Huisdier overleden.. en dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Huisdier overleden.. en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 17:58

Ik zit hier de laatste tijd eigenlijk best veel over na te denken (mijn hondje is een maand geleden overleden ;( ), en ik vroeg me af hoe jullie hierover denken :)

Stel, je huisdier gaat dood, geloof jij dan dat zijn/haar geest naar de 'dierenhemel' o.i.d. gaat, dat hij/zij er gewoon niet meer is, geloof je in reïncarnatie, of misschien nog iets anders? :)
En denk je dan ook dat het bij mensen en dieren op 'dezelfde manier' gaat, of toch anders?

Ik ben heel benieuwd :)

8nnemiek

Re: Huisdier overleden.. en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:00

Ik geloof wel dat je je huisdier wat zn hele leven bij je is geweest wel weer tegenkomt na je dood ja :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:03

Ik heb wel een interessant hoofdstuk uit het boek Communiceren met dieren voor je als je dat interessant vindt, dat gaat over dit onderwerp.
PB me dan je mailadres dan zal ik m naar je toe sturen.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:05

Ik geloof dat je dood gaat en je lichaam wordt opgegeten door bacteriën en insectjes en dat is het dan. Je weet niets mee, voelt niets meer, ziet, hoort en proeft niets meer. Je verdwijnt gewoon. Er is helemaal niets na dit en als ik het fout zou hebben, tja eerst zien dan geloven.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:05

Ik geloof in geesten. Maar dan positieve, lieve spookjes. :P

Nee, even serieus.
Ik denk dat mensen die zijn overleden je nog wel eens bezoeken. En ik heb altijd een heel zwaar gevoel aan m'n linkerenkel (dat kan ook tussen m'n oren zitten, maar ik geloof er heilig in). Alsof mijn lieve overleden kat altijd naast of (ook figuurlijk) achter me staat.

Dat vind ik een heel fijn idee.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:06

Ik geloof dat het na dit leven gewoon afgelopen is, bij zowel mensen als dieren.
Al geloof ik best dat het een troost kan zijn om te geloven dat er meer is na de dood.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:06

Ik geloof dat je weer terug komt op aarde .. en in welke rang dit is, hangt af van hoe goed je geleefd hebt..

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:08

Ik denk dat het hetzelfde gaat als bij mensen. De geest gaat naar het hiernamaals (ik ben verder niet gelovig, dus ik weet niet of dat een soort hemel is of iets dergelijks)
Net als dat sommige mensen geesten van mensen kunnen ''voelen'' denk ik dat dat ook kan met dieren.
Ik hoop/denk in elk geval dat ik mijn hondje terug zie na mijn dood. Na de dood van mijn vorige hond, heb ik haar nog heel lang bij me gevoeld. Ook toen ik mijn ''nieuwe'' (rotwoord) hondje uitkoos en ophaalde, voelde ik haar bij me. Nu steeds minder, maar ik heb nog steeds het gevoel dat ze wel een oogje op me houdt. Ze was echt mijn soulmate, ze wist precies wanneer ik haar nodig had/heb.
Ik heb haar urn in de kast staan, maar daar voel ik dus niets bij. Dat is ''slechts'' as. Ik heb haar laten cremeren omdat ik zelf op vakantie was toen ze overleed (ik voel me nog steeds schuldig dat ik er niet voor haar was, terwijl zo trouw er altijd voor me was). Om toch iets tastbaars te hebben om afscheid van te nemen heb ik haar laten cremeren. Ik denk dat het lichaam slechts een omhulsel is van de geest.

Ik heb ooit eens bij Char een reading gezien en daar kwam ook bij naar voren dat die mevrouw haar hondje op haar wachtte.

Nog sterkte met het verlies van je hondje! :(:)
Laatst bijgewerkt door Clovertje op 08-04-10 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:09

Ik weet het niet hoor
ik geloof eigelijk niet in reincanatie
maar wel in de dieren hemel al weet ik dat natuurlijk niet zeker
..
Toen ik me paard in liet slapen had ik gemixte gevoeles want aan de ene kant liet ik haar los en wist ik dat ze geen pijn meer zou hebben ,maar aan de andere kant dacht ik van wat als er helemaal geen andere wereld is voor dieren en mensen :P?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:11

Geloof je dan ook niet dat mensen en dieren een ziel hebben, Lauratje? Dus volgens jou zijn we allemaal gewoon een soort robots?

Ik heb zelf ooit geesten gezien, dus moet het wel geloven :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:12

Je komt je dier later weer tegen,mijn hond hoorde ik een keer piepen een paar dagen na z,n dood en ik zag hem wachten bij de poort.Ik zie en hoor van alles van daar dat ik dat door kreeg.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:12

Laat ik als TS mijn mening dan ook maar even geven :Y)
Ik ben het wel eens met clovertje :) . Ik denk zeker dat er een dierenhemel is. Tenminste, ik hoop het, want dan heb ik het idee dat mijn hondje er nog wel 'is', ookal is het niet bij mij. Dat vind ik wel een fijn idee :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:13

Ik denk wel dat ze ook een ziel hebben maarja van dieren weet ik niet zeker of ze naar een andere wereld gaan als ze dood zijn.. Ik hoop dat het wel zo is natuurlijk maar toen ik der liet gaan had ik gewoon echt het gevoel als of ze helemaal weg was gewoon nerges helemaal weg...

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:16

Ik heb als meisje van een jaar of 7 eens ''gedroomd'' van de toen al een tijdje dood, teckel van mijn moeder. Toen had ik zelf nog niet zo veel met honden; het was leuk dat ze er waren, verder niet. De hond stond in een tunnel, aan het einde een poort met een fel licht. Ze keek om naar me en ''vertelde'' me dat ze moest gaan, maar dat ze op ons zou wachten als wij kwamen. Het was een droom, maar zo ''echt'' (moeilijk uit te leggen) dat ik het nog steeds weet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:18

Maarja het is gewoon moeilijk oordelen he...
Ik geloof trouwes ook niet echt in god maar wel weer van een wereld en een leven na je dood... Maarja geen idee verders wat ik ervan moet denken hoor

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:19

Ik geloof dat de natuur ons gemaakt heeft en dat alles dus ook gevoelens enzo enkel maar chemische reacties en hormonen zijn in onze hersenen dus ja ik geloof niet in een ziel.
Ik heb ook al zogezegde geesten gezien en mijn vriend ook maar dat zijn gewoon spinsels van onze hersenen. Als er nu een geest door de kamer zou vliegen zal ik waarschijnlijk voor de projector gaan zoeken. Ik zeg niet dat jullie ongelijk hebben want ik kan ook ongelijk hebben maar ik geloof daar gewoon niet in. Als ik dood ga zal ik het wel weten.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:20

Ik geloof ook niet in God, maar ik denk zeker dat er meer is dan alleen deze aardkloot ;) Voor zowel mens als dier.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:23

een van mn katten is een reincarnatie van mijn eerste kat, mijn eerste konijn is bij me terug gekomen als rat en na zijn dood is hij heel lang bij me gebleven, zittend op mn schouder ;)

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:31

Er is een hemel. Ook voor dieren, of het nou de Rainbow Bridge is of de 'Mensenhemel.'

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:32

marise83 schreef:
een van mn katten is een reincarnatie van mijn eerste kat, mijn eerste konijn is bij me terug gekomen als rat en na zijn dood is hij heel lang bij me gebleven, zittend op mn schouder ;)

Misschien stel ik nu een hele domme vraag, maar hoe weet je dat?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:34

Dat vraag ik me ook af :) (niet dat ik je niet geloof hoor ;) )

Mocht het sarcastisch bedoeld zijn, dan vind ik het wat minder gepast. Als dat niet het geval is, mijn excuses ;)

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:34

ik geloof niet in god, maar zeker wel dat er meer is.
dus ik wil ook heeel graag geloven dat er een hemel is, waar dieren en mensen weer bij elkaar komen.
maar ik weet het niet.. was er maar bewijs :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:36

ziamara schreef:
ik geloof niet in god, maar zeker wel dat er meer is.
dus ik wil ook heeel graag geloven dat er een hemel is, waar dieren en mensen weer bij elkaar komen.
maar ik weet het niet.. was er maar bewijs :)

Inderdaad!! Ik vind het wel heel fijn om zoiets te geloven, maar echt bewijzen kun je het nooit ben ik bang :n

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:39

nee, jammer genoeg niet.. dan was ik heel wat midner bang voor de dood.
ik zit ook echt wel is te denken van, dan ga je dood, en dan.. je bent er gewoon niet meer..

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:41

Mijn hondje is bijna ongeveer 3 jaar geleden overleden, maar in mijn armen.. Het lijkt nog net alsof die op mij heeft gewacht, want ik wou het eerst niet geloven dat het niet goed met hem ging en ben nog sokken gaan halen, toen ik eindelijk zijn hoofd vast had ging hij weg.. Ik weet niet of hij nog écht bij mij is, hij heeft nog wel een plek in mijn hart maar ik voel niet echt iets meer om mij heen..
Ik weet wel dat hij het goed heeft, het was zijn tijd en hij blijft altijd in mijn hart, dat heeft mij gewoon heel erg geholpen :)