hond die niet eet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maddox__

hond die niet eet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 19:42

Ja zoals de titel al zegt, ons maltezertje eet zo ontzettend slecht. Ze kan zo een paar dagen zonder eten.
En dat is aleen met brokken, want vlees (speciaal voor de hondjes natuurlijk) eet ze binnen 3sec op , maar ze word daar vaak niet zo lekker van.
En ze krijgt zo af en toe rijst, wat ze ook erg lekker vindt , als je dit door haar brokken heen doet dan eet ze het de ene keer wel op maar dan andere keer dan vist ze het er tussen uit,

We hebben okal geprobeert om andere brokken te proberen dit eet ze een paar weken goed en daarna is het weer precies hetzelfde, maar het valt mij nu gewoon op dat ze alleen maar ligt te slapen en helemaal niet meer speelt. Of als je even met der speelt ze al snel geen zin meer heeft.

Ze is in november 1 jaar geworden.. ze krijgt verder niks anders dan af en toe een appeltje (een stukje dan) en rijst..
Ik vraag me nu toch wel af wie dit ook met zijn/haar hond heeft en er tegen heeft gedaan.. ze is verder wel goed ontwormt etc.

Alvast bedankt!! & ik hoop op tips!!

kimmie261

Re: hond die niet eet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:47

wat voor probleem heeft je hondje met vlees?

als ze dat goed eet zou ik dat nl geven,vaak zijn honden gek op KVV...er zijn ook veel verschillende soorten KVV dus je kan een beetje uit proberen waar ze wel goed op reageerd :)

Maddox__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 19:49

kimmie261 schreef:
wat voor probleem heeft je hondje met vlees?

als ze dat goed eet zou ik dat nl geven,vaak zijn honden gek op KVV...er zijn ook veel verschillende soorten KVV dus je kan een beetje uit proberen waar ze wel goed op reageerd :)

Ze kan er van gaan spugen, of ze krijgt hele dunne poep.

Wat is KVV ? (misschien hele stomme vraag haha)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:54

ja diarree hoort er een beetje bij,dat is dat de darmen even moeten wennen aan vlees ,kvv is Kompleet Vers Voer ,dus een complete maaltijd voor de hond..

je kan bv een paar keer per dag een beetje aanbieden,zodat ze niet zoveel naar binnen schrokt (van kvv) dat haar maag het meteen weer wil lozen...en zo langzaam opvoeren naar gewone maaltijden voeren.. :)

ik weet niet welk vlees je normaal voert als je dat geeft,maar bv duck en rodi zijn hamburgers,dat is makkelijk te doseren...

en als je een klein hondje hebt,kan je eens renske vers of naturediet proberen,daar zijn honden gek op,en dat is meer blikvoerachtig,alleen wel 80% vlees...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 07-04-10 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sambucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:55

Geef je het vlees samen met de brokken? Want dat is niet zo goed en daar kan ze zich niet lekker door voelen. Er moet een x aantal uur tussen brok en vers vlees zitten.
Mijn hondje was ook drama. Soms at ze 5 dagen niet....alles geprobeerd, voeren, dingen erdoor heen, andere brokken, geen eten.... Niks hielp. Ik ben helemaal overgegaan op KVV. Nu begint waar we ook zijn ze al een uur van te voren te zeuren om eten, dat ik er gek van word!! Als het dan zover is dat ze eten krijgt gaat ze letterlijk helemaal uit haar dak!

Maddox__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 20:05

oke maar zouden jullie een beetje verder kunnen uitleggen wat KVV precies is?
Sambucca wat jij uitlegt van jou hondje is precies hetzelfde als die van ons !
Maar wat heeft de KVV voor gevolgen, ik neem aan geen rare dingen ofzo toch?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:13

Maddox__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 20:17

kimmie261 schreef:
kvv heeft geen gevolgen,dat is gewoon ompleet voer voor honden in de vorm van vers vlees..

je schrijft dat je weleens hondenvlees voert,welke geef je dan?

hier kan je een beetje lezen wat kvv inhoudt:
http://members.multimania.nl/heiligenblut/resume0.html

Ik ga even op die site kijken en lezen,
maar wat wij nu hebben is ook een complete voeding, is van Duck.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:22

ja,dat is ook KVV... :)

en zo heb je verschillende merken,AHV,BIBI,Duck,energique,Rodi,smuldier enz enz...

misschien reageerd je hondje minder heftig op een ander merk vers voeding,dat zou je eens kunnen proberen :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:27

onze tuthola deed dit ook zins dien zit ze eigenlijk op de helft van haar voer
dit doen we nu al zeker 3 jaar
ze is wel dun maar niet extreem dun en ze eet tenminste

onze honden staan op royalcannin (speciale boxer brok), dus gewoon goed voer waar erg veel in zit
en hier geen last meer van spuugende hondjes en of doffe vachtjes etc etc

maw zeer tevreden eigenaren hier

Maddox__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 20:32

rommulus schreef:
onze tuthola deed dit ook zins dien zit ze eigenlijk op de helft van haar voer
dit doen we nu al zeker 3 jaar
ze is wel dun maar niet extreem dun en ze eet tenminste

onze honden staan op royalcannin (speciale boxer brok), dus gewoon goed voer waar erg veel in zit

maw zeer tevreden eigenaren hier

Maar zeer tevreden eigenaren hier ?? Op welk voer bedoel je dat ?? Ik volg je verhaal niet helemaal namelijk

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:40

rommulus schreef:

op royal cannin ;)
toen wij begonnen waren er nog geen speciale boxer brokjes en toen deden ze het er ook al erg goed op
zelfs onze ouwe sok met zijn gevoelige darmpjes :D

wij hebben boxers

empyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:13

Het zou ook kunnen dat je gewoon een heel slim hondje hebt die weet dat wanneer ze niet eet jij vanzelf met iets lekkers komt ! Want slechte eters worden niet geboren maar gemaakt.
Als het sinds kort is zou het kunnen zijn dat ze niet zo lang geleden loops is geweest en nu schijnzwanger is waardoor ze geen zin heeft in eten en daardoor ook sloom is. Als dat het geval is veel afleiding geven en speeltjes afnemen en dan is het zo weer over. Succes !

Maddox__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 14:54

empyree schreef:
Het zou ook kunnen dat je gewoon een heel slim hondje hebt die weet dat wanneer ze niet eet jij vanzelf met iets lekkers komt ! Want slechte eters worden niet geboren maar gemaakt.
Als het sinds kort is zou het kunnen zijn dat ze niet zo lang geleden loops is geweest en nu schijnzwanger is waardoor ze geen zin heeft in eten en daardoor ook sloom is. Als dat het geval is veel afleiding geven en speeltjes afnemen en dan is het zo weer over. Succes !

Nou ik denk niet dat het daar door komt, want ze heeft het al sinds ze puppy is en hier bij ons kwam.
Ze is 2x loops geweest, maar weet zeker dat het ook daar niet aan ligt. Ze heeft het gewoon altijd namelijk ..

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:57

Wij hebben ook een moeilijk etertje.
Hier krijgen alle honden 's morgens brok en 's avonds lamshart met brood (soms met rijst)
Nou, het is echt een wedstrijdje wie het eerste klaar is.
Ik 's morgens haar portie brokken neerzetten en die de hele dag laten staan (tenzij je ook andere honden hebt, dan is het lastig) en 's avonds dan iets van vlees geven (KVV of lamshart)

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:33

Ik zou idd eens ander vers voer proberen. En brokken de hele dag laten staan? Nooit doen, daar creëer je echt luie eters van! 10 min de kans geven om te eten, daarna weg halen. Paar uur later weer aanbieden. Dan gaan ze vanzelf leren dat ze gewoon door moeten eten, omdat ze anders honger krijgen.

Maddox__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 11:44

Kirsten schreef:
Ik zou idd eens ander vers voer proberen. En brokken de hele dag laten staan? Nooit doen, daar creëer je echt luie eters van! 10 min de kans geven om te eten, daarna weg halen. Paar uur later weer aanbieden. Dan gaan ze vanzelf leren dat ze gewoon door moeten eten, omdat ze anders honger krijgen.

Dit hebben wij inderdaad geprobeerd, alleen maakt het haar helemaal niks uit, zo eet ze alsnog 5 dagen niet , en als we het laten staan eet ze af en toe nog is wat.

Maddox__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 11:44

Maar als wij haar wel elke dag vers vlees gaan voeren hoeft ze ook minder te kauwen, maar is dit dan wel goed met het gebit of wat doen jullie dan daarmee??

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:03

je kan af en toe een lapje pens geven ,dat werkt als een tandenborstel,of laten kauwen op kauwkluifjes..

van brokken krijgen honden juist tandsteen...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:05

Heb geen verstand van vlees, maar wat ik wel weet is dat wanneer honden iets niet lekker vinden (9 vd 10 x brokjes) of iets anders willen oid dat ze het dan dagen-, soms wekenlang volhouden niet te eten.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:09

Eten laten staan tot ze het wel eet, geloof mij elke hond eet els hij honger heeft. De mijne kan ook zo zielig doen, hij eet zijn eten niet graag maar als ik ander geef dan heeft die diarree (nogal gevoelig) dus moet die het maar met dat doen en als meneer niet wil eten heeft die pech.
Gewoon dus droge brokken (is echt wel veel beter voor een hond) en geef hem elke maaltijd 10 min de tijd om te eten niet gegeten eten weg tot de volgende maaltijd. Na een week eet die wel en heeft die geleerd dat die toch niets anders krijgt maar dan wel echt niets anders geven hé, laat ze maar honger lijden, ze moet eten wat de pot schaft.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:13

nou het laatste wat ik doe is 1 van mijn dieren honger laten lijden omdat ze dat toch wel gaan eten...brrr vreselijk

en vlees is beter als brokken,maar goed das een hele andere discussie....

waarom mogen honden niet gewoon eten wat ze wel lekker vinden,niets zo fijn om te zien dat je dier lekker eet...zou me werkelijk frustreren om te zien dat een dier niet wil eten,of met lange tanden staat te eten....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:16

Hier ook gedaan, hond at niet, ik bood het aan en na 5 a 10 minuten haalde ik het weg. Op een gegeven moment had hij dit door en heb nooit geen problemen meer gehad met de hond, alles eet hij op, in 1 keer.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:17

Mijn hond mag best eten wat hij lekker vind. Geen probleem. Hij eet ook zeker niet met lange tanden en vind z'n brokken aanzienlijk echt wél lekker. Het enige probleem is dat hij speciaal voer heeft voor al z'n mankementjes. Hij zal het dus toch echt moeten eten, we verlekkeren het ook heus wel eens met een broodje, sperzieboontjes, tomaatjes, etc maar z'n brokken moet hij ook eten. Hij heeft de tijd, hij weet dat het er staat & als ie niet eet dan proberen we het later op de dag nog maar eens. Maar nee, honger lijden doet ie zeker niet.

Vele soorten honden (vaak rasafhankelijk) kunnen van 5 dagen tot 4 weken niets eten omdat ze het niet willen.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:19

Inderdaad anders speelt die gewoon met je voeten. Kinderen eten ook veel liever snoep maar ga je ze dat de hele dag laten eten gewoon omdat ze het lekkerder vinden dan 'normaal' eten? Nee toch?
Je hond kan best tegen een stootje en ge moet u zeker niet met uw voeten laten spelen. Als ik moest geven wat mijn hond lekker vindt dan had ik nu een erg dikke en ongezonde hond.
En in brokken zit alles wat ze nodig hebben in enkel vlees niet altijd. Honden zijn aaseters en niet alleen vleeseters.