Ik heb een kat die is nu tien jaar. Het is altijd al een beetje een zorgenkatje geweest maar over het algemeen gaat het wel goed met hem. Hij is altijd heel inhalig met eten maar is toch dun, dat komt door nierproblemen en vroeger had hij een lintworm.
Normaal is hij een vrij drukke kat die wel van heel veel aandacht houd. Als ik hem roep komt hij meteen, als ik de koelkast opendoe rent hij naar de keuken en als ik eten neer zet is hij de eerste die erbij is.
Nu ligt hij al de hele ochtend in de vensterbank, hij komt niet als ik hem roep, hij komt niet als ik eten neerzet. Als ik hem optil en op de grond neerzet wandelt hij weer terug naar de vensterbank en gaat daar weer liggen. Als ik hem aai dan knort ie wel een klein beetje en beweegt hij ietsje, maar normaal ging hij dan helemaal opstaan en kroelen en kopjes geven enzo.
Ik wil met hem naar de DA, maar ik had mijn moeder gebeld en die zei dat ik het beter kon afwachten. Maarja morgen is het zondag... Wat moet ik nou doen, wat kan er zijn?
Gewoon goed in de gaten houden, gaat hij nog wel naar de bak om te plassen? Als hij niet meer plast zal ik zeker contact opnemen de de DA dan kan het zijn dat hij verstopt zit en moet hij direct gecatheteriseerd worden. Het kan ook zijn dat ie gewoon niet fit is vandaag, zoals we dat allemaal wel eens hebben...
Ligt ie niet gewoon op de vensterbank van het voorjaarszonnetje te genieten? Anders in ieder geval even zn temperatuur opnemen, kijken of hij niet is uitgedroogd door zn huid op te pakken en zien of ie wel of niet snel terugveert. En dan toch maar DA bellen als je het niet vertrouwt.
Obvious
Geplaatst: 11-04-10 12:37
Ik zou de tempratuur van de kat even opnemen kijken of zijn slijmvliezen nog mooi roze zijn. Of hij nog kan plassen en ontlasting heeft gehad dus hou de bak in de gaten. Verder als kat niet drinkt of eet probeer te dwangvoederen zodat hij wat binnen krijgt.
Verder kan een oudere kat altijd meerder problemen ontwikkelen zoals een schildklier probleem of inderdaad dat de nieren verslechteren. Maar dit kan je alleen uitsluiten met bloedonderzoek. Hoop dat je hier wat aan hebt. succes
Dreamer_S
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-10 09:10
Ik heb hem gister naar de DA gebracht en daar hebben ze hem laten inslapen, hij had altijd al nierproblemen en was nu gewoon op zeiden ze.