Duimen voor lieve Saar.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Duimen voor lieve Saar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 11:26

Nooit geweten dat er kattenaids of kattenleukemie bestond.. :n Totdat we vandaag voor de 2e keer naar de DA gingen aangezien onze kat telkens zwaar ademende en echt heel erg snotterig was.
Vorige keer kreeg ze pilletjes mee dat ze door haar eten moest, maar 't werd niet beter.
Nu zijn we net geweest, en heeft ze weer medicijnen gekregen. Woensdag MOET het dus beter worden ...
Ze denken waarschijnlijk aan kattenaids of kattenleukemie. :(:)
'T is echt een onzettende knuffel en mijn prinsesje.

Wie duimt er ook mee voor deze grote meid?

Saartje en Bauke ( de hond ) samen.
Afbeelding

CM_

Re: Duimen voor lieve Saar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:38

Waarom heb je de snaptest nog niet gedaan dan?
Dan heb je zekerheid over aids en leukemie.

Inderdaad komen beide ziektes steeds meer voor onder katten.
Vooral zwerfkatten hebben het, en loslopende katten lopen dus een risico het ook te krijgen.

IK ga heel hard duimen voor je poes.

Welke medicatie heb je nu?
Wat namelijk ook kan helpen is gezonde voeding, bijvoorbeeld Royal Canin, daar zit lysine nogwattes in, en dat bevorderd de gezondheid, en het afweer systeem.
Evenals regelmatig extra vitamines toedienen.
Bijvoorbeeld nutrigel .

Sterkte!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 11:41

Royal Canin hebben we volgens mij inderdaad al in huis.
Ik zou even moeten kijken hoe die medicijnen heten. Mams heeft ze in de kast gelegt, en weet even niet meer in welk plekje. Zal het zo snel mogelijk laten weten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:42

Ik duim mee voor je, arme poezel.
Inderdaad, heeft de DA geen snaptest gelijk gedaan, dan weet je in ieder geval wat er aan de hand is. Ik zou dr ook niet meer buiten laten tot je zekerheid hebt want het is wel besmettelijk voor andere katten.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:12

Veel sterkte, is ze gesteriliseerd ? Want dan wordt de kans op kattenaids wel een stuk kleiner.

Heb 2 katten met kattenaids (FIV) in mijn "opvang" luchtwegen infecties zijn idd een veel voorkomend verschijnsel. Persoonlijk had ik gelijk op zijn minst een snaptest laten doen, gelijk met algemeen bloedbeeld, omdat ze de 1e keer niet op AB heeft gereageerd.

Met FIV kunnen ze nog een aantal jaren in goede gezondheid leven (een dipje zoals nu misschien kan altijd voorkomen) . FelV (leukemie) heb ik geen ervaring mee.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:19

Beterschap voor Saartje :(:)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 09:25

Mist schreef:
Veel sterkte, is ze gesteriliseerd ? Want dan wordt de kans op kattenaids wel een stuk kleiner.

Heb 2 katten met kattenaids (FIV) in mijn "opvang" luchtwegen infecties zijn idd een veel voorkomend verschijnsel. Persoonlijk had ik gelijk op zijn minst een snaptest laten doen, gelijk met algemeen bloedbeeld, omdat ze de 1e keer niet op AB heeft gereageerd.

Met FIV kunnen ze nog een aantal jaren in goede gezondheid leven (een dipje zoals nu misschien kan altijd voorkomen) . FelV (leukemie) heb ik geen ervaring mee.

Ze is inderdaad gesteriliseerd. De DA wist het nog niet zeker en daarom wou die eerst dat ze speciaal voer at. Woensdag zou hij meteen verder kijken.

Lief dat jullie mee duimen! :)