kat komt niet naar binnen, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lijntje87

kat komt niet naar binnen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 09:55

5 weken geleden 2 katten uit het asiel gehaald.
1 heel bang katje en 1 wat stoerder. Nou heb ik een heerlijke tuin, dus de bedoeling was uiteindelijk dat er een kattenluik kwam en dat ze lekker in en uit kunnen lopen. Maar dat buiten lopen wilde ik eerst opbouwen.
Dus ik gister middag de beesten al eten gegeven (anders krijgen ze 's ochtends en 's avonds). Dus die brutale maakte mij vanmorgen al wakker met, HONGER!

En omdat het mooi weer is en ik vrij ben, dacht ik, laat ik haar maar eens naar buiten.
Dus ik het bakje voer gevuld. mw was al heftig aan het miauwen. Doe de buitendeur open en loop met het bakje naar buiten. Toen zij buiten was de deur weer dicht gedaan, want die andere kat is nog veelste bang, die zou in paniek raken. Maar zodra ze buiten was wilde ze niets meer van het voer weten. Ze heeft de hele tuin afgestruind. ik heb toen de andere kat opgesloten en de deur open gedaan, daar kwam ze heel even kijken maar sprintte toen weer gauw weg. En nu is ze over de schutting en kan haar niet meer zien.

ze is gechipt. Maar straks kan ik haar ophalen bij het asiel en dan kan ze nooit meer naar buiten. Iemand nog een goude tip?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:57

rammelen met je bakje voer?
als ze honger heeft komt ze wel toch?

lijntje87

Re: kat komt niet naar binnen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 09:59

heb ik al gedaan, ze kijt er niet eens naar. Terwijl ze binnen geobsedeerd is door eten

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:02

misschien had je haar beter eerst aan een riempje mee naar buiten moeten nemen,zodat ze eerst de boel kon verkennen met jou erbij ... 5 weken voor een asielpoes is niet lang dat ze bij je is,hoop voor je dat ze nog terug komt!

waren zij en die andere kat goede vrienden? misschien hem even in de tuin laten zodat ze op het gemiauw afkomt.. ?

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:05

even afwachten, ze is gewoon aan het neuzen.
Wat ik deed als de kat bij de buren zat, was de tuinslang op de tuin van de buren zetten :=
Mevrouw wist niet hoe snel ze terug moest komen...
Nu we op een ander plekje wonen mogen ze lekker vrij lopen

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:07

Nouja de katten zijn 5 weken bij je, misschien weet ze de weg terug inmiddels

Ik zou denk wat blikvoer oid buiten zitten, ruikt heel sterk en ik denk dat je kat er wel naartoe gelokt wordt
Misschien krijg je haar dan nog niet direct te pakken, maar dan weet je in ieder geval dat ze de weg terug naar huis weet

Mijn katten hier zijn trouwens met dit weer 's avonds ook niet zomaar te vangen hoor
Zit je er een uur achteraan te vliegen om ze te pakken, geef je het alsnog maar op omdat het toch niet lukt, en 5 minuten later zitten ze tegen de deur te bonken dat ze naar binnen willen :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:08

kun je haar wel zien??
plakje kaas of vleesbeleg van brood proberen?
soms werkt dat ook wel.
hopelijk komt ze snel terug

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 10:10

het asiel zei een maand binnen houden. Bij de katten van mijn ouders deden we altijd 2 weken en dat ging goed. Dus ik vond 5 weken al lang. Ja ik bedenk nu ook dat ik haar aan een tuigje had moeten doen, maar dat is achteraf. Voer heeft geen zin, ze reageerd zelfs niet op ham.
Ze liep net weer op de schutting, dus ze kent haar "tuin" wel. Maar ze is nu weer weg. Ik hoop maar dat ze snel heel erg honger krijgt en voor de deur wacht.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:11

Komt goed joh!
Er gaat nu een hele grote wereld voor de poes open.

Ze komt vast wel binnen, zeker als ze honger hebben dan weten ze je snel te vinden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:13

Gewoon laten. Dit is er vermoedelijk eentje die zich niet laat paaien met eten, alles wat je in die richting onderneemt zal geen enkel effect hebben.
De asiels hier adviseren je kat 2 weken binnen te houden, die van jou zitten al 5 week binnen. Zijn vriendje zit ook nog binnen. Gewoon afwachten, zeker nu je zegt dat hij ze tuin terug weet te vinden. De kans is echt heel groot dat hij in de loop van de dag ineens voor de deur staat te bleren dat ie erin wil.
Is hij vanavond nog niet binnen, dan word het verhaal wat anders.

Hou je ons op de hoogte?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:13

lijntje87 schreef:
Ze liep net weer op de schutting, dus ze kent haar "tuin" wel.

Oooh, dat is dan toch super. Die komt vast wel terug hoor

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 10:15

Ze is waarschijnlijk gewoon veel te nieuwsgierig. ik hoop maar dat haar buikje gaat rommelen en dat niemand in de buurt buiten katten voert. pfff stomme beest laat me wel in de zenuwen zitten. Moet nog langs het paard, maar durf niet weg nu

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:26

Verschrikkelijk hè... maar komt vast helemaal goed. Ik ben ook zo'n angsthaas. Mijn asieldame had dezelfde gedachtes als die van jouw. Lekker even struinen... onder bosje gaan liggen. Ik dat beest maar beetje achterna lopen... hielp voor geen meter natuurlijk. Nou later die dag lag mevrouw gewoon languit op de bank weer binnen. Echt zo me aan te kijken 'wat dacht jij nou? ik weet toch precies dat ik hier woon!'

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 10:28

Ik zie haar nu niet meer, en net liep de enorme tijger van de buren langs. Straks wordt ze opgegeten! |( (ok dat is misschien wel erg panisch) maar ik maak me nu toch wel zorgen. De vogels in de tuin laten me weten dat er geen kat in de buurt is, anders zaten ze er niet zo rustig. Straks is ze wel weg.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:30

Ja maar je kunt je kat moeilijk ongelijk geven dat ze nu liever buiten zit dan binnen

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 10:31

tuurlijk, ik hoopte alleen dat ze al veel meer honger had. En dat ze straks nog wel thuis komt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:47

Vogels zijn hier in elk geval een slechte indicator of er wel of geen kat in de tuin zit. Ze zitten rustig overal op, terwijl mijn kat op tafel naar ze zit te loeren :D

Ik ben ook zo'n zenuwpees hoor, zeg nu wel heel kalm dat je gewoon moet afwachten (en weet ook dat dat wel klopt) maar als het mijn kat zou zijn, zou ik ook niet weg durven hoor. Dus wat dat betreft ;)

opgegeten worden zal wel een klein beetje meevallen lijkt mij.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 10:51

Ze is binnen! die stomme poedersuiker stond net gewoon voor het raam te bleren. Is nu binnen en aan het slijmen! pfff. Nou moet ik wel doorzetten natuurlijk met het naar buiten doen toch? morgen weer he? Anders gaat ze stiekem ontsnappen ben ik bang.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:52

Oh Jolijn, dat hebben wij ook meegemaakt!! Ik was in alle staten maar... na een uur of 4 kwam mevrouw gewoon aangetrippeld hoor, En ging zich lekker wassen binnen alsof het de gewoonste zaak van de wereld was! Geen zorgen maken, ze komt wel terug! :)

Zie je!? :D :D
jahoor, gewoon vanmiddag weer naar buiten. :) Hoppaa

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:54

Katten zijn stom :D
:+:

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 10:55

zelfs met hardlopen krijg ik niet zo'n snelle hartslag. ik dacht dat ik behoorlijk nuchter en stress bestendig was. maar blijkbaar kan ik er niet tegen als kattendame aan de wandel gaat

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 10:55

Pikeur schreef:
Katten zijn stom :D
:+:

heel stom

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:57

pfff vertel mij wat <3 zoooo stom!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:57

Heerlijk niet, zo'n kat :') Maar fijn dat ze weer terug is.
Je weet nu dat ze echt wel weer thuis komt, dus gewoon lekker verdergaan met eruit laten inderdaad. Al zou ik nog even wachten met haar er aan het einde van de dag uitlaten :+

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 11:04

niet vanmiddag? gewoon morgen weer?