiteindelijk gaf hij een paar keer zijn zogenaamde ´waak´ blaf. Kortom, er liep dan dus wat op straat. Daarna was hij weer druk en uiteindelijk ging mijn vriend maar eens kijken wat er was. Pup had op het terras gepoept. Dat doet hij dus nooit! Overigens was het volgens mijn vriend normale poep. Vervolgens begint hij braak geluiden te maken dus ook ik kom mijn bed uit. Het braken ging over op gepiep, gehijg en zo´n enorm piepende ademhaling. Er kwam maar niets uit overigens. Ik heb geprobeerd dierenartsen te bellen, maar hier nemen ze het helaas niet zo nauw met de nacht diensten. Kortom, tot mijn frustratie kreeg ik niets te pakken. Ondertussen ging het met pup van kwaad tot erger. Hij bleef zijn piepende ademhaling houden en als hij een paar stappen zette leek het alsof hij bezopen was zoals hij liep. Ook kwamen er geluiden uit zijn maag alsof er met ijzer gewerkt werd en af en toe lag hij te shaken. Op dit moment was zijn temperatuur 39,3 graden. Ietsjes hoog dus.
Op een gegeven moment zet mijn vriend hem op straat, hij moest poepen. Ondersteund door mijn vriend kwam er een enorme hoop diarree uit en prompt voelde meneer zich beter. Ik heb nog wat van die diarree op een schoteltje gelepeld en bekeken, maar zag daar geen rare dingen en kleuren enz aan.
Pup knapte direct op en was eigenlijk alleen nog maar erg moe. We zijn gaan slapen (wij een stuk slechter dan hij) en vandaag is hij nog wel wat sloom, maar verder is hij alert, vrolijk en oogt hij in orde.

Nou eet ook onze pup eigenlijk alles wat hij tegenkomt. We proberen er op te letten, maar hij is snel en af en toe heeft hij een vondst snel door geslikt. Mijn vraag is: zou dit nou komen doordat hij echt zelf iets slechts gegeten heeft of zou dit een moedwillige actie zijn? Dit vooral gebasseerd op het feit dat hij aansloeg.... Ik wil het zelf heel graag weten voor mijn gemoedsrust dus ik hoop dat er hier iemand verstand van deze zaken heeft.
Alvast bedankt.

Anoniem

Re: Puppie misschien vergiftigd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:39

Is er op La Palma geen DA? Wij kunnen niet bepalen of je hondje vergiftigd is of gewoon iets verkeerds heeft gegeten.
Alleen de DA kan dit bepalen nav een ontlasting onderzoek of algehele check up.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:01

Kan zijn dat er iets aan hem gegeven is, kan ook zijn dat het parvo is. Is hij daar tegen ingeent? Overigens, als het dat was had hij meer last gehad.
En hij had ook niet net gegeten? Nee, eigenlijk domme vraag, torsie kan bijna niet, ook dan was het erger geweest.. Hmmm, misschien alsnog even naar de dierenarts ermee?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:25

Ik denk niet dat wij jou vraag kunnen beantwoorden.
Wij weten toch ook niet of dit moedwillig gebeurd is of dat je hondje zelf iets gevonden heeft? Ik begrijp dat je ongerust bent, maar ik vrees dat je niet kan verwachten hier antwoorden te krijgen waar je gemoedsrust beter van wordt...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 13:44

Heb helaas geen internet thuis, dus vandaar dat het lang duurt voor ik er weer ben.
Ben gistermiddag met de pup naar een dierenarts geweest. De dierenarts zei dat hij nu niets meer kan doen, zelfs een poep of bloed onderzoek kan niet! Dit om de dood eenvoudige reden dat ze geen lab op dit eiland hebben....
Hij heeft trouwens alle inentingen gehad, ook parvo. Vandaag is hij weer helemaal de oude, er is ook niets slooms meer aan. Gelukkig maar.