als de kat van huis is.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

als de kat van huis is.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 20:11

oke, HELP!

ik denk dat ik een muis heb..
what's up zou je denken?
Ik woon in een studentencontainer.. dat houdt in: een soort van mini studio'tje met alles in 1 kamer (bed, tafel, keukentje) en een badkamertje..

nu hoor ik hele vage geluiden rondom mn koelkast.. (klinkt als geknaag)
hoorde het laatst ook al snachts maar natuurlijk als ik op sta om te kijken is dat kreng stil...

in een normaal huis vind ik t niet zo erg.. muizenvalletje/ vergif neer en klaar.. maar dit is mijn leef EN slaapruimte..

het klinkt nu echt alsof ie IN de koelkast zit..
alleen.. ik durf niet te kijken..
wat als er wel echt een muis zit.. ik kan er nu niets mee en ik kan ook niet naar een andere ruimte..

Ik vind muizen eigenlijk helemaal niet eng, als ik ze maar kan ontwijken.. alleen in 1 ruimte, gaat dat natuurlijk niet..
Dus..

HELP?
wat nu?
moet ik kijken/dingen overhoop gaan halen?
maar dan?

(overigens heb ik al wel eens vaker gedacht dat ik muizen had maar het is zo gehorig in mn blok dat het altijd iets anders was, een vogel buiten in een vuilnisbak enz.. mn containertje is ook vrij goed 'afgesloten' .. er zitten geen kieren/gaten oid tussen muren..
alleen een ienieminie gaatje waar mn buizen van de verwarming door de muur gaan, en een heeele smalle spleet onder mn deur waar ik misschien net een duim tussen krijg. heb mezelf dus altijd gerust gesteld met het idee dat er helemaal geen muizen naar binnen KUNNEN komen, alleen nu zou ik toch niet weten wat het anders zou kunnen zijn)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:13

Zwitsal schreef:
(overigens heb ik al wel eens vaker gedacht dat ik muizen had maar het is zo gehorig in mn blok dat het altijd iets anders was, een vogel buiten in een vuilnisbak enz.. mn containertje is ook vrij goed 'afgesloten' .. er zitten geen kieren/gaten oid tussen muren..
alleen een ienieminie gaatje waar mn buizen van de verwarming door de muur gaan, en een heeele smalle spleet onder mn deur waar ik misschien net een duim tussen krijg. heb mezelf dus altijd gerust gesteld met het idee dat er helemaal geen muizen naar binnen KUNNEN komen, alleen nu zou ik toch niet weten wat het anders zou kunnen zijn)

eeeeeeuh, ik wil je niet bang maken hoor, maar een muis heeft maar een halve cm nodig om doorheen te kruipen ;) Als er een potlood doorheen kan dan kan er ook een muis door.
gewoon klemmetje zetten met wat pindakaas of een diervriendelijke val. wel doen, want ze pissen alles onder en knagen van alles kapot.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:14

onthoud dat muizen banger voor jou zijn als jij voor hen :D ik zou gewoon even tot morgen wachten en dan een paar vallen kopen en neerzetten.

ik had op mijn kamer ook last van een muis, beest klom zelfs in mijn keukenkastjes *grom* om daar door de plastic zak van het brood heen te vreten.
liggen er ook ergens keuteltjes?

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:18

Ehm.. ja dan kan ik je alvast weer ongerust maken :+ muizen kunnen door gaatjes waar ze alleen al hun neus door heen kunnen steken. Ze vouwen zich er makkelijk langs of door heen namelijk ;)

Toch op onderzoek uitgaan.. Suc6. Liever nu één muisje buiten de deur zetten dan straks een hele familie te moeten uitroeien :Y)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 20:20

ik heb nog nergens keuteltjes gezien, ook in mn kastjes nog geen kapotgeknaagde dingen (liggen ook toastjes in enz)..

mijn dilemma dus:
als ik een klem neerzet... straks lig ik lekker te slapen..en hoor ik opeens *KLAP * PIEEEP
die beestjes zijn toch nooit gelijk dood?
wat moet ik dan... zit ik daar... met een half dood gemarteld diertje... doodslaan kan ik echt niet hoor..maarja..moet ik er dan mee..kan er moeilijk naar blijven kijken tot ie t opgeeft en dood gaat..
oppakken (durf ik ook al niet maar goed..stel dat ik t aandurf) en buiten dumpen inclusief val, is het zelfde idee..

goed...
optie 2..
vergif..
beestje eet er (hopelijk) lekker van, voelt zich niet lekker, trekt zich terug in een hoekje en gaat daar dood..
hoe kom ik er achter waar dat beest zich verstopt om fijn dood te gaan..heb weinig zin om dagelijks mn kamer na te gaan (tis een beetje en puinhoop hier haha) op zoek naar muizenlijkjes..maarja..anders gaat dat beestje straks lekker liggen rotten..

