Moeder stond rond 7.10u op het punt om naar haar werk te vertrekken, ik lag nog in bed, hond lag nog in bed (niet letterlijk te nemen
), hond sprong ineens van bed af .. moeder deed de leiband aan om hem snel even uit te laten, ik hoorde haar zeggen "allé Bengi", wat ik al raar vond aangezien hij altijd staat te springen om naar buiten te gaan, maar dacht misschien dat hij te enthousiast was ofzo, gebeurt nogal eens
Todat ze een halve minuut later riep "[naam], kom eens kijken!". Dus ik mijn bed uit gesprongen (dat doet een mens dus echt geen goed
) en daar lag ie dan .. bibberend .. Hij lag precies alsof ergens iets in een kramp zat en hij kon gewoon niet recht .. reageerde wel op je, maar kon niet opstaan .. er druppelde wat speeksel uit z'n mond en ja, daar lag ie gewoon ... Moeder moest tegen die tijd echt vertrekken dus ik stond daar .. en wist niet wat ik moest doen .. Heb 'm opgenomen en terug op bed gezet, dacht dat hij daar misschien rust zou vinden, maar dat wilde hij niet, volgens mij is hij er zelf weer afgesprongen maar dat weet ik niet meer heel zeker .. Toen waggelde hij wat in de gang, heeft 2x overgegeven (gal, want hij had nog niks gegeten) en toen was het precies over .. Hij liep nog wel rond met de staart tussen z'n benen, maar hij waggelde niet meer en liep me de hele tijd achterna ..
Toen was het ongeveer 7.20u .. Ben toen naar toilet gegaan en dat soort dingen en toen dacht ik even dat het opnieuw zou beginnen, hij begon weer te bibberen, maar niet zo erg als eerst, hij ging niet liggen ... Wel heeft hij wat urine laten lopen (niet echt geplast, want het was midden in de gang en het is een reutje, dus het was niet express) en waggelde hij wat rond .. Ben me toen snel gaan aankleden (je weet nooit) en toen zag ik 'm vanuit mijn kamer door de gang komen, en ineens was ie weg .. (hij zocht steun tegen de muur maar de muur hield ineens op omdat daar nog een stukje gang is
). Nuja, hij vond de weg wel weer terug, dat was het probleem niet .. Maar hij liep dus niet echt stabiel, liep ook gewoon tegen mij op als ik in de gang liep enzo (bleef me wel de hele tijd volgen).Heb toen wat eten in z'n bakje gedaan om te kijken wat hij daarmee deed, maar dat moest hij niet hebben .. En toen.. ineens .. was het 7.25 of 7.30u (ongeveer) en was alles voorbij .. Had ineens een vrolijk kwispelende springende hond bij me die graag naar buiten wilde .. zijn toen naar buiten geweest, daar liep hij met de staart erop, kop erop (oortjes erop
) stoer te doen, een echt mannetje .. Hij heeft alles gedaan wat hij hoort te doen, nergens was iets speciaals te zien (geen diarree ofzo), niks meer aan de hand .. Nu is het 7.55u en heeft hij gegeten (nog niet alles, maar hij doet dat altijd in 2 keer) en in z'n mandje gelegen, nu zit hij aan de deur te kijken maar als ik 'm roep springt hij dadelijk om en rent kwispelend naar me toe ... Alles normaal dus. Wel had ik het idee, toen we terug binnenkwamen, dat hij precies niet goed wist wat er aan de hand was, had het idee dat hij iets liep te zoeken, liep hij recht naar mijn kamer (waarvan de deur dicht was) en toen ik de deur opendeed en hij zag dat er niks meer was was het ok, precies alsof hij dacht dat ik nog lag te slapen ofzo .. Dat was de start van de dag...
Hondje komt uit het asiel, heb hem zo'n 2 weken nu .. Het asiel zei dat de vorige eigenaar had gezegd dat hij eens 1x een epilepsie-aanval had gehad, maar baasje heeft zoveel gezegd (hij was niet zindelijk, kon niet aan de riem, kon niet in de auto, je kon 'm niet kammen, je kon niet aan z'n oren/ogen/..., hij zou grommen naar je tijdens het spelen etc. Allemaal niet waar ..) dus ja ... Hij heeft dit nog eens gehad (toen was ik er niet) een paar dagen nadat hij hier was .. Mijn moeder is er toen mee naar de DA geweest en die zei dat het stress was, dat z'n darmen in de knoop lagen (hij wilde ook niet eten toen) en dat hij pijn had.. Hij heeft toen een spuit etc. gehad en toen is hij daarna ook gewoon beginnen eten en was er niks meer aan de hand .. Tot vandaag dus ..
Maar zou dit een epilepsie-aanval kunnen zijn? Ik dacht dat ze dan weg waren van de wereld en lagen te schuimbekken enzo, maar misschien is dat niet altijd? Iemand ervaring hiermee?
Omdat het nu voorbij is vind ik het een beetje moeilijk om naar de DA te gaan/bellen (nog eens extra omdat het zondagmorgen is) maar dacht dat jullie misschien iets herkende ofzo ... Uiteraard hou ik 'm wel in de gaten en het minste wat mij verontrust gaat er toch een telefoontje richting DA en gaan we er meteen naartoe als die dat nodig acht

Bedankt voor het lezen