Mijn vriend is toen maar naar buiten gegaan en in de auto gaan zitten, en eigenlijk op het moment dat ik zei dat ik het wel belangrijk vond dat de liefde van twee kanten kwam, kwam de hond pas bij mij om zich te laten aanhalen. Buiten kwam hij ook een stok brengen om met me te spelen. De vorige eigenaar gaf aan dat haar man vroeger altijd met de hond bezig was en dat zij er nu nauwelijks tijd voor uitgebreide aandacht voor heeft, dus dat het best kan komen dat de hond in kwestie van vrouwen 'niks verwacht' en dat het dus vanzelf goed komt als ik er veel mee bezig ben.
We hebben nu afgesproken dat ik er volgend weekend een halve dag uitgebreid mee bezig ga om te zien of hij zich dan meer op mij gaat richten.
Het is verder echt een heel lief beest en ik vind het wel jammer dat de liefde blijkbaar meer voor mijn vriend geldt dan voor mij. Ik vraag me ook af of het bij gaat trekken omdat het meer mijn hond wordt, of dat het altijd 'de hond van de baas' zal blijven die ik mag amuseren zolang de baas niet thuis is. (Dus of de connectie groeit met de aandacht die je geeft).
) heeft eerst echt naar mijn moeder toe getrokken, maar mijn vader laat hem het meeste uit. Nu is het jubel, jippie en stuiteren zodra pa het hoekje om komt 
incl de jubel naar mijn vader toe
Ik ben degene die de honden eten geeft en mijn vriend is degene die het meeste met de honden wandelt. Goede verdeling merk ik wel, want ze zijn gek op ons alletwee, ik merk een kleine voorkeur bij beiden, ons teefje voor mij en ons reutje voor mijn vriend. Teefje ligt ook het liefst bij mij en ons reutje het liefst bij mijn vriend.
. Terwijl ik degene ben die met haar wandeld, haar traint en haar te eten geeft. Ze luisterd wel beter naar mij, omdat mijn man niet zo consequent is. Maar het liefste ligt ze de hele dag bij mijn man.