Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zwitsal schreef:(overigens heb ik al wel eens vaker gedacht dat ik muizen had maar het is zo gehorig in mn blok dat het altijd iets anders was, een vogel buiten in een vuilnisbak enz.. mn containertje is ook vrij goed 'afgesloten' .. er zitten geen kieren/gaten oid tussen muren..
alleen een ienieminie gaatje waar mn buizen van de verwarming door de muur gaan, en een heeele smalle spleet onder mn deur waar ik misschien net een duim tussen krijg. heb mezelf dus altijd gerust gesteld met het idee dat er helemaal geen muizen naar binnen KUNNEN komen, alleen nu zou ik toch niet weten wat het anders zou kunnen zijn)
Als er een potlood doorheen kan dan kan er ook een muis door.
ik zou gewoon even tot morgen wachten en dan een paar vallen kopen en neerzetten.
muizen kunnen door gaatjes waar ze alleen al hun neus door heen kunnen steken. Ze vouwen zich er makkelijk langs of door heen namelijk
. Zwitsal schreef:ik heb nog nergens keuteltjes gezien, ook in mn kastjes nog geen kapotgeknaagde dingen (liggen ook toastjes in enz)..
mijn dilemma dus:
als ik een klem neerzet... straks lig ik lekker te slapen..en hoor ik opeens *KLAP * PIEEEP
die beestjes zijn toch nooit gelijk dood?
wat moet ik dan... zit ik daar... met een half dood gemarteld diertje... doodslaan kan ik echt niet hoor..maarja..moet ik er dan mee..kan er moeilijk naar blijven kijken tot ie t opgeeft en dood gaat..
oppakken (durf ik ook al niet maar goed..stel dat ik t aandurf) en buiten dumpen inclusief val, is het zelfde idee..
goed...
optie 2..
vergif..
beestje eet er (hopelijk) lekker van, voelt zich niet lekker, trekt zich terug in een hoekje en gaat daar dood..
hoe kom ik er achter waar dat beest zich verstopt om fijn dood te gaan..heb weinig zin om dagelijks mn kamer na te gaan (tis een beetje en puinhoop hier haha) op zoek naar muizenlijkjes..maarja..anders gaat dat beestje straks lekker liggen rotten..
baaah
(en nu houdt ie zich natuurlijk muisstil....)
Saskiaatje schreef:Gezellig toch, zo'n huisdier?

MaaikeMo schreef:Nou, om je nog even op te vrolijken...
Als je 1 muis ziet of hoort, geloof me, dan zitten er nog veel meer, die dingen fokken als een gek..
Dus zou maar meer vallen kopen als ik jou was

. Dat is dus meer iets voor op de gang en niet voor op je kamer.