Kat jammert!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SuSem

Kat jammert!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:41

Hallo allemaal..

Zoals de titel al zegt: mijn kat jammert.. en dat constant...

Het is een gesteriliseerde poes van bijna 1 jr, en ze doet dit nu een week of 2! Eigenlijk sinds ze terug is van een weekendje pension. We hebben nog een kat, die is de hele dag buiten (op straat), de jammerende kat komt alleen buiten in de afgeschermde tuin.. Ik word knettergek van dat beest, het is echt klagelijk gejammer, ze houdt ons ook de halve nacht wakker.. Ze heeft zat speeltjes, krijgt voldoende aandacht, dus dat kan het volgens mij niet zijn. Ze loopt maar een beetje door het huis, ze lijkt verveeld, en jammert aan een stuk door, ook als ze buiten is trouwens. Ze eet en drinkt goed, dus ik heb eigenlijk geen idee wat het kan zijn..

Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?

cissy

Re: Kat jammert!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:52

verveling? Ze roept de andere misschien om te spelen.
Hoeveel aandacht vindt jij voldoende aandacht en hoeveel heeft zij nodig....?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 19:28

ga er maar vanuit dat wat ik voldoende vind, ook voldoende is...

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:30

Is ze niet toch gewoon krols? Soms gaat een sterilisatie niet helemaal goed en blijft er een stukje achter bij wijze van spreken.
Een dierenarts kan in ieder geval zekerheid geven of er fysiek niks aan de hand is.
Wie weet heeft hij ook wel een licht kalmeringsmiddeltje oid? :)

Ik zit zelf met doofheid in mijn achterhoofd. Dat ze zichzelf dus niet hoort en daarom blíjft miauwen.
Maar dat zou je in haar verdere gedrag zeker gemerkt hebben.

Het kan natuurlijk ook dat ze gewoon het voorjaar in haar bol heeft.
Wij hebben een kat van inmiddels bijna 15 en die gedraagt zich sinds een week ook als een jonge god.
Helemaal enthousiast als hij ons ziet en ook aan een stuk door 'praten'. :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:31

waarom mag de ander wel op straat en zij niet?

dat weekendje pension heeft haar van de wijs gebracht moet je maar rekenen.
misschien zat daar een kat waar ze erg goed mee overweg kon of roept ze juist jullie eigen kat omdat ze weer wennen moet??

doe de andere kat ook even in de afgeschermde tuin, denk dat dat wel kan helpen.

krols gedrag kan ook hoor, ik heb hier een 9 jarige gestereliseerde poes rondlopen die in het voorjaar ook flink kan lopen jodelen :P

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 19:32

doof is ze zeker weten niet, 1x rammelen met snoepjes en ze staat naast me :D

"praten" is het ook niet, echt jengelen.. misschien is dat een beter woord... ik zit toch te denken aan verveling, maarja, speeltjes zat, etc.. de andere kat ontloopt haar nu ook echt, die wordt er knettergek van...

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 19:35

ellepel schreef:
waarom mag de ander wel op straat en zij niet?

dat weekendje pension heeft haar van de wijs gebracht moet je maar rekenen.
misschien zat daar een kat waar ze erg goed mee overweg kon of roept ze juist jullie eigen kat omdat ze weer wennen moet??

doe de andere kat ook even in de afgeschermde tuin, denk dat dat wel kan helpen.

krols gedrag kan ook hoor, ik heb hier een 9 jarige gestereliseerde poes rondlopen die in het voorjaar ook flink kan lopen jodelen :P

de andere kan zelf naar binnen en buiten (via een raampje boven de deur), de jongste snapt dit niet :n.. de ander is ook een stuk ouder en rustiger, deze is zo speels dat ik bang ben dat ze achter een blaadje aan de weg oprent..

die andere kat in de afgeschermde tuin (wat eigenlijk een dakterras is) houden kan helaas niet, die piest dan uit woede van zich af.. die doet alles buiten..

krols lijkt me ook niet, weet hoe de krolse katten van mn ouders klinken, en dit klinkt heel anders.. maar misschien uit iedere kat dit anders..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:37

zat ze in dat pension met andere katten?
denk toch dat ze een soortgenootje roept.

vreemd dat je andere kat dan weer alles gaat onderpieses haha, een praat en een pieskat heb je dus. :(:)

ik weet het niet,je kunt speciaal spul halen zodat ze zich beter op haar plek voelt, probeer dat anders?
feliway heet het.,
info:
http://www.feliway.com/be_nl

werkt heel goed

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:38

Ons pap had maar een ding gedaan..
(niet iets om op bokt te zetten :+ )

nee heeft ze honger, wil ze gewoon geaaid worden of is ze aan het uit proberen?

onze katten zitten buiten (zijn ook allemaal aan komen lopen) wij hebben ook een kat die gruuuuwelijk kan miauwen.. en geloof me, die heeft vele emmers water over zich heen gehad..
't geluk heeft ie dat ie er nog niet in is geweest..

kat is iets sneller dan ons pap :+
maar onze kat schooit ook echt.. die weet dondersgoed waar de melk en vleesjes zitten (in de koelkast) en die staart ie vanuit het raampje ook retestrak aan..

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 19:39

bedankt voor de link... ik heb die ander wel eens geprobeerd binnen te houden, rond oud en nieuw, ivm vuurwerk, toen pieste ze gewoon op mn gasfornuis :=

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 19:39

Jolandaa_ schreef:
Ons pap had maar een ding gedaan..
(niet iets om op bokt te zetten :+ )

nee heeft ze honger, wil ze gewoon geaaid worden of is ze aan het uit proberen?

onze katten zitten buiten (zijn ook allemaal aan komen lopen) wij hebben ook een kat die gruuuuwelijk kan miauwen.. en geloof me, die heeft vele emmers water over zich heen gehad..
't geluk heeft ie dat ie er nog niet in is geweest..

kat is iets sneller dan ons pap :+
maar onze kat schooit ook echt.. die weet dondersgoed waar de melk en vleesjes zitten (in de koelkast) en die staart ie vanuit het raampje ook retestrak aan..

een schooier is het zeker niet, honger heeft ze ook niet :) en wat is leuk :+

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:41

en de kans wagen de kat naar buiten te doen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:41

Ze kan dan wel genoeg speeltjes hebben maar ze spelen ook graag met een kameraadje of met jou. Ik heb ook kilo´s aan speeltjes en 4 krabpalen in huis, maar dan ook wel 4 katten die altijd wel wat met elkaar te spelen hebben.
Sommige katten hebben veel aandacht nodig en hebben dan niet genoeg aan 5 minuten spelen, die hebben liever een paar keer per dag 5 minuten spelen ;) Als ze een oosterse kat of kruising is die praten ook gewoon graag en zijn luid en duidelijk aanwezig.
Het leukste vinden ze het als je terugpraat! :+

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 19:43

@ cissy, er stond etc. achter, daarmee bedoelde ik, dat ze naast haar speelgoed zat aandacht krijgt, alleen dus helaas niet van mijn andere kat, omdat die gek van haar wordt..

@ jolanda, zou kunnen, maar dan moet ik er constant bij blijven om haar naar binnen te laten, we wonen aan een hele drukke weg..