baaah

(en nu houdt ie zich natuurlijk muisstil....)

edit: heb trouwens ook liever dat ie in mn troepenhoekje (heb een hoekje in mn kamer onder mn aanrecht waar ik alle lege flessen en boodschappentassen neer gooi) zit dan dat ik m daar ga zoeken en hij een ander toevluchtsoord zoekt (bijv onder mn bed) en dat ie daar de hele nacht gaat zitten spoken..

maarja...NIET kijken houdt in dat ik constant gespannen zit te luisteren of ik nog iets hoor of niet..
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 06-04-10 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Rebecca

Re: als de kat van huis is.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:24

Ken je niemand met een kat?
Anders zet je die een uurtje in je kamer, dan gaat het muisje ook wel weg (geur) en dan hoeft het beestje nog niet eens vermoord te worden :').

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:24

Gezellig toch, zo'n huisdier?

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:25

Zwitsal schreef:
ik heb nog nergens keuteltjes gezien, ook in mn kastjes nog geen kapotgeknaagde dingen (liggen ook toastjes in enz)..

mijn dilemma dus:
als ik een klem neerzet... straks lig ik lekker te slapen..en hoor ik opeens *KLAP * PIEEEP
die beestjes zijn toch nooit gelijk dood?
wat moet ik dan... zit ik daar... met een half dood gemarteld diertje... doodslaan kan ik echt niet hoor..maarja..moet ik er dan mee..kan er moeilijk naar blijven kijken tot ie t opgeeft en dood gaat..
oppakken (durf ik ook al niet maar goed..stel dat ik t aandurf) en buiten dumpen inclusief val, is het zelfde idee..

goed...
optie 2..
vergif..
beestje eet er (hopelijk) lekker van, voelt zich niet lekker, trekt zich terug in een hoekje en gaat daar dood..
hoe kom ik er achter waar dat beest zich verstopt om fijn dood te gaan..heb weinig zin om dagelijks mn kamer na te gaan (tis een beetje en puinhoop hier haha) op zoek naar muizenlijkjes..maarja..anders gaat dat beestje straks lekker liggen rotten..

baaah

(en nu houdt ie zich natuurlijk muisstil....)

Dan vraag je een buurman of buurvrouw die niet bang is voor muizen?
Of je doet handschoenen o.i.d. aan?
Ik zou sowieso voor een val gaan, anders moet je een dode muis opruimen...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 20:26

Saskiaatje schreef:
Gezellig toch, zo'n huisdier?

heb t helaas nooit zo op dit soort gedierte gehad^^

en ken helaas ook niemand met een kat...

ja maar met een val moet ik een half dode muis opruimen!

maar oke, stel ik zet een val neer.. (probleem is dat ik waarschijnlijk pas donderdag tijd heb om zo'n ding te kopen en neer te zetten..zucht). waar zet ik die dan neer? bij het hoekje waar ik m hoor?
of bijv midden in de kamer..

Als ik nou gewoon heel veel kabaal maak (A) zou ie dan niet een ander containertje zoeken om fijn mensen te pesten? (a)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:59

diervriendelijke muizenval?
Afbeelding
Dan vang je em levend en kan je em buiten ergens (een stuk verderop natuurlijk) weer uitzetten :P
werkt bij ons ook super, hoewel wij em voor buiten gebruiken :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 21:02

even een praktisch vraagje..
ik wil de koelkast een stukje naar voren schuiven om te checken of daar niet allerlei dingen kapot geknaagd worden..
maar een koelkast moet je toch altijd 24 laten rusten als je m verplaatst hebt?
of zou dat voor zo'n klein stukkie niet uitmaken..

en nog een praktisch vraagje..
ik heb een muizenval gevonden (had ik nog liggen van de vorige keer dat ik dacht dat k muizen had^^)..
maar hoe werken die dingen in hemelsnaam.....
een houtje met allemaal pinnetjes..
echt iets voor mij om met mn vingers tussen te komen of om uberhaubt niet opgezet te krijgen

@1234: ziet er al een stuk beter uit maar zou niet weten waar ik die zou moeten kopen..
(was al een gedoe om aan dit cheape muizenvalletje te komen)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:07

gewoon in dierenwinkel!
Bij de meeste dierenwinkels verkopen ze ze wel.
Zijn niet zo duur, haha
Of gewoon googlen op diervriendelijke muizenval :D

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:12

woon je in utrecht in de containers? zo ja, dan mag je mijn kat wel even lenen ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 21:15

nee 'helaas' in amsterdam...

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:54

Nou, om je nog even op te vrolijken...

Als je 1 muis ziet of hoort, geloof me, dan zitten er nog veel meer, die dingen fokken als een gek..
Dus zou maar meer vallen kopen als ik jou was :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 22:59

MaaikeMo schreef:
Nou, om je nog even op te vrolijken...

Als je 1 muis ziet of hoort, geloof me, dan zitten er nog veel meer, die dingen fokken als een gek..
Dus zou maar meer vallen kopen als ik jou was :+

he getverdemme..
hou op!!
ik heb net mn muizenvalletje bekeken...
werkelijk GEEN idee hoe ik dat ding in elkaar moet zetten..

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:04

Je koelkast moet volgens mij alleen 24 uur "rusten" na een flinke verhuizing, waarbij het ding ook nog eens behoorlijk scheef gehouden wordt (als ik me niet vergis) Klein stukje verplaatsen moet dus geen probleem zijn :n

Ik zou gewoon voor een diervriendelijke val uit de dierenwinkel kiezen
Werkt prima en geen gedoe met het opruimen van dode muizen (hebben wij thuis ook een muis mee gevangen die onze keukenkastjes tot zijn domijn had gemaakt, binnen no-time zat ie in de val)
Zet 'm wel een flink eind van huis uit, anders loop je het risico dat ie weer terug komt :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:09

Het is dat je niet in de buurt woont, anders had je onze kat ook wel een dagje mogen lenen hoor.

Ik zou ook kiezen voor een diervriendelijke val. Je hebt ook van die kastjes die hoog geluid maken, dit horen de muizen en daar houden ze niet van en dus blijven ze weg. Nadeel is dat je dit zelf ook hoort en het is heel irritant :P. Dat is dus meer iets voor op de gang en niet voor op je kamer.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:12

Ik kan niet begrijpen hoe mensen op een paardenforum, waardoor
ik dus aanneem dat je een dierenvriend bent een muis in zo'n akelige val willen
vangen of een pijnlijke nare dood willen geven door vergif. Koop gewoon lekker een diervriendelijke val, muis blij
en geen rottende muis door vergif in je huis! ;)

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:13

Met muizengif drogen de diertjes uit, daardoor gaan ze ook niet rotten! Maar kan me voorstellen dat het niet zo prettig is om ergens een lijkje te hebben liggen...

Ik zou toch maar die vriendelijke val kopen..ook niet dat gedoe met het opzetten.

Veel suc6!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:13

je moet hem een naam geven..en voor je het weet neem je je vriendje mee naar college :p

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 23:15

hm ja t enige probleem is.. geen dierenwinkel hier in de buurt.. voor zover ik weet... wel een dierenarts die op afspraak werkt.. zullen ze t vast niet hebben..

net even gekeken op internet..
levertijd is 2 werkdagen..
ik kan t alleen niet hier laten bezorgen want ben bijna nooit thuis hier overdag en ik gok dat zo;n kooitje ook niet door de brievenbus past:P
bij mn ouders laten bezorgen ben ik dan weer net te laat met bestellen.. dan kan ik m pas na t weekend zetten..
als ie/zij echt romances gaat houden hier dan zit ik na t weekend met een hele kindermuizen creche...

kun je zo'n ding meerdere keren gebruiken? (zo'n ding waar je ze levend in vangt). want opzich vind ik dat wel fijner dan een half geplet muisje..is zo zielig ^^

toch maar even kijken of ik morgen ergens een dierenwinkel kan vinden.. (ergens tussen college, fysiotherapie en een verassings bbq door)
*gaat even googelen
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 06-04-10 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:16

Jep, je doet gewoon wat lekkers op het plaatje, muisje loopt erin, staat op het plaatje en het deurtje klapt dicht.

Muisje ergens vrijlaten, en val weer neerzetten!

*edit zoals die hierboven moet je kaas op het stokje prikken, muisje raakt het aan, en dan wordt de veer van het deurtje geactiveerd en klapt ie dicht.
Laatst bijgewerkt door Chihiro op 06-04-10 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:17

Die kun je vaker gebruiken :j
En geen paniek: bij ons zat echt maar 1 muis (hij was vast nog vrijgezel :+ )
Overigens zaten er op dat moment 3 katten thuis, die 'm niet konden vangen, omdat ie onder en in het keukenblok leefde }:0

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:19

Je woont in Amsterdam... daar is echt wel een dierenwinkel hoor hahaha :P

Ik zou het ook niet durven om een muisje in zo'n val te zetten hoor en da *klap* *muisje doormidden geplet maar nog levend*

Mijn zusje had een andere val trouwens. Zo één http://www.rjtools.nl/website/ShowFile. ... pe=Product
Muisje kan er wel in, maar niet uit