Dierenleed in "mijn" dorp.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laika

Dierenleed in "mijn" dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 18:17

Ruim honderd honden in beslag genomen

Verwaarloosde honden in een pension in Heerde
ANP
Update: vrijdag 9 apr 2010, 14:39
In een dierenpension in Heerde in Gelderland zijn meer dan honderd verwaarloosde honden in beslag genomen. Inspecteurs van het ministerie van Landbouw hadden een tip gekregen dat de dieren beroerd waren gehuisvest en slecht werden verzorgd.

Er zijn verschillende overtredingen van het Honden- en Kattenbesluit vastgesteld. Zo zaten tientallen viervoeters in te kleine en sterk vervuilde benches, kregen ze zeer eenzijdig voedsel en hadden sommige honden last van ernstige diarree.

Proces-verbaal
Een dierenarts noemde de leefsituatie van de dieren "absoluut ontoelaatbaar".

De honden hebben ergens anders onderdak gekregen. Tegen de 39-jarige eigenares van het pension in Heerde is proces-verbaal opgemaakt.

Bron:
http://nos.nl/artikel/149483-ruim-honde ... nomen.html

Vreselijk als je leest dat dergelijke praktijken in je "eigen" dorp plaatsvinden. Ik ben er gewoon :r van. Opknopen dat takkewijf!

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:18

Jeetje :\ Wat erg....
Ik werk in een dierenpension in Heelsum maar denk maar niet dat ik zou meewerken aan zoiets vreselijks....
Nou moet ik zeggen dat wij ook wel een erg goed team hebben dat altijd naar het dierenwelzijn kijkt met alles wat we doen :j

Nemen mensen dan geen kijkje in zon pension? :\ Denk je je hondje even gerust naar een pension te brengen :\

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:23

:oo Jeetje wat erg, wat een *** wijf zeg :x Snap dat soort mensen niet.. en ik snap nog minder van de straf die ze meestal krijgen :x

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:24

ik denk dat 't ook niet zomaar een pension is, het is meer ik-dump-mijn-dier-en-kom-niet-meer-terug-pension is

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 18:44

Nou, wat ik denk is dat het zowel een vakantiepension is, als ook een kennel met foxterriers. Op de foto in het artikel zie je allemaal benches gestapeld met foxjes erin.

Tja, je weet natuurlijk niet het achterliggende verhaal. Misschien gingen de zaken slecht, (goh :? ) kon ze geen personeel meer betalen, en kon ze het zelf allemaal niet meer aan. Maar je verwacht dan toch dat je dan als dierenliefhebber ergens hulp inroept.

Citaat:
Mensen die aan het einde van de dag hun pensionhond kwamen ophalen uit het pension waren zeer onthutst over de door de samenwerkende diensten aangetroffen leefsituatie van de honden die permanent op het terrein woonden.

Stond in een ander nieuwsbericht op veluweland.nl dus het ging hoofdzakelijk over de leefsituatie van haar eigen honden.

MissRoxyy

Re: Dierenleed in "mijn" dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:59

En dan zal ik dus ook nooit meer mijn eigen hond daarheen brengen. Iemand die dieren zo behandeld kan wat mij betreft door de grond zakken, ga ik toch zeker niet betalen en dan ook nog mijn eigen hond daar achter laten?! NO WAY!
Die vrouw mogen ze gewoon voor altijd een verbod op leggen om uberhaubt dieren te houden.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:40

Jemig Laika en dat idd nog wel in je eigen dorp! Bah bah bah! :(

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:55

Walgelijk dat dit in ons eigen dorp voorkomt! ik schrik er gewoon van! gatverdamme!
En dan die 'straffen' voor zoiets hier in Nederland :( Zum kotsen! :r Als er in Nederland érgens verandering in zou moeten komen... ik kan hier zó giftig van worden!
arme beestjes...

FlyingHigh

Re: Dierenleed in "mijn" dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:43

Is dit bij dat pension richting de A50? Jakkes jakkes jakkes.....