Hoe kat aan hond laren wennen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Hoe kat aan hond laren wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 18:39

Wij hebben sinds 2 dagen een nieuwe aanwinst uit het asiel. Deze hond is 10 maanden en de vorige baasjes hadden een kat. Ze stonden ook samen op de foto etende uit 1 bakje. Nu hebben wij een poes al jaren. Onze vorige buurman had ook een hond en daar was ze niet bang van (ging in de nacht wel eens door het slaapkamer raam naar binnen en op bed bij die hond in de buurt slapen) en ook niet van honden op straat. Dus ging er eigenlijk van uit dat het geen probleem zou worden.Maar nu stapten we gister uit de auto met de hond en vloog ze al weg ;( . Toen ik ze eindelijk binnen kreeg toen de hond uit was heeft ze alleen maar onder het bed gezeten/ Nu zit ze buiten en durft eigenlijk niet in de buurt van het huis te komen. Als ze hem hoort of ziet dan is ze meteen weg. Valt dit te trainen of word dit niets? Hoe krijgen we de arme poes tot bedaren. Normaal komt ze meerder malen per dag binnen en slaapt ze overdag lekker op bed |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:02

[BB] Hoe kat aan hond wennen.

Mss heb je iets aan dit topic, geef het wat tijd. Heb dit een paar maanden geleden meegemaakt, mijn pup was alleen 16 weken en had nog nooit een kat gezien, net als mijn katten die al bejaard waren en nog nooit een hond in huis hebben gehad.
Ik heb ze rustig bijelkaar gezet, bijde in den bench en kijken en weer andersom.
Later bijelkaar gezet en natuurlijk is het dan niet meteen lang leven de lol, maar dat heeft tijd nodig, als ze maar niet gaan jagen achter elkaar aan want dat moet je voorkomen.
En oja nog een tip, troost die kat niet als ze wegkruipt probeer dat te negeren.

Is allemaal goed gekomen, alles loopt door en om elkaar heen, ga het niet forceren. Geef beide aandacht.