konijnhok opknappen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

konijnhok opknappen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 13:25

Hallo :)
Net voor de winter is mijn lieve konijn Guus overleden. Ik heb toender tijd een nieuw groot hok gekocht omdat zijn oude hok aan vervanging toe was. Omdat ik als Guus dood zou gaan twee konijnen wilde heb ik een groter hok gekocht. ( Guus was al een ouder konijn toen ik hem kreeg, vandaar geen 2 konijn erbij)
Op zich ben ik super tevreden met de grote van 't hok. Ik merk alleen dat door de baggere winter het hout wat valer is geworden en er toch slecht uit begint te zien.
Ik ben vanmiddag naar de dierenwinkel geweest om een leuk setje uit te zoeken. Hij gaf aan dat de beste combinatie een vrouwtje en gecastreerd mannetje was. Hij had een dergelijk setje niet en ging verschillende fokkers bellen.
Goed waarschijnlijk hebben we dus binnenkort een nieuw konijnenkoppel.
Ik wilde mijn hok wat opknappen en weers bestendig maken. Kan ik dit met een laagje venis doen? Of is dit voor de konijnen srtaks gevaarlijk als ze erin komen?
of zijn er andere manieren :)

Groetjse Chantal

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 14:35

Ik heb voor mijn eigen konijnenhok beits gebruikt, maar dat is eigenlijk ook niet goed voor ze. De konijnen van mij knagen er gelukkig niet aan omdat ze loslopen.
Ik geloof dat er ook diervriendelijke verf te koop is, het zal wel iets duurder zijn maar ach.. dan gaan je konijnen ook langer mee :P
Ik zou in ieder geval eerst het hok doen voordat je je konijnen krijgt, dan is het al lekker klaar.
Ik ben ook erg benieuwd welke dierenwinkel het is geweest waar je dat hebt gevraagd, want meestal geven hun echt slecht advies en dit klinkt erg goed!
Veel plezier met je nijntjes in ieder geval, heb je een bepaald ras in je hoofd of niet?
Eventueel zou je ook nog in de opvang kunnen kijken, die zitten op het moment allemaal bomvol en het 'seizoen' voor dumpkonijntjes is eigenlijk nog niet eens begonnen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 14:50

Bedankt voor je tip.
Pets place in Nuenen. Volgens mij wel echt afhankelijk van degene die er werken. Het is wel wat duurder,maar hij geeft zelf aan dat hij wil dat mensen plezier hebben van hun dieren. Haalt de dieren ook bij de fokker, je hebt dus geen rare kruissingen. Hij gaf aan dat gecastreerd mannetje en vrouwtje wel wat duurder is,maar dat het vaker goed gaat dan bij 2 vrouwtjes.

Hij gaf ook aan dat hij liever mensen heeft die niet meteen een dier kopen maar er over nadenken als hals over kop bv aan ons de twee vrouwtjes meegeven. echt super :) .

bedankt voor je tip, het is wel echt dan voor de buitenkant en de randen. binnenkant lijkt me sowieso niet slim.

Had zelf eerst een soort dwergkonijn. Geloof dat het nu een dwerghangoor wordt. Dit formaat past prima in ons grote hok en anders vond ik het te groot worden. Hij gaf aan dat deze ook een stuk vriendelijker zijn als echte dwergkonijnen. Maar nog ff afwachten, hij zou bellen over wat er beschikbaar was, dus ik zie het wel :)

_Ananas_

Re: konijnhok opknappen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:18

Hermadix beits :)) Die is veilig! Te koop bij Karwei en Hornbach iig! Je mag dat dwerg wel van de hangoor afhalen! Haha zijn echt middenslag konijnen (zoals de bonte uit het topic in mijn onderschrift!). Fijn dat je nu voor een stel gaat! Wat altijd makkelijk ruimte geven is, is lekker een ren eraan bouwen!

Als ik jou was zou ik ze wel tegelijk in je hok zetten en niet al eerst één erin en dan later de andere erbij, das niet handig!!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 22:55

Zover ik heb begrepen zijn ze al 'gekoppeld' als ze bij mij komen. Maar das ff afwachten. Ren is een goed idee, in principe kunne ze los in onze tuin als ze tam zijn, alleen ga toch kijken voor een aparte ren omdat mijn moeder dat liever heeft. We hebben alleen veel tegels en maar smalle strook met zand, dusd at is niet handig voor een ren, maar kan wel gewoon als ze los lopen

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:06

Maar tegels is prima hoor! Slijten de nagels, blijven lekker koel in de zomer en makkelijk schoonmaken! Gras is een utopie! Haha dan doen ze liever graven :D Maar dan hou je geen gras meer over :+ Ren is makkelijk vanwege er ook in kunnen als je er niet bent! Ivm katten ed!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 08:45

Ja zelf hebben we een kat en een hond. Dat ging met ons vorige konijn heel erg goed. De kat lag zelfs in het konijnenhok te slapen op het moment datie in de tuin losliep. En met de hong ging het ook heel goed. het konijn was alleen ouder en waarschijnlijk niet zo actief als 2 jonge konijnen. Bedankt voor de tips in ieder geval!! Ik heb er echt al zin in!