Rustige spelletjes met de hond, ideeen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Rustige spelletjes met de hond, ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 10:59

Omdat onze hond, Jua, haar poot heeft geblesseerd moet ze komende 10 dagen rustig aan doen, dat betekend: tuinhobbelen en 3x op een dag een klein blokje aan de lijn.
Nou is dat natuurlijk al lastig voor een hond, maar zeker als het goed weer is, het voorjaar in de lucht hangt en je nog maar 7 maanden oud bent!
En om een energie-explosie te voorkomen ben ik een beetje opzoek naar wat leuke 'denk' spelletjes.

Ik had zelf het volgende al bedacht, maar hoe meer variatie hoe beter natuurlijk!
- de Kong vullen met een plakje leverworst of een paar brokjes
- de Braintrainer maar weer eens proberen
- de bekende commando's ophalen
- een nieuw commando erbij gaan pakken, nog even kijken welke

Ik hoop dat er nog meer ideeen komen, want 10 dagen nixen is voor Jua toch wel erg lang!

_Ananas_

Re: Rustige spelletjes met de hond, ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:48

Je hebt tegenwoordig heel veel 'bord' spellen die je met je hond kan doen! Of valt dat onder de 'braintrainer'?

Succes!!

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:53

Ik weet niet of ze er rustig kan bij blijven maar ik speel graag het spelletje verstop het koekje.
Je hond in een andere kamer zetten en dan in de kamer waar jij bent koekjes beginnen verstoppen. Eerst natuurlijk aanleren wat zoeken is en wat ze moet zoeken ben je soms wel een tijdje mee bezig en het is zo grappig je kan het ook doen met speelgoedjes maar daar is de mijne niet zo fanatiek op als koekjes. Je moet maar uitproberen wat ze het liefste heeft.