verzorging buitenkat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PearllG

verzorging buitenkat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 12:05

Ik ben een beetje aan het kijken om een buitenkat te nemen. Ik heb mn twee paardjes in onze "tuin" staan en hierdoor voer, hooi en stro in de schuur liggen. Ik ben bang dat hier muizen op af komen (helaas de twee honden zijn bang voor muizen! ;) ) en doordat we redelijk vrij wonen (aan het rand van het bos) dacht ik aan een buitenkat. Ik zou dan eventueel een kat/poes uit het asiel of herplaatsing willen die al wel gewend is om altijd buiten te zijn.

Ik vroeg me wel af watvoor verzorging een buitenkat allemaal nodig heeft voordat ik hieraan begin. Ik kan in de schuur natuurlijk een droge warme slaapplaats bieden maar waar moet ik nog meer aan denken?

PearllG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 16:06

Niemand?

zap

Re: verzorging buitenkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:08

Eten en schoon drinkwater (al drinken de meeste katten liever uit regenplassen en andere plaatsen :P).
Ik zou ook een kattenbak in de schuur zetten, gewoon voor het geval dat.

Verder zal je kat ook wel de nodige aandacht willen hebben af en toe en de gewoonlijke dierenartskosten komen er natuurlijk nog bij (evt enten en alle verwondingen/ziekten die je kat kan oplopen).

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:09

Hey hey,

Wij hebben altijd al 'stalpoezen' gehad. Wel tammen omdat we het ook erg gezellig vinden.

Wat ben je nodig? Nou eigenlijk niet zoveel! Een voerbak, een drinkbak, een deken oid waarop de poes kan liggen en je zult af en toe moeten onwormen/onvlooien. Ook zou ik zorgen dat de kat ten alle tijde (door middel van bv een kattenluikje) naar binnen kan. Meer is er niet nodig!

Iorrr

Re: verzorging buitenkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:10

Enten kan tegelijk met de paarden, scheelt in kosten!

PearllG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 11:28

Oke bedankt! Klink allemaal logisch eigenlijk. Inderdaad enten enzo samen met de paarden kan schelen in kosten. Ga volgende week kijken voor een poes die niet meer op zijn huidige plaatsje kan blijven. Ben benieuwd